Američané vyšetřují boční airbagy, problém se týká mnoha automobilek
Americká Národní asociace pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) se v současnosti účastní vyšetřování problému s bočními airbagy. Ten stojí za svolávací akcí, která se týkala více než 2700 vozů značek Toyota, Honda, Subaru a Nissan.
Všechna vozidla, kterých se svolávací akce týkají, mají obdobný problém s bočními airbagy. Ty se v případě nehody nemusí nafouknout, protože vadný ventil nevypustí po nárazu plyn do vaku. NHTSA uvádí, že tato porucha prozatím nestojí za žádným zraněním způsobeným při nehodě v USA.
Všechny čtyři japonské automobilky NHTSA potvrdily, že dodavatelem vadného dílu airbagů je americko-švédská společnost Autoliv Inc. Ta uvádí, že dodala okolo 10.500 problémových dílů automobilkám a dvěma dalším výrobcům airbagů. Tyto komponenty kromě čtyř výše zmíněných značek odebrali také Chrysler, Ford, General Motors, Kia a Suzuki. Pro které modely těchto výrobců byly díly určeny Autoliv Inc neuvedl.
Mluvčí amerických koncernů Chrysler, GM a Ford uvedli, že jejich pyrotechnické patrony s plynem a ventily jsou navrženy odlišně než u jiných výrobců a při náročném testování s nimi nebyly problémy. Svolávací akce ohledně bočních airbagů v současnosti neplánuje ani jedna z těchto tří společností. Suzuki a Kia se k problému zatím nevyjádřily.
Autoliv Inc. tento týden potvrdil, že při testování sériových komponentů došlo k problému při teplotě – 30° Celsia a další testy měly prokázat, že riziko poruchy hrozí při nízkých teplotách.
Na problémy s bočními airbagy jako první upozornily automobilky Toyota a Honda na konci letošního ledna. Svolávací akce se týkají severoamerických modelů Toyota RAV-4 (výroba od 24.11. do 19.12.2011), Hondy Crosstour a Acury MDX (výroba od 30.11.2011 do 26.1.2012), Subaru Legacy a Outback (výroba od 1. do 23.12.2011) a Nissanů Altima a Versa (výroba od 21.11.2011 do 21.12.2011).