Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Andreas Mikkelsen mění místo: Bude z něj spolujezdec

Martin Machala Martin Machala 11. 2. 2018
7
Zobrazit náhledy (7)
Abarth Abarth
Populárního norského soutěžáka samozřejmě volant bavit nepřestal, sedačku spolujezdce si však vyzkouší.

Když nepočítáme úplné začátky, které Andreas do svých osmnácti strávil právě na sedačce spolujezdce, tak jednou už noty Mikkelsen četl i ve své pokročilé jezdecké kariéře. A rovnou kolegovi Thierrymu Neuvillovi, s nímž se loni střídal za volantem při exhibici v Monze. Tohle ale byla spíš jenom taková nevážná epizodka, týden po švédské rallye si však Mikkelsen povinnosti mitfáry vyzkouší pěkně zostra, při norské Numendalsrally. Na severskou soutěž je přihlášený s vozem Hyundai i20 R5, který bude pilotovat… Anders Jaeger! Ano, Anders je Andreasův spolujezdec z továrního týmu Hyundai.

„S myšlenkou dát Andersovi šanci za volantem jsem si pohrával už předloni, chtěl jsem mu připravit nějaký hezký dárek k narozeninám. Povedlo se to ale nakonec až letos,“ usmíval se norský sympaťák, kterého známe také z jeho působení ve škodováckém týmu. Na výměnu se samozřejmě velmi těší také samotný Anders. „Budu se snažit udržet auto na silnici, moc kilometrů jsem sice v závodním režimu neodřídil, Andreas ale taky nemá se čtením rozpisu žádné velké zkušenosti. Každopádně to určitě bude velká legrace,“ nechal se slyšet Jaeger.

V minulosti jsme podobnou jezdecko-spolujezdeckou výměnu zaznamenali dokonce v rámci soutěže mistrovství světa, kdy se na poslední rychlostní zkoušku museli vystřídat Petter Solberg a Chris Patterson. Při pátečním přejezdu totiž Solbergovi naměřili překročení povolené rychlosti o více než 30 km/h, což znamenalo jediné – zneplatnění Petterova řidičáku po vypršení lhůty 48 hodin. A tahle doba uplynula přesně před startem poslední rychlostky. Nic nepomohly nářky továrního Citroënu, že se jedná o uzavřenou trať, Solberga zkrátka švédští policisté za volant nepustili.

Premiéra jeho spolujezdce Pattersona byla o to složitější, že se tehdy v roce 2011 jednalo o první přímý přenos z power stage. Chris do cíle dorazil, sice na posledním místě, Citroën DS3 WRC ale ve zdraví švédskou soutěž dokončil. A posádka se v celkovém pořadí propadla jen o jedno místo na konečnou pátou příčku. „Jeli jsme velmi pomalu, i tak to ale byla opravdu velká zábava. Debut za těchto podmínek jsem si neskutečně užíval,“ smál se v cíli Patterson.

360p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku