Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aprilia Tuono 1000 R Factory: italský bojovník (představení)

Roman Daněk
Diskuze (9)
Ostrý dvouválec s výkonem 139 koní, závodní odpružení, karbonové doplňky a úžasný styl. To všechno Aprilia zabalila do motocyklu s názvem Tuono 1000 R Factory. Pozor, tento streetfighter je pouze v limitované edici.

Motocykl Tuono je jeden z nejdivočejších a nejrychlejších naháčů na trhu a nejen svou reputací poráží řadu svých konkurentů. Letošní model Tuono 1000 R nebyl jen o hrubé síle, kterou produkuje velký dvouválec do V, ale perfektní rovnováze všech komponentů. Komu to všechno bylo málo a rád se odlišuje speciálními doplňky, může šáhnout po novince pro příští rok, verzi Factory.

Tuono Factory vznikne jako speciální limitovaná edice, která bude mít pouhých 300 kusů. Tovární verze bude poháněna nejnovější verzí hořčíkového agregátu V60 o objemu 998 cm3. Výkon motoru se díky adresným zásahům a přepracování výfukového systému zvedl o 4,5 kW (6 k) na celkových 102 kW (139 k) v 9 500 ot/min. Zlepšil se i maximální točivý moment, Tuono Factory disponuje 107 Nm v 8 500 ot/min, což je o 5 Nm více a 250 ot. méně než u základní verze.

Síla motoru se bude přenášet před 6stupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo. Motocykl splňuje emisní normy euro 3. Především díky novému rámu a odlehčenému motoru klesla hmotnost Tuona Factory o 4 kg na celkových 181 kg. Plně nastavitelný podvozek Racing od světově známé společnosti Öhlins má vpředu přední obrácenou vidlicí o průměru 43 mm a zdvihem 120 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrální pružící jednotkou.

Brzdový systém od firmy Brembo patří mezi nejlepší na trhu, vpředu jsou dva kotouče o rozměrech 320 x 4 mm a radiálními čtyřpístkovými brzdiči, vzadu je jeden kotouč o průměru 220 mm. Oplétané hadice jsou v základu, což je pro brzdný efekt jen plus. O kontakt s vozovkou se starají 17palcová kola s hliníkovými disky od společnosti OZ. Řádnou trakci a adhezi zajistí pneumatiky Pirelli Dragon Supercorsa Pro o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu. Na přání je možné zadní kolo osadit širší pneumatikou 190/50 nebo 190/55.

Design motocyklu se nezměnil, ostré rysy verze Factory jsou téměř na chlup stejné, jako u Tuona 1000 R. Je tu ale ten rozdíl, že blatníky a doplňky kapotáže jsou z lehkých karbonových vláken. Barevné provedení bude jen to, co je na obrázcích: bílo-červené lakování s černými doplňky a zlatavou barvou rámu a přední vidlice.

Zájemci by měli co nejdříve složit zálohu a vyplnit řádnou objednávku, protože tento stroj se u prodejců moc neohřeje. Zajímá vás cena? Pro český trh byla předběžně stanovena na 399 000 Kč.

Technické údajeAprilia Tuono 1000 R Factory
Modelový rok2007
Celkové rozměry2 025 x 830 x 1 100 mm
Rozvor / výška sedla1 410 mm / 810 mm
Motor, objem4dobý, 2válec do V, 998 cm3
Vrtání x zdvih97,0 x 67,5 mm
Kompresní poměr11,8:1
Počet ventilů / chlazení8 / kapalina
Výkon102 kW (139 k) / 9 500 ot.
Točivý moment107 Nm / 8 500 ot.
Převod / převodovkařetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu1x kotouč 220 mm, 2pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 43 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž (rezerva)18 (4,0) l
Suchá hmotnost181 kg
Poměr (koně na tunu)768
Cena399 000 Kč vč. DPH

Roman Daněk
Diskuze (9)
18. 10. 2006 21:10
Re: aprilia
Ducati je Ferrari na dvou kolech. Červenou Ducati 996 se zlatými koly nemůže nikdy nic překonat. Je to nestárnoucí klasika :yes: btw: nejsem žádnej italofil, podle mě co italský výrobek, to křáp na entou :-)
18. 10. 2006 20:20
Re: aprilia
Auto je jen Ferrari, Motorka je jen Ducati. :yes: