Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Aston Martin One-77 – Oficiální představení

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Britská automobilka v Ženevě oficiálně představila supersportovní kupé One-77, které vznikne v limitované sérii.

Aston Martin napínal odbornou i laickou veřejnost již od léta loňského roku, první firemní snímek se objevil v srpnu, v Paříži byl pak sice automobil vystaven, ale odhaleny byly jen některé části, zbytek zůstal skryt pod plachtou. V Ženevě se konečně novinka One-77 představila oficiálně.

Takže, na co se necelých osm desítek vyvolených majitelů může těšit?

Technické údaje jsou zatím neoficiální. One-77 má pod kapotou atmosférický vidlicový dvanáctiválec objemu 7,3 litru, který dává zhruba 515-552 kW, tedy 700-750 k. Motor je umístěn o 100 mm níže než v ostatních současných vozech této značky, vychází pak z šestilitrového agregátu se stejným počtem válců i jejich konfigurací. Na vývoji se podílel i specialista nad jiné povolaný – firma Cosworth. Pohonná jednotka byla odlehčena, objem i výkon vzrostly.

Relativně lehký je také celý vůz – váží jen zhruba 1500 kg. Konstrukčním základem je totiž rám z hliníku a karbonu. Dle slov automobilky je skořepina o polovinu tužší a o čtvrtinu lehčí než šasi modelu V12 Vantage. Odstrojený automobil, v podstatě podvozek s koly, odpružením, motorem a brzdami, který byl k Ženevě k vidění při novinářských dnech, váží necelých 1100 kg.

Doporučujeme
Aston Martin One-77 na Autofun.cz

Přední část šasi tvoří hliníkové nosníky, které zároveň slouží pro usměrňování přívodu vzduchu ke keramickým brzdám. Přední zavěšení je typu pushrod s tlumiči umístěnými vodorovně před motorem. Vzadu je také hliníková konstrukce, ve které najdeme celkem čtyři tlumiče, dva menší jsou součástí hydraulicky ovládaného stabilizátoru. Konstrukce ze závodních vozů, ovšem v automobilu, který je určen pro běžné silnice. To se týká i zmíněných tlumičů, které jsou plně nastavitelné, Aston nazývá tento systém Dynamic Suspension Spool Valve Damping. Je však plně hydraulický, zcela prost jakékoli elektroniky. I posilovač řízení se spoléhá na klasiku a nikoli na elektromotory.

Poháněna jsou pochopitelně zadní kola, síla i točivý moment motoru se na ně přenášejí pomocí šestistupňové sekvenční převodovky, jednotlivé stupně se řadí pádly pod volantem. Největší rychlost leží na pro Brity magické hranici 200 mph, tedy 322 km/h, zrychlení je zatím udáváno z klidu na 60 mph (96 km/h), vůz by měl na tuto rychlost vystřelit za 3,5 s.

První plně funkční automobil by měl být vyroben do konce března. Všechny zákaznické exempláře limitované série mají vzniknout v roce 2010.

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
9. 3. 2009 20:36
Re: 77
Nauč se číst, ty ventilku z Thálie.
Avatar - white label
9. 3. 2009 17:16
Re: 77
:yes:
Avatar - white label
9. 3. 2009 17:15
Re: Fujtajbl
No vidíš, já tušil, že s tebe vypadne něco, co bude stát za přečtení... :yes:
Opravdu pěkně si tu rozvedl Navtechův postřeh: "Přetuněný Aston"... ;-)
Řek bych, že podstatu jste trefili oba :yes:
Avatar - white label
9. 3. 2009 17:01
Re: Škoda
Blb..., na víc nemáš! :no:
Za to ty jsi nesmírně inteligentní a vnímavý člověk...

Přečti si znovu!, ale i po sobě:

"...nevyzerá tak OKÁZALO A tak až URODZENĚ ako ..."

a po mně:"...co by sis na téhle studii představoval okázalejšího a zároveň urozenějšího (trošku protimluv), ale křídlo z GT3 to asi NEbude..."

P.S. S tím urozenějším DB9 bych souhlasil, že je ale DB9 zároven více okázalý než tohle je nesmysl a protimluv...viz jiné příspěvky...
8. 3. 2009 20:14
77
Tak nevim, co jsem od toho čekal, ale tak trochu mi to přijde, jako přetuněnej Aston. Tim nezpochybňuju, že je to nádherný auto, ale to je v podstatě každej model od Astonu. Divný je mi, že to nestihli "dodělat" na Ženevu a taky by mě zajímalo, jestli se to prodá, i když pokud to nebude ne stole v eurových, tak se dělat nezačne.