Aston Martin V8: Stříbrný britský krasavec na videu od Petrolicious
Aston Martin V8 byl poháněn výhradně motorem o objemu 5,34 l spojeným buď s třístupňovým automatem, nebo s pětistupňovou přímo řazenou skříní od ZF. Popisovaný kus vlastní z poloviny Paul Kitchen, jeho exemplář s manuální převodovkou pochází z třetí série. Finančními problémy zmítaná automobilka jich v té sezóně postavila pouhých 37 kusů, z dnešního pohledu byla továrna v Newport Pagnell manufakturou. Nezapomínejme, že prožívala krušné časy, první palivová krize ji dohnala v polovině 70. let k bankrotu. Ještě připomeňme alespoň základní parametry, právě model 1977 se dočkal výkonnějšího agregátu Stage 1 se čtyřmi karburátory Weber, změněnými vačkami, novým výfukem a výslednými 227 kW. Dnes sídlí Aston Martin v Gaydonu.
Na střední škole si coby čerstvý majitel řidičáku chtěl Paul koupit klasické auto, vyhlédl si Chevrolet Chevelle z roku 1970. Jeho otec Jonathan, milovník veteránů a zejména těch britských, mu překvapivě poradil, aby se podíval po aston martinu s vidlicovým osmiválcem. Objevil přesně takový, jaký mají dnes doma, ale cena, kterou po něm prodejce žádal, byla naprosto mimo tehdejší finanční možnosti.
Našli jiný, značně levnější kus v purpurové barvě u známého ve stodole. Jenže testovací jízda ukázala, že postrádá jednu zásadní věc: funkční brzdy. Po dvou letech práce při škole si však vydělal alespoň na něj. Byl pořád teenager, takže nevadilo, že auto případně rozbije, představovalo ideální platformu pro mladého řidiče. Jenže ono to umělo i samo, takže se stal stálým klientem místních odtahových služeb. Jednou mu dokonce začal hořet motor...
A dnes? „Zamiloval jsem se, nemám potřebu a touhu řídit jiný vůz. Vůně kůže a pocit ze sezení za volantem, to je zkrátka umění,“ říká Paul na videu od Petrolicious. Renovaci zvládli oba s otcem společně, byť Jonathan se na ní podílel větší měrou. Krasavec je nyní stříbrný s červeným koženým interiérem. Divíte se? Spolu se stylovou registrační značkou 415AMV8 má neskutečné kouzlo a bublání vidlicového osmiválce je prostě impozantní. Nádherné kupé se projíždí po vlhké vozovce, což také nepostrádá půvab. Mimochodem, v továrně v hrabství Buckinghamshire vzniklo za v úvodu zmíněné dvě dekády jen 4.021 kusů tohoto modelu včetně výkonnějších verzí Vantage a otevřených Volante.