Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Atraktivní SUV Toyota Taisor stojí jen 220 tisíc. Vznikla i díky Suzuki

Ondřej Šámal
Diskuze (6)

Japonská automobilka ve spolupráci se Suzuki na indickém trhu představila nové subkompaktní SUV Urban Cruiser Taisor, které v přepočtu vyjde zhruba na 220.000 Kč.

Není tomu dávno, kdy drtivá většina výrobců považovala Čínu za trh budoucnosti. Ono tomu tak i ve skutečnosti vlastně bylo. Asijská země totiž předehnala Spojené státy a stala se největším světovým odbytištěm nových automobilů. Slabé postavení tamních automobilek navíc nahrávalo těm zahraničním, pro které se Čína mnohdy stala nejdůležitějším trhem. To platí například pro koncern Volkswagen.

Jenže čínská orientace na elektromobily zastihla evropské, americké, japonské i jihokorejské značky v nedbalkách, kvůli čemuž ztrácejí kdysi dominantní postavení. Například česká Škodovka, která v Číně ještě v roce 2018 prodala 341 tisíc aut, tam aktuálně pouze paběrkuje a uvažuje konci čínského dobrodružství. Loni zde totiž udala pouze 22.800 aut, kdežto v lidnatější Indii 48.800 vozů.

A právě lokální i globální konkurent Číny v podobě zmíněné Indie pro zavedené výrobce představuje další trh s obrovským potenciálem, který ovšem zatím zcela nenaplňuje. Přesto si žádný významný světový hráč nemůže dovolit zde nebýt.

Toyota proto se značkou Suzuki, která je v Indii již dlouhé desetiletí zavedená, představila subkompaktní SUV Urban Cruiser Taisor, jež technicky vychází ze Suzuki Fronx. Oba modely se od sebe liší jinou maskou chladiče, disky kol, odlišnými odstíny karoserie a trochu pozměněnou grafikou denního svícení.

Video se připravuje ...

Jedná se o nejlevnější sportovně-užitkový model Toyoty v Indii a přímou konkurenci vozů Hyundai Venue, Renault Kiger a Nissan Magnite. Základní cena totiž dosahuje 774.000 rupií, což je v přepočtu asi 218 tisíc korun. Za to dostanete téměř čtyřmetrovou a 1550 milimetrů vysokou karoserii a pohon předních kol. K dispozici jsou dva motory, oba zážehové. Základ představuje atmosférický čtyřválec o objemu 1,2 litru s 66 kilowatty, alternativou je přeplňovaný litrový tříválec se 74 kW. Slabší provedení má pětistupňový manuál, silnější šestirychlostní automat.

Interiér nabídne devítipalcový středový displej multimédií s podporou Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, 360stupňový parkovací systém, bezklíčkový přístup a automatickou klimatizaci.

Zatímco vedle Indie se Toyota Urban Cruiser Taisor objeví také v Jihoafrické republice nebo na Blízkém východě, v našich končinách máme smůlu. Podobně laděné auto s nízkou cenou (byť asi výrazně vyšší než v Indii) by přitom o zákazníky nemělo nouzi.

Ondřej Šámal
Diskuze (6)

Doporučujeme

12. 4. 2024 16:00
Zase clickbait cena
Kde vznikla ta moda psat o vecech z jinych kontinentu za nesmyslny ceny a vzdy ,tu cenu , vyuzit jako clickbait ? Za to standartne blokuju cely domeny tehle medii.
12. 4. 2024 12:49
Re: Jak 220 tis.Kč? To je slušná manipulace a dezinformace!
nemaju o com pisat...to je cele.
coskoro taketo clanky bude generovat AI.
auto nas na to systematicky pripravuje.
12. 4. 2024 08:44
Jak 220 tis.Kč? To je slušná manipulace a dezinformace!
Proč matete a blbnete lidi? Proč dezinformujete? Jak víte, že cena je vč.místních daní a poplatků? ... Tohle mini vozidlo, aby šlo srovnat s trhem v EU, pokud by tedy dostalo veškeré povinné vybavení a homologace v EU, bude stát min. 450 tis.Kč vč.DPH. Buď to nevíte, což je ostuda! Nebo to víte a je to cílená manipulace a dezinformace! Proč? Shazujete tu celou redakci AUTO.cz ! :-(
12. 4. 2024 07:36
už články ako na autoforum...
o autách, ktoré prichádzajú do Európy a nakoniec to je Rusko!
Tak potom píšte aj o autách z USA, Austrálie..., ktoré sa tu nikdy nebudú predávať
12. 4. 2024 06:23
Již jsme to tady psali
Nejde o konkurenci z Číny, jde o konkurenci z Asie a Mexika, která také pronásleduje Teslu.

Tesla se samozřejmě vrhá i do Indie, kde po Mexiku staví továrnu.
Jak vypadá standardní asijská továrna, co pronásleduje Teslu?
To vidíme u Xiaomi.
https://www.youtube.com/watch?…

Za tu cenu budou samozřejmě i EV. Foxconn staví v Indii AI factory na EV od 10 000 do 20 000, zatím na 1 000 000 aut.