Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda už v Indii prodává nový Kushaq. Je levnější než Fabia u nás

Jan Zajíc Jan Zajíc 26. 7. 2021 • 17:36
97
50
Zobrazit náhledy (97)
Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Kushaq Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In Škoda Vision In

Škoda Kushaq, crossover vyvinutý speciálně pro indické zákazníky, už je v prodeji. A za docela zajímavou cenu - tedy minimálně z českého pohledu.

Škoda Kushaq je prvním autem, které vzniklo v rámci projektu India 2.0, jehož cílem je nárůst prodejů vozů koncernu Volkswagen v druhé nejlidnatější zemi planety. Za aktivity koncernu přitom v projektu zodpovídá právě česká automobilka Škoda Auto. Kushaq je tedy důležitý nejen pro českou značku, ale také pro celý koncern.

Pro připomenutí: novinka představuje 4.221 mm dlouhý, 1.612 mm vysoký a 1.760 mm široký crossover s 2.651mm rozvorem, který stojí na platformě MQB-A0-IN a je do velké míry přizpůsobený jistým národním specifikům.

Indičtí zákazníci mohou vybírat ze tří výbavových linií a dvou motorizací. Oba motory spalují benzin, jsou vybaveny přeplňováním prostřednictvím turbodmychadla a oba mohou být kombinovány s automatickou převodovkou.

Základ představuje tříválec 1.0 TSI o výkonu 85 kW s šestistupňovou manuální převodovkou, kterou lze u vyšších výbav nahradit novým šestistupňovým automatem. 

Druhou možností je čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110 kW. V jeho případě zákazníci mohou vybírat mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým DSG. Kushaq je vždy předokolkou, pohon všech kol k dispozici není.

Vstupní výbavovou linií je Active, následuje Ambition a na vrcholu najdeme Style.

Ceny Škody Kushaq na indickém trhu*
Výbava 1.0 TSI MAN 1.0 TSI AUT 1.5 TSI MAN 1.5 TSI AUT
Active 307.406 Kč - - -
Ambition 374.743 Kč 415.730 Kč - -
Style 427.441 Kč 462.573 Kč 474.284 Kč 515.271 Kč
* Ceny v Kč jsou dle kurzu k 25. 7. 2021   

Z pohledu českého čtenáře je samozřejmě zajímavé srovnání s cenami u nás dostupných škodovek - přestože vzhledem k velké odlišnosti obou trhů (průměrná mzda v Indii kupříkladu v současnosti činí asi 9.615 Kč) není zcela vypovídající.

Pohled do ceníků každopádně prozrazuje, že základní Kushaq je levnější než Fabia, která v nejdostupnějším provedení s 59kW tříválcem 1.0 MPI aktuálně stojí 329.900 Kč.

Co se výbavy týče, Škoda zmiňuje například dva USB-C porty vpředu a dva vzadu, dvě verze infotainmentu s dotykovým displejem (v základní verzi s úhlopříčkou 7 palců, pro modely Ambition a Style s úhlopříčkou 10 palců), multifunkční volant, parkovací senzory nebo audiosystém s 6 reproduktory.

Provedení Ambition nabízí třeba ambientní osvětlení, automatickou klimatizaci či zadní parkovací kameru, Style přidává bezdrátové nabíjení telefonu, kůží čalouněná ventilovaná přední sedadla, lepší audiosystém nebo navigaci.

Automobilka také zdůrazňuje řadu bezpečnostních a jízdních asistentů. A snaží se zaujmout i rozsáhlou nabídkou záruk.

video

Související články

Témata
Avatar - JFK
27. 7. 2021 09:56
Re: Nevhodné do Evropy
Nejspíš tam úplně skončí... v tom komunistickém bordelu to neumí ukočírovat jako VW, podobně jako seat před časem. Hlavně že celá JETTA je převlečená škodovka v obou modelech :)
Avatar - Barrichello
27. 7. 2021 09:08
Re: Nevhodné do Evropy
šáde bude mít hlavně čím dál větší problémy v číně, lidi tam přestávaj škodovku kupovat. Chtěj totiž něco lepšího a škoda jako něco lepšího v číně braná není. Takže prodeje slušně letí dolů a ještě poletí :-)
Avatar - JFK
27. 7. 2021 07:52
Re: Nevhodné do Evropy
Motor na naftu s klackama má, dávala se tam 1,5tdi bez dpf (ne 1,6tdi kvůli obsahu a daním)

Ale koncern ustupuje od dieselů a jejich emisní normy se budou výrazně zpřísňovat, což už se moc nevyplatí, šanci tam má leda verze na plyn.
27. 7. 2021 07:37
Re: Nevhodné do Evropy
O nastavení podvozku asi nikdo nepochybuje. Koneckonců když se začínaly vyrábět Octavie v Rusku pro ruský trh, tak je taky trochu přizvedli.

Větší problém bych si tipl jako bezpečnost, kde se kvůli tlaku na cenu patrně muselo dost šetřit.

Co dokáže koncernový 1.5 TSI si představit umím a dál už podle fotek hodnotím vzhled a vidím něco, co mi tu v nabídce prostě chybí.

A asi nejsem jediný, protože když tady bylo před čtvrt rokem video úšáku a pod ním anketa, co se čtenářům líbí víc, tak to dopadlo docela přesvědčivě.

Který crossover Škody se vám líbí více?

Kamiq
17,7%
Kushaq
82,3%

https://www.auto.cz/…naposledy-138468
27. 7. 2021 04:38
Re: Nevhodné do Evropy
A připadá ti, že úprava podvozku je tak neřešitelným a drahým problémem? I přesto, že ještě nemůžeš vědět jak Ušák jezdí. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud