Audi A2 - fascinující pokrok
Model A2 jasně dokazuje, že v Audi se designéři vždy drží původního konceptu, v tomto případě pod označením Al2. Se svým individuálním designem, který nelze přehlédnout, předkládá Audi nový pohled na automobil.
Model A2 vyšel z dlouhodobých poznatků a výzkumů automobilky Audi v oblasti konstrukcí z lehkých materiálů. Použití ASF znamená v případě A2 úsporu 43% hmotnosti oproti konvenčním materiálům. S pohotovostní hmotností pouhých 895kg (Mercedes A - 1100kg) se jedná o nejlehčí vůz ve své třídě. Díky nízké hmotnosti také spotřeba klesla pod úroveň výkonově srovnatelných vozů.
Se svou celkovou délkou pouhých 3,82m však Audi A2 nabízí nadprůměrný vnitřní prostor. Šířka tohoto vozu je 1,67m a výška 1,55m. U A2 automobilka použila technologii "Space Floor Concept", kdy podlaha pro nohy zadních pasažérů je umístěna níže, než podlaha cestujících vpředu, což zajišťuje dostatečný prostor vzadu ale také příjemnou, anatomicky správnou polohu při sezení.
Hlavním znakem nového interiéru je snadná přestavitelnost a univerzálnost. Zadní sedadla mohou být sklopena jako celek, nebo jednotlivě. Sedadla se dají celá vyjmout, aby byla možná přeprava např. kola.
Model A2 přijde na trh s nabídkou dvou pohonných jednotek, každá s obsahem 1,4 litru. Prvním z nich je tříválcový motor TDI, s výkonem 55 kW (75 koní), který má kombinovanou spotřebu 4,2 litru na 100 kilometrů. Automobil zrychluje z 0-100 km/h za 12,1 sekundy a maximální rychlost činí 173 km/h.
Druhým motorem v nabídce bude benzínový motor stejného objemu, který také produkuje 55 kW (75 koní), má podobné výkonnostní charakteristiky jako model s dieselovým motorem. Motor spotřebuje v průměru 6,1 bezolovnatého benzínu na 100 kilometrů. Model již dnes splňuje čistotu výfukových plynů EU4. Obě verze jsou vybaveny 5-stupňovou ručně řazenou převodovkou.
Dobrou práci designérů odráží asi nejlépe součinitel oporu vzduchu, který činí pouhých 0,28 a stává se tak nejlepším ve své třídě.
Audi A2 také nabízí to nejlepší, co se týče jednoduchosti údržby. Poprvé se objevuje tzv. "service module", což je prostor, kde se nachází hrdla doplňování oleje, vody v chladiči, nádobka ostřikovače předního skla. V praxi to znamená, že kapota motoru se musí otevřít pouze v servisu, při pravidelných prohlídkách, které nejsou časté, díky prodlužení servisních intervalů. U benzínového motoru byl interval prodloužen na 30.000 kilometrů (!), nebo 2 roky a u dieselového motoru se hranice posunuje dokonce na 50.000 km (!!), nebo 2 roky.
Tlumení nového vozu je kombinací elektronických zařízení jako je ABS, EDS (elektronická distribuce brzdného tlaku) a ESP (elektronická kontrola stability) a osvědčenou přední nápravou McPherson a zkrutnou tyčí na zadní nápravě.
Stejně jako model A8, tak i A2 zaručuje díky své konstrukci vysokou pasivní bezpečnost, díky ASF, který je tvořen vysokopevnostními hliníkovými profily, které tvoří okolo pasažérů ochranou klec. Airbag řidiče, spolujezdce a boční airbagy jsou montovány jako standard, systém SIDEGUARD (okenní airbagy) je možno objednat jako mimořádnou výbavu.
Audi A2 nabízí mnoho nových technických řešení a díky svému designu mohou být použity nekonvenční prvky výbavy, jako je "Open Sky", což je prosklená střecha, která se bude dodávat jako výbava na přání. Svým řešením vytvořil model vlastní třídu v segmentu kompaktních vozů. Audi A2 je vozem 21.století a je plnohodnotným členem modelové řady Audi.
Audi také chystá představení tzv. "třílitrového modelu A2", kdy spotřeba nepřesáhne 3 litry. Tento model má být představen před koncem roku.