Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 e-tron: Nový Sportback jezdí i na elektřinu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 2. 2013
14
2
Zobrazit náhledy (14)
Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3
Audi A3 se dočká verze e-tron na základě aktuální třetí generace. Zákazníci ale zatím mají smůlu.

Základní pohonnou jednotkou červeného Sportbacku A3 je nový koncernový napříč umístěný zážehový čtyřválec EA211 s přímým vstřikem a objemem 1,4 l. Sám dává 110 kW (150 k). Na něj navazuje elektromotor s výkonem 75 kW (102 k), který je umístěn mezi ním a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Celý systém pak poskytuje 150 kW, tedy 204 koní a a 350 N.m. Ještě pár čísel: to je mimochodem o 18 kW (25 k) a 100 N.m více než v případě přeplňované benzinové osmnáctistovky, u které Audi stále trvá na zkratce TFSI, aby se odlišilo od ostatních značek z portfolia Volkswagenu.

Auto umí jet ve třech režimech: v prvním využívá jen spalovací motor, ve druhém pouze elektrický agregát, třetí mód spojuje oba druhy pohonu. Z nuly na 100 km/h umí hybridní „á-trojka“ vystřelit během 7,6 s a upaluje až 222 km/h. Pokud však jede jen na elektřinu, zvládne maximálně český dálniční limit, tedy 130 km/h. Baterie jí za optimálních podmínek vydrží na 50 km. Evropská metodika velí testovat spotřebu paliva u hybridů primárně právě v tomto módu a s připojeným plug-in zdrojem, takže se nelze divit oficiálně udávané konzumaci pouhých 1,5 l/100 km, ani souvisejícím emisím 35 g/km. Zmíněná osmnáctistovka přitom na stejnou vzdálenost spálí 5,2 l benzinu a každý kilometr vypustí do ovzduší 130 g CO2.

Podrobnosti o použitých článcích, nabíjecích časech a hmotnosti vozu dosud nejsou známy. V Ženevě se určitě dozvíme více, možná i to, zda se A3 e-tron dočká masovější produkce. Ty, kteří by si ji rádi kupříkladu koupili, musíme v tuto chvíli zklamat. Zatím se dle informací britského Autocaru plánuje výroba menší série pouze pro účely interních zkoušek.

Červený Sportback s výraznou a mohutnou maskou chladiče, příslušnými nápisy a chromovanými střešními nosiči tedy nezůstane osamocen, ale na běžné silnici jej potkáme zřídkakdy.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - 3_diamanty
Len ďaľší elektrošrot ...
| 21. 2. 2013
ved stale to tvrdim ze taketo e-auta a aj kdejake hybridy su zatial nezmysel a o usetreni uz nemoze byt vobec rec... vsetko si totiz zaplatis vo vysokej nakupnej cene auta..... a drahsi servis a udrzba o tom tiez nikto nikde nepise.... hlavne ze jazdis "zadarmo" .... len idiot naleti
Len ďaľší elektrošrot ...
| 21. 2. 2013
Automobilky nevyvíjajú tieto črepy za to, že by v tom videli svetlú budúcnosť, ale pre "ekologickú" politiku EÚ ....

Reálne je to totálny nezmysel a tak vyzerajú i predaje .....

Zmysel to bude mať len ak bude výroba el. energie lacná a to zatiaľ nehrozí ....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku