Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro – Nad naftou nebe

Ondřej Šuch
Zní to jako protimluv, ale diesel pod kapotou kabrioletu nebo stále populárnější kombinace coupé-cabrio už dávno není tabu. Peugeot, Renault a nejnověji i VW v modelu Eos dokazují, že i u takto stylotvorného modelu je potřeba nabízet dieselové...

Zní to jako protimluv, ale diesel pod kapotou kabrioletu nebo stále populárnější kombinace coupé-cabrio už dávno není tabu. Peugeot, Renault a nejnověji i VW v modelu Eos dokazují, že i u takto stylotvorného modelu je potřeba nabízet dieselové motorizace, tradice netradice.

Omlazené Audi A4 s vysokou čelní maskou získalo na dravosti výrazu i v tradičních variantách sedan a Avant, otevřený model v kombinaci s modrým lakem je ale ještě o poznání atraktivnější. Jde přitom i o drobnosti – například s otevřenou střechou vyniká jinak nenápadný prvek – hliníkové zakončení horní části rámu čelního okna. Řidič tak má před očima konečně něco hodnotnějšího než obligátní kombinaci černých děr a těsnicích manžet.

Třikrát sláva patří ingolstadtským za plnohodnotně čtyřmístný interiér, všichni pasažéři mají dost místa ve všech směrech, místo pro kolena cestujících vzadu odpovídá sedanu stejné řady. Vpředu najde posádka sportovní sedadla s nadstandardně pevným bočním vedením, ani při delších cestách ale posaz neztrácí na komfortu.

Pod kapotou brumlá nadstandardně výkonný šestiválcový turbodiesel se systémem common-rail, kombinovaný s šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a systémem pohonu všech kol quattro. Vše dohromady ve spojení s tuhou karoserií umožňuje vychutnat si v případě potřeby i velmi dynamickou jízdu. V námi testované verzi přispíval k příznivému dojmu ještě i příplatkový sportovní podvozek S-line, takže mohutné zátahy motoru od nízkých otáček šlo využívat i na hodně zatáčkovitých tratích bez velkých náklonů. Řazení je přitom nejen téměř bez rázů, ale stěží postřehnutelné i akusticky – v automatickém módu tak připomíná bezstupňový Multitronic.

Při zemi se drží i spotřeba – příjemné letní tempo s polovičním podílem cest v městském provozu zastavilo týdenní test na hodnotě 8,6 l/100 km, což odpovídá údajům výrobce.

V době, kdy ubývá značek bez modelu C+C je třeba ocenit precizní plátěnou střechu – a ta se skutečně povedla. Zkoušku prudkým deštěm jsme vzhledem k počasí neabsolvovali, vůz ale bez problémů vydržel „útoky“ tlakovou mycí pistolí, kterou jsme odstraňovali následky parkování pod rozkvetlým stromem. Výborná je úroveň odhlučnění. Subjektivní dojem z výsledku posouvá kombinaci aerodynamického hluku a zvuku motoru až téměř k modelům s pevnou střechou.

Kupodivu za příplatek je k dispozici skládací síťový deflektor, který po instalaci za přední sedadla umožňuje cestovat s otevřenou střechou i velmi vysokými rychlostmi bez vírů u hlavy. V kabrioletu nezmrznete ani v chladnějších dnech - a pokud si nastavíte maximální účinnost topení při otevřené střeše, bude ji vůz zapínat po každém jejím stažení a po natažení střechy se vždy vrátí k původním hodnotám.

Zavazadelník, který má se složenou střechou objem 245 litrů, nevyniká objemem ani přístupností, je ale přehledný a díky systému varování nehrozí, že byste nechtěně naložili něco, co by velikostí mohlo střechu při složení poškodit.

Vůz s překvapivou kombinací karoserie a pohonné jednotky je ovšem dost drahý, přičemž vzhůru vyhánějí cenu hlavně příplatky. I přes to ale můžeme označit luxusní naftový kabriolet od Audi za zdařilý.

První cena vozu:1.115.000,-1.8T /120 kW, 5M
První cena vozu s testovanou motorizací:1.415.000,-3.0 TDI/ 171 kW, 6M, quattro
Základní cena testovaného vozu:1.447.100,-3.0 TDI/ 171 kW, tiptronic, quattro
Cena testovaného vozu vč. příplatků:1.960.537,-3.0 TDI/ 171 kW, tiptronic, quattro

Ondřej Šuch
Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro
Cena základní sestavy 1 447 100 Kč
Výbava základní sestavy airbag řidiče a spolujezdce, airbagy boční vpředu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení podélně i výškově nastavitelný, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace -kartáčovaný hliník šedý, determální skla – zeleně tónovaná, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, ESP – elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, hliníkový paket - povrch rámu předního sklad, okenní lišty a krycí lišta z eloxovaného hliníku, imobilizér, kola hliníková litá se sedmi rameny, 7J x 16, pneu 215/55 R 16 Y, mlhové světlomety, normované držáky pro upevnění dětské sedačky ISOFIX na vnější zadní sedadla, ochranný systém při převrácení vozidla - automaticky se aktivující, opěrka bederních obratlů vpředu, paket odkládacích přihrádek, posilovač řízení, potahy sedadel - tkanina Olymp, pouzdro na skládací střechu, rádio Chorus s 9 reproduktory, rohožky vpředu a vzadu, sedadlo řidiče a spolujezdce mechanicky podélně a výškově nastavitelné s funkcí Easy Entry, skládací střecha plně automatická - z izolační 3vrstvé tkaniny, sluneční clony s osvětlenym kosmetickým zrcátkem, ukazatel vnější teploty, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, v provedení hliník, asférické na straně řidiče, vnitřní osvětlení s lampičkami na čtení vpředu, volant kožený 4ramenný, zadní sklo skleněné, vyhřívané, zařízení pro přepravu dlouhých předmětů včetně vaku na lyže, zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru Kč
Cena testované sestavy 1 960 537 Kč
Výbava testované sestavy navigační systém Plus, adaptivní světlo včetně xenonových světel Plus, akustický parkovací systém vpředu a vzadu, kola hliníková litá v 5ramenném designu, vel.8J x 18, pneu 235/40 R 18, měnič CD, paket akustického odhlučnění interiéru při zavřené plátěné střeše, paket osvětlení, potahy kůže perlová Nappa, příprava pro zabudování mobilního telefonu GSM včetně střední loketní opěrky vpředu, sportovní podvozek, systém reproduktorů Bose Sound Systém, tempomat, větrná přepážka, vnější zpětní zrcátka automaticky zaclonitelná a elektricky sklopná s pamětí, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné včetně denních potkávacích světel, volant multifunkční sportovní kožený S line s funkcí řazení včetně barevně odlišených švů, 3ramenný design, vyhřívání sedadel vpředu, nápis S line na mřížce chladiče a na bočních ochranných lištách vzadu, černý interiér, sportovní sedadla vpředu,elektricky nastavitelnou opěrku bederních obratlů vpředu, potah věnce volantu a hlavice řadící páky v perforované kůži, hliníková dekorace z matného kartáčovaného hliníku , bočnice sedadel a opěrky hlavy z kůže, střední část sedáků a opěradel z látky Speed, vnitřní pole obložení dveří z látky Speed, přední nárazníky s výrazně sportovním designem, mřížka chladiče v provedení S line, vložka difuzoru vzadu lakovaná v šedé barvě, se sportovním vzhledem Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 171 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1400 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 242
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 6.4 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 315 / 246
Objem nádrže (l): 63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1815 / 480
Rozměr pneu: 215/55 R16
Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4573
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1391
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1522
f) rozchod vzadu (mm): 1518
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 690
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1140
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano