Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4 v USA nedostane 2.0 TDI. Důvodem není Dieselgate. Co tedy?

David Bureš
Diskuze (22)
Turbodiesely nebyly ve Spojených státech nikdy moc oblíbené. Kauza Dieselgate jejich oblibě rozhodně nepomohla.

Nová generace Audi A4 se na evropských trzích prodává už od loňského podzimu, na americké břehy ale zamíří až letos v dubnu. Podle původních plánů se vůz měl ve Spojených státech prodávat i s dvoulitrovým turbodieselem, nakonec tam ale bude k dispozici výhradně s benzinovými agregáty. Ani v minulé generaci A4 na americkém trhu diesel nenabízela.

Každého jistě napadne, že tato změna v nabídce souvisí s loni vypuklou kauzou Dieselgate, americké zastoupení Audi ale vysvětluje celou situaci jinak. „Prodávali bychom ho, kdyby byl dostatečný zájem,“ tvrdí prezident Audi of America Scott Keogh. Audi plánovalo v Americe prodávat 2.0 TDI ve verzi se 140 kW a 400 N.m.

Američtí zákazníci nikdy neměli velký zájem o vznětové motory v osobních vozech, což je vidět i na prodejích. Jen šest až osm procent v USA prodaných modelů A6, A7 a A8 mělo v prvních šesti měsících loňského roku vznětový agregát. Třeba v Česku u těchto vozů turbodiesely v prodejích jasně dominují.

Navzdory malému zájmu se německé automobilky dlouhá léta snažily Američanům turbodiesely nabízet. V poslední době o zvýšení amerických prodejů vznětových agregátů usiloval hlavně koncern VW Group, tyto snahy ale narušila loni vypuklá kauza Dieselgate. Jak známo, Volkswagen podváděl v měření emisí, když jeho vozy dokázaly měřicí cyklus rozeznat a přizpůsobit se mu.

Důvod ale můžeme hledat i jinde. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagenu a Audi stále nepovolila v modelovém roce 2016 prodávat auta se vznětovým motorem. Keogh je sice přesvědčen, že výrobce povolení dostane, zákazníky ale může tato situace odradit.

Aktuální generace Audi A4 byla v americké verzi představena výhradně s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 2.0 TFSI o výkonu 185 kW a 370 N.m. Motor v USA i Evropě standardně spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, za příplatek je k dispozici i pohon všech kol.

Zatím není jasné, zda se turbodieselu na americkém trhu postupně nevzdají i další modely Audi. Keogh k tomu říká, že minimálně do mezigenerační obměny si stávající vozy nabízený vznětový agregát ponechají. V nastupující generaci ale o něj mohou skutečně přijít…

David Bureš
Diskuze (22)
Avatar - nardoxx
17. 3. 2016 20:19
Re: Diesel v osobakoch je mrtvy.
Ale choď...
17. 3. 2016 18:46
Re: Diesel v osobakoch je mrtvy.
Diesel v osobacich mrtvý není. Právě naopak. Teprve teď začal dávat smysl. Atmosfera je mrtva. Přímovstřiky budou mít už příští rok filtr. Cena motoru se srovná...
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2016 18:46
Takže za to přece jen může "dieselgate"...
„Prodávali bychom ho, kdyby byl dostatečný zájem,“... no a zájem není, protože dieselgate.

:-!
17. 3. 2016 17:52
Re: Vtip
Špatný vtip je to, že v našich podmínkách často jezdí na naftu i ti, kteří najezdí méně než těch dvacet tisíc kilometrů, obvykle navíc v obcích. Nehledě na to, že samotná nafta v osobních autech je hnus.
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2016 15:30
Re: Diesel v osobakoch je mrtvy.
uz davno tato dizlmania mala skoncit... to predizlovanie a pretazovanie dizlov ake nastalo po roku 2000 je uz neunosne.... a teraz vidime dosledky..... v niektorych vacsich mestach sa uz pomaly neda dychat ( ludia sa vozia po meste v dizlovych fabiach, fiestach, octavkach no co k tomu dodat ) ... lebo paradoxne prave v meste jazdi vacsina dizlovych aut ktore su ale urcene skor na dlhe jazdy mimo mesta

ta hybridizacia je prave aj vdaka tomu nezdravemu predizlovaniu uz neodvratna podla mna .... a vcelku slusne nam aj nahradi dizle ... hybridy to nakoniec ovladnu.... a dizle dost mozno casom skoncia uplne