Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6/A7 prošlo faceliftem. Poznáte vůbec změny?

David Bureš
Diskuze (36)
Designové úpravy modernizovaného Audi A6 jsou opravdu drobné. Jeden aby je pohledal lupou.

Aktuální generace Audi A6 je na trhu od roku 2011. Ještě než se v příštím roce dočkáme nové generace, je tu modernizace stávajícího provedení. Ta přichází ani ne dva roky po posledním faceliftu A6. Lehkých úprav se dočkal také odvozený liftback A7 Sportback.

Designové úpravy jsou minimální, jak je u Audi zvykem, což potvrzuje i vzájemné srovnání s dosavadní verzí. Jednotlivé změny totiž najdete snad jen lupou. Automobilka každopádně tvrdí, že A6 má přepracovaný přední nárazník. V modelech A6 a A6 Avant mají otvory pro přívod vzduchu v nových náraznících silné kontury a leskle černé příčky horizontálně rozdělují mřížky bočních ventilačních otvorů, píše Audi v tiskové zprávě. Na boku se zase objevují hranatější prahy a vzadu lehce přepracovaný difusor.

Na přání dodávaný exteriérový paket S line zahrnuje novou mřížku chladiče s matně černým lakem a s leskle chromovanými lamelami. Boční otvory pro přívod vzduchu navíc zdůrazňují markantní chromované příčky.

Allroad zase může vylepšit paket Advanced s novým hnědým odstínem karoserie Soho a detaily karoserie v nové šedé barvě Struktur. Součástí balíčku jsou dále 20palcová kola, velurové rohože nebo sportovní sedadla čalouněná kůží Valcona v hnědé barvě a stříbrným kontrastním prošíváním.

V rámci změn se nabídka laků rozšířila o dva výrazné odstíny – červenou Matador a zelenou Gotland. Barvu Java dosud známou z A6 Allroad je pak možné objednávat také pro běžné modely. Celek pak může zdobit jedna ze dvou nově nabízených sad kol. A7 nabízí dokonce tři nové sady.

Také interiér se změnil jen lehce. Osvětlení je řešeno diodami, nabídku obohatila dvě nová ozdobná obložení – stříbrný hliník Ellipse a přírodní bříza v achátově šedém odstínu. Pro zvýšené kombi Allroad je k dispozici i hliníkové obložení v bronzové barvě.

Modernizovaná A6 navíc potěší technofily žádající více konektivity a zábavy. Audi smartphone interface přináší na displej multimediálního systému MMI na míru střižená rozhraní Apple Car Play a Android Auto. Novinkou je i Audi phone box s funkcí indukčního nabíjení kompatibilních mobilních telefonů se standardem Qi. Cestujícím vzadu je zase nabídnuta dvojice tabletů propojených s vozem, které však fungují i mimo něj.

Modernizované modely A6 a A7 bude možné objednávat již v následujících týdnech, první exempláře budou zákazníkům předány v létě. I díky pouze jemným změnám zůstanou české ceny modernizovaných modelů A6 a A7 stejné jako dosud.

David Bureš
Diskuze (36)
Avatar - Pekelná Micinka
23. 4. 2016 21:57
Re: A5
Asi tak. Já bych se nebál, čumák současné A6 by A5 docela slušel, aniž by narostla agresivita. Snad z toho nebude experiment typu Q7. Bylo by docela zajímavé, kdyby kupé dostalo trochu agresivnější masku jako TT a Sportback zůstal u "sedanového A" stylu.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 4. 2016 21:53
Re: A5
23. 4. 2016 06:24
Re: A5
Záď A5SB je podle mě OK ;-)
22. 4. 2016 22:46
Re: A5
U MB později přiznali, že udělali chybu, když neudělali AMG verzi E Coupé. Prý bylo už příliš pozdě, když si to uvědomili (už to bude několik let). C124 (kupé od W124) bylo i jako AMG a obě generace CLK měly AMG verzi. Víc do minulosti nevím. MB pak dělá i AMG kombíky.
Avatar - white label
22. 4. 2016 22:40
Re: A5
Chceš vážně argumentovat modely (viz 5er/M5), které se s jedním párem ani nevyráběly? A M6 (v závorce za M5) snad byla také vždycky se dvěma páry dveří? Kromě 6GC o žádné takové nevím?
Ale pokud trváš na argumentaci s M5, pak já přidávám nejen M1, 1M, M2, M4 a M6 (kromě GC), ale taky Z1, Z3, Z4, Z8, případně i 850CSi při které se zvažovala i verze s názvem M8. A na i8 bych vlastně také zbytečně nazapomínal. Prostě pro sportovní BMW (celkově) je jeden pár dveří typičtější, aspoň doposud tomu tak bylo určitě. ;-)