Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi představuje modernizovanou řadu A6

Audi A6
Audi A6
Audi A6
Audi A6
39 Fotogalerie
Diskuze (121)
Mezi novinky, které automobilka Audi přiveze na letošní autosalon do Paříže se zařadí i faceliftované modely A6, A6 Avant, S6, S6 Avant, RS 6 Avant a A6 allroad quattro.

Aktuální generace Audi A6 měla v provedení sedan výstavní premiéru na autosalonech v Detroitu a Vídní v lednu roku 2011. Provedení A6 Avant dorazilo v květnu stejného roku, zatímco ostřejší verze S6 byly představeny v září 2011, A6 allroad quattro v lednu 2012 a RS 6 Avant dokonce až na konci roku 2012.

V případě faceliftu se v Ingolstadtu rozhodli představit všechny zástupce modelové řady A6 najednou. Modernizovaná Audi se dočkala lehkých retuší v designu exteriéru. V případě předních partií se jedná především o novou masku chladiče. Ta má u verzí A6 a A6 Avant osm vodorovných lamel, zatímco verze S6 a S6 Avant jich mají jen šest. Model A6 allroad quattro má lišty svislé a RS 6 Avant má pro lehkou identifikaci výplet ve tvaru včelích pláství.

Z karosářských dílů se tradičně dočkaly úprav oba nárazníky a prahy. Samozřejmostí je v rámci modernizace přepracovaní hlavních světlometů. Na přání jsou k dispozici světlomety LED nebo dokonce Matrix LED.

V interiéru se žádné zásadní změny neodehrávají a jedná se především o nové odstíny obložení palubní desky, středového tunelu, dveří a čalounění sedadel. Audi navíc vyzdvihuje možnost objednat si přední sedadla s masážní funkcí a odvětráváním. Samozřejmostí jsou nejnovější provedení systému MMI, MMI navigation Plus a MMI touch.

Paleta pohonných jednotek pro modernizované modely A6 a A6 Avant nabídne trojici motorů TFSI s výkony od 140 kW do 245 kW a pětici jednotek TDI o výkonech od 110 kW do 240 kW. Všechny motory splňují limity emisní normy Euro 6, a jejich emise CO2 byly sníženy až o 22 procent.

Novinkou je přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru s výkonem 140 kW ve spojení s novou převodovkou S tronic, který má mít v kombinovaném režimu spotřebu paliva 5,7 l benzinu na 100 km. Mimořádně nízké spotřeby má dosahovat provedení 2.0 TDI ultra s výkonem 110 kW, které v kombinovaném režimu spotřebuje jen 4,2 l na 100 km.

Automobilka uvádí, že i přes stále stejný výkon 245 kW byl komplexně přepracován motor 3.0 TFSI, zatímco vrcholné provedení turbodieselu 3.0 TDI v rámci oslav 25. výročí přeplňovaných vznětových motorů u Audi posílilo z dosavadních 240 kW na 255 kW.

Audi A6 Avant v provedení 2.0 TDI ultra s výkonem 140 kW se jako první a jediný zástupce své modelové řady může pochlubit kompozitovými pružinami, snižujícími neodpruženou hmotnost o 4,4 kg.

V případě modelu A6 allroad quattro došlo především ke kosmetickým úpravám a modernizované provedení bude k dispozici se zážehovým motorem 3.0 TFSI nebo jednou ze tří verzí turbodieselu 3.0 TDI. Standardem je i nadále vzduchový podvozek.

Sportovně laděné verze S6, S6 Avant a RS 6 Avant mají rovněž upraven vzhled. Jejich motory 4.0 TFSI disponují výkony 331 kW, resp. 412 kW. Akceleraci z 0 na 100 km/h nyní zvládne S6 za 4,4 s a S6 Avant za 4,6 s, zatímco RS 6 Avant potřebuje jen 3,9 s a jeho maximální rychlost může být až 305 km/h. Verze S6 mají v kombinovaném cyklu spotřebovat 9,2 l benzinu na 100 km, resp. 9,4 l na 100 km a pro RS 6 Avant uvádí automobilka 9,6 l na 100 km.

Prodej všech modernizovaných Audi modelové řady A6 se má rozběhnout na podzim letošního roku s cenami od 38.400 eur (okolo 1.065.000 Kč) za základní provedení sedanu s motorem 1.8 TFSI, zatímco zájemci o RS 6 Avant si musí připravit minimálně 108.900 eur (zhruba 3.020.000 Kč).

Vstoupit do diskuze (121)