Audi představuje modernizovanou řadu A6

 

Mezi novinky, které automobilka Audi přiveze na letošní autosalon do Paříže se zařadí i faceliftované modely A6, A6 Avant, S6, S6 Avant, RS 6 Avant a A6 allroad quattro.

Aktuální generace Audi A6 měla v provedení sedan výstavní premiéru na autosalonech v Detroitu a Vídní v lednu roku 2011. Provedení A6 Avant dorazilo v květnu stejného roku, zatímco ostřejší verze S6 byly představeny v září 2011, A6 allroad quattro v lednu 2012 a RS 6 Avant dokonce až na konci roku 2012.

V případě faceliftu se v Ingolstadtu rozhodli představit všechny zástupce modelové řady A6 najednou. Modernizovaná Audi se dočkala lehkých retuší v designu exteriéru. V případě předních partií se jedná především o novou masku chladiče. Ta má u verzí A6 a A6 Avant osm vodorovných lamel, zatímco verze S6 a S6 Avant jich mají jen šest. Model A6 allroad quattro má lišty svislé a RS 6 Avant má pro lehkou identifikaci výplet ve tvaru včelích pláství.

Z karosářských dílů se tradičně dočkaly úprav oba nárazníky a prahy. Samozřejmostí je v rámci modernizace přepracovaní hlavních světlometů. Na přání jsou k dispozici světlomety LED nebo dokonce Matrix LED.

V interiéru se žádné zásadní změny neodehrávají a jedná se především o nové odstíny obložení palubní desky, středového tunelu, dveří a čalounění sedadel. Audi navíc vyzdvihuje možnost objednat si přední sedadla s masážní funkcí a odvětráváním. Samozřejmostí jsou nejnovější provedení systému MMI, MMI navigation Plus a MMI touch.

Paleta pohonných jednotek pro modernizované modely A6 a A6 Avant nabídne trojici motorů TFSI s výkony od 140 kW do 245 kW a pětici jednotek TDI o výkonech od 110 kW do 240 kW. Všechny motory splňují limity emisní normy Euro 6, a jejich emise CO2 byly sníženy až o 22 procent.

Novinkou je přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru s výkonem 140 kW ve spojení s novou převodovkou S tronic, který má mít v kombinovaném režimu spotřebu paliva 5,7 l benzinu na 100 km. Mimořádně nízké spotřeby má dosahovat provedení 2.0 TDI ultra s výkonem 110 kW, které v kombinovaném režimu spotřebuje jen 4,2 l na 100 km.

Automobilka uvádí, že i přes stále stejný výkon 245 kW byl komplexně přepracován motor 3.0 TFSI, zatímco vrcholné provedení turbodieselu 3.0 TDI v rámci oslav 25. výročí přeplňovaných vznětových motorů u Audi posílilo z dosavadních 240 kW na 255 kW.

Audi A6 Avant v provedení 2.0 TDI ultra s výkonem 140 kW se jako první a jediný zástupce své modelové řady může pochlubit kompozitovými pružinami, snižujícími neodpruženou hmotnost o 4,4 kg.

JAKE.AUTO.CZ: Audi A6 (přehled všech testů a dalších článků)

V případě modelu A6 allroad quattro došlo především ke kosmetickým úpravám a modernizované provedení bude k dispozici se zážehovým motorem 3.0 TFSI nebo jednou ze tří verzí turbodieselu 3.0 TDI. Standardem je i nadále vzduchový podvozek.

Sportovně laděné verze S6, S6 Avant a RS 6 Avant mají rovněž upraven vzhled. Jejich motory 4.0 TFSI disponují výkony 331 kW, resp. 412 kW. Akceleraci z 0 na 100 km/h nyní zvládne S6 za 4,4 s a S6 Avant za 4,6 s, zatímco RS 6 Avant potřebuje jen 3,9 s a jeho maximální rychlost může být až 305 km/h. Verze S6 mají v kombinovaném cyklu spotřebovat 9,2 l benzinu na 100 km, resp. 9,4 l na 100 km a pro RS 6 Avant uvádí automobilka 9,6 l na 100 km.

Prodej všech modernizovaných Audi modelové řady A6 se má rozběhnout na podzim letošního roku s cenami od 38.400 eur (okolo 1.065.000 Kč) za základní provedení sedanu s motorem 1.8 TFSI, zatímco zájemci o RS 6 Avant si musí připravit minimálně 108.900 eur (zhruba 3.020.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…