Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6: První dojmy

17. 1. 2011 • 23:37
96
85
Zobrazit náhledy (96)
Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6
Audi načasovalo evropskou premiéru nenápadně na lednový autosalon ve Vídni, jen pár dní po světové premiéře v Detroitu.

Načasování nové generace Audi A6 věrně kopíruje příchod A8 přesně před rokem. Po prosincovém zveřejnění prvních oficiálních fotek a technických údajů následovala minulý týden světová výstavní premiéra na autosalonu v Detroitu.

První představení v Evropě následuje hned po několika dnech a je jím vcelku nevýznamný autosalon ve Vídni. Ročník 2011 navíc patřil pouze skupině VW, a tak je uvedení Audi A6 s typovým označením C7 středoevropskou zimní novinkou nejvyšší důležitosti – ačkoliv nese střídmé oficiální označení rakouská premiéra. Díky blízkosti Vídně jsme využili první možnosti A6 prozkoumat, v době konání ženevského autosalonu už budou první kusy k vidění i na silnicích.

Jako první české automobilové médium vám proto přinášíme vlastní první dojmy ve formě, která se u nás při významných novinkách na evropských autosalonech už stala tradicí.

Nová A6 obklíčená davem dychtivých návštěvníků je na první pohled obtížně rozeznatelná od vedle stojící A8. Zblízka je ale už patrná jasná souvislost s designem předchozího typu. Nezměnila se nejen celková délka, ale až na drobné nuance ani charakteristická linie střechy přesahující subtilním obloukem nad zadní kola.

Naopak pod úrovní bočního prosklení se změnilo mnohé. Prolis na bocích je u novinky po vzoru A8 více zaříznutý do hladké plochy bočních plechů a přichází o přímou návaznost na tvar předních a zadních světel. Designéři Audi také zdůraznili spodní prolis na dveřích a v souladu s aktuálními trendy mírně rozšířili blatníky. Samozřejmostí jsou nové tažné kliky dveří.

Vyváženosti proporcí jednoznačně prospívá prodloužení rozvoru o 7 cm, spočívající v posunutí přední nápravy směrem dopředu a zkrácení převisu karoserie.

Příď na jednu stranu rozvíjí design nové řady A7 Sportback, ale zároveň ctí jasné rozdělení rolí – přední partie A6 jsou méně komplexně pojaté. Kdo chce maximum elegance a luxusu v designu, případně lehce avantgardní pojetí, ten musí zvolit A7.

A6 dostala nový šestiúhelníkový singleframe, vyšší a užší než u A7. Plasticky tvarovaná kapota je u obou modelů téměř stejná, jinak je tomu ale u předního nárazníku. A6 se vzdává trojrozměrného napojení na boční partie a má odlišně tvarovaná přední světla (u vystaveného vozu samozřejmě příplatková diodová). Díky výraznějšímu zalomení spodní hrany a protažení do boků možná poněkud překvapivě připomínají vnějším obrysem světlomety na novém Citroënu C4.

Jednoduché pojetí zádě, ovlivněné především asi sedanem A4, znamená nejméně odvážně tvarovanou část karoserie. Audi se vzdalo jakýchkoliv designových experimentů, jediným výraznějším prvkem je grafika světel a spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru. Vysvětlení je opět jednoduché – extravaganci prosazuje sesterská řada A7, nová A6 chce cílit na zákazníky, kteří preferují opak.

V interiéru se stáří odcházející A6 projevovalo nejvíce. Strohé sportovní pojetí může v aktuální A4 ještě několik let úspěšně fungovat, A6 ale potřebovala změnu. Interiér nového BMW řady 5 je výrazně inspirován limuzínou řady 7 a na tento tah museli v Ingolstadtu zareagovat.

Řešení je efektní a zároveň efektivní: A6 má palubní desku a středový tunel převzatý z A7. Díky tomu dostala moderní přístrojový štít, zajímavější design dekoru a výdechů klimatizace a také výsuvnou obrazovku multimediálního systém MMI – řešení ještě donedávna vyhrazené jen řadě A8.

Pracoviště řidiče i nadále rozvíjí sportovnější pojetí A6: naklonění středového panelu k řidiči je u nové generace stále výrazné a mimoto si A6 uchovala relativně nízkou nejnižší pozici za volantem. Prostor na zadních sedadlech je plně dostačující ve všech směrech, vyšším postavám jen může vadit svažující se střecha – v tomto ohledu dokáže Mercedes-Benz třídy E nabídnout přece jen víc.

Prezentovaný vůz byl poměrně velkoryse nakonfigurován. Díky tomu jsme mohli ocenit velmi působivý dekor z přírodního dřeva (bez lesklého laku) a mimořádně kvalitní zvuk příplatkového audiosystému. Nová A6 taktéž velmi sluší zvolená 19palcová kola s pěti trojitými paprsky.

Audi A6 2011 - technická data
Model2,8 FSI
multitronic
2,8 FSI
quattro
3,0 TFSI
quattro
3,0 TDI
multitronic
3,0 TDI
quattro
PřevodovkaCVT7DS 4x47DS 4x4CVT7DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]27732773299529672967
Válce/ventily6/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250-6200150/5250-6200220/5250-6500150/3700-4500180/4000-4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500400/1250-3500500/1400-3250
Max. rychlost [km/h]240240250240250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,78,15,57,26,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,08,25,26,0
Poh. hmotnost [kg]16851755181517201795
Cena [Kč]1.093.800,-1.166.600,-1.346.500,-1.187.400,-1.335.000,-

V době uvedení Audi A6 na trh budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory. Verze s pohonem předních kol dostanou bezestupňovou převodovku Multitronic, provedení 4x4 standardně sedmistupňovou dvouspojkovou S tronic.

Kromě variant uvedených v tabulce je již potvrzen také čtyřválec 2,0 TDI/130 kW (jediný motor s manuální převodovkou) a slabší 3,0 TDI/150 kW také s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou S tronic. Dále se chystá hybridní verze s motorem 2,0 TFSI (155+33 kW).

Témata
Avatar - white label
19. 1. 2011 21:18
Re: Viel Glück!
Tak dělit to na jenom tmavý a světlý je velké zjednodušení, mě se třeba nelíbí ten světle šedý, což není každý světlý a tmavý se mi líbí černý, nebo tmavě hnědý (hodně záleží na konkrétním odstínu), což zase není každý tmavý... ;-)
Za vůbec nejhorší považuju právě světle šedý v kombinaci s tmavě hnědým, navíc vysoce lesklým! "dřevem"... 8-s :no:
19. 1. 2011 20:45
Re: Viel Glück!
to je asi jak kdo, pro mne tmavy vnitrek je znak "levnosti"
>:D
Avatar - white label
18. 1. 2011 13:14
Re: Viel Glück!
Jj, studeně, lacině, neútulně, neosobně...
Avatar - Pekelná Micinka
18. 1. 2011 12:32
Re: Viel Glück!
Já nejsem nijak zásadně vyhraněný, ale zrovna světle šedá s černou/tmavou barvou taky není nic o co bych stál. A interiér celý do šeda, to už je über i na mě, zejména s hliníkem nebo leštěným dřevem to působí velice neutěšeně a studeně.
18. 1. 2011 11:46
Re: KLASIKA
:yes: Se zádí není problém ani v nejmenším. Audi cílí přesně - luxusní, technicistní, vybroušené, chladné. Rozhodně si své místo mezi Mercedesem a BMW hravě ohlídá (a Will Smith bude mít v jeho příštím trháku v čem jezdit).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku