Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi R8
Audi R8
Audi R8
Audi R8
82 Fotogalerie

Audi chystá návrat supersportu R8! Opět využije techniku Lamborghini

Marek Bednář

Plug-in hybridní Lamborghini Temerario má poskytnout svou techniku třetí generaci Audi R8, která by tak mohla dostat přídomek e-tron. Na světě má být za dva roky.

Když v roce 2006 přišla na svět první generace Audi R8, využívala techniku Lamborghini Gallardo včetně vidlicového desetiválce, který byl hlavním lákadlem tohoto modelu. Do roku 2024, kdy skončila výroba, se prodalo přes 44 tisíc R8.

S nástupcem to bylo nejisté, nyní však britský web Autocar s odkazy na zdroje zevnitř automobilky Audi uvádí, že se na něj můžeme těšit. A dokonce, že se vyhne totálnímu downsizingu, jinými slovy přechodu na plně elektrický pohon. Místo toho to má být plug-in hybrid s osmiválcem coby základem.

Nová R8 by měla, stejně jako dřív, sdílet techniku s nejmenším lamborghini. To je dnes model Temerario, který loni nahradil huracán. Měla by se objevit v roce 2027, zhruba v době, kdy má přijít výkonnější verze temeraria.

Video placeholder
Lamborghini Temerario • Lamborghini

Základ nejmenšího lamborghini je kompletně nový, nejde o přepracované šasi huracánu. Má o polovinu méně dílů a o 80 % méně svarů, zároveň ale má být o čtvrtinu tužší v torzi. Umožňuje také postavit prostornější interiér na výšku i délku, takže se do temeraria vejde i dvoumetrový řidič s helmou.

Využití techniky temeraria také znamená čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který v temerariu sám nabízí 800 koní (589 kW) a 729 Nm. K celkovému kombinovanému výkonu 919 koní (676 kW) mu pomáhají tři elektromotory s axiálním tokem. Ty čerpají energii z 3,8kWh baterie, která stačí na zhruba 10 km ryze elektrické jízdy a je možné ji nabíjet ze sítě.

Dva ze tří motorů temeraria se starají o pohon předních kol, ten třetí je umístěn mezi osmiválcem a dvouspojkovým osmikvaltem. Tam funguje jako startér-generátor a pomáhá rekuperovat kinetickou energii při zpomalování.