Audi Q1 nakonec dostane pohon všech kol
Luxusnější alternativou k vozům, jako je Nissan Juke, Peugeot 2008 nebo Renault Captur a přímou konkurencí pro Mini Countryman se má stát Audi Q1, které v nabídce své značky doplní modely Q7, Q5 a Q3, s nimiž bude sdílet vyšší stavbu karoserie a především písmeno Q ve svém názvu.
Podle nejnovějších informací magazínu Auto Express bude Audi Q1 stát na zkrácené platformě MQB s celkovou délkou karoserie do čtyř metrů, šířkou kolem 1750 mm a výškou do 1570 mm. Sesterským modelem pro Q1 se má stát sportovněji střižené Q2, jehož karoserie s rozvorem náprav 2550 mm má být dlouhá 4250 mm, široká 1900 mm a vysoká 1500 mm.
Pro Q1 i Q2 má být samozřejmostí design, odkazující na větší SUV značky a pravděpodobná je i inspirace loňským konceptem Audi Crosslane Coupé.
Pod kapotu Audi Q1 má zamířit přeplňovaný zážehový litrový tříválec a 1,2litrový čtyřválec. K dispozici má být i nový motor 1.4 TFSI a vrcholnou motorizaci pro ostré SQ1 má představovat přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 147 kW, i když dříve se hovořilo o dvoulitru s výkonem 80 kW.
V nabídce verzí má figurovat i hybridní provedení kombinující zážehový motor s elektromotorem o výkonu 80 kW. Zájemce o vznětové motory uspokojí 1.4 TDI a 1.6 TDI ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou a neoficiální zdroje hovoří i o nové desetistupňové dvouspojkové převodovce.
Ještě začátkem letošního října mělo být Audi Q1 podle informací magazínu AutoBild k dispozici výhradně s pohonem předních kol, ale nyní Auto Express uvádí, že pro výkonnější verze bude přeci jen pohon všech kol k dispozici, což více odpovídá filozofii značky Audi a její nabídce verzí quattro u většiny svých modelových řad.
Podobně jako modelová řada A1 má i Q1 nabídnout velký prostor pro individualizaci od výběru laku karoserie a odstínů interiéru až po širokou paletu příslušenství.
Do showroomů značky Audi má model Q1 dorazit v roce 2016 a jeho cena se má údajně u základního provedení dostat pod 20.000 eur (zhruba 518.000 Kč).