Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 6 Avant: 10 válců, 2 turba, 426 kW, 650 Nm - doplněny nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (134)
Mimořádné jízdní výkony a maximální možná dynamika kombinovaná s použitelností v každodenním provozu - to jsou působivé vlastnosti nového Audi RS 6 Avant, které bylo představeno na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Start prodeje se nyní přiblížil.

Nově vyvinutý motor V10 s přímým vstřikováním benzinu FSI a dvěma turbodmychadly, stálý pohon všech kol quattro a sportovní podvozek s Dynamic Ride Control ustavují nový standard mezi výkonnými luxusními automobily. 426 kW (580 k) a nejvyšší točivý moment 650 Nm se podílejí na nezapomenutelných zážitcích, ale Audi RS 6 Avant současně poskytuje vysoký cestovní standard na dlouhých trasách.

Desetiválcový motor s uspořádáním dvou řad válců do V vychází z motoru použitého v Audi S6 a S8, ale byl přepracován prakticky ve všech směrech, aby byl schopen dlouhodobě odvádět podstatně vyšší výkony. Dvojice turbodmychadel zajišťuje prakticky konstantní tok výkonu v celém otáčkovém pásmu motoru. Vrcholná hodnota křivky točivého momentu 650 Nm je k dispozici mezi 1500 a 6250 min-1, maximální výkon je podáván mezi 6250 a 6700 min-1. Systém přímého vstřikování benzinu do válců FSI pracuje s maximálním tlakem 120 bar, což mj. umožnilo zvolit u přeplňovaného motoru neobvykle vysoký kompresní poměr 10,5:1. Systém mazání se suchou skříní umožňuje zvládat konstantní přetížení až 1,2 g bez rizika nasátí vzduchu olejovým čerpadlem. S motorem je dodávána upravená šestistupňová automatická převodovka Tiptronic.

Audi S6 Avant vs. RS6 Avant
MotorAudi S6 AvantAudi RS6 Avant
Zdvihový objem [cm3]49914991
Válce/ventily10/410/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]320/6800426/6250-6700
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]540/3000650/1500-6000
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,34,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]13,413,9

Audi RS 6 Avant potřebuje k dosažení rychlosti 100 km/h jen 4,6 s a hodnotu 200 km/h lze na rychloměru odečíst za 14,9 s po startu. 2025 kg těžký automobil s mimořádnou dynamikou pochopitelně plní nejen všechny platné emisní limity, ale v kombinovaném cyklu je i relativně úsporný. Hodnota 13,9 l/100 km nepředstavuje vysoký odběr paliva z nádrže, uvážíme-li zdvihový objemu motoru a zejména dynamiku, kterou je vozu schopen udělit.

Dynamic ride control omezuje náklony karoserie v zatáčkách, třístupňově nastavitelná charakteristika tlumení umožní řidiči upravit vlastnosti vozu tak, aby odpovídaly aktuálnímu režimu jízdy. Standardní devatenástipalcová kola lze za příplatek vyměnit za kola o palec větší s pneumatikami 275/35 R20. Standardní kotoučové brzy lze nahradit keramickými kotouči o průměru 420 mm. Přední světlomety dostaly pás diodových světel pro denní svícení.

Modely Audi RS od quattro GmbH jsou jedinečné svým sportovním charakterem, vhodně doplňovaným elegantním vzhledem, exkluzivní výbavou a perfektním provedením. Stalo se dobrou tradicí, že jejich sportovní výkony lze spojit s vysokou užitnou hodnotou kombi Avant. První Audi RS2, které se na trhu objevilo v roce 1993, bylo vyráběno jen jako Avant. Přestože jedinečný charakter Audi RS lze vychutnat v sedanech, kabrioletech i kombi – tak jako v případě aktuální řady RS4 – zákazníci oceňují nejvíce právě kombinaci dynamiky a variability, kterou kombi Avant nabízejí.

Nové Audi RS 6 bude proto nejprve nabízeno jako Avant, s neobvyklou kombinací výkonu 580 k a až 1 660 litry prostoru pro zavazadla. Audi RS 6 Avant bude uvedeno na český trh v průběhu roku 2008.

Ondřej Láník
Diskuze (134)
Avatar - skejpa
23. 1. 2008 22:07
Re: EVO X
:yes: - kazdej ma nejakej vkus. muj bracha by vzal taky RS6... a s tou ženou je to stopro pravda
23. 1. 2008 20:56
Re: EVO X
ja bych volil Evu. Ale doma bych to asi nevysvetlil.
23. 1. 2008 20:06
Re: Absolutne zbytocne auto
Ariel Atom a Lotus je trošku iné auto ako RS6 nezdá sa Ti? Takže podla Teba nemázmysel ani M5 či E63 AMG? Poviem Ti aký majú zmysel rýchle rodinné auto, ja mať peniaze tak nad ním rozmýšlam.
23. 1. 2008 17:27
Re: Interier
:-) ;-)
Avatar - skejpa
23. 1. 2008 00:31
Re: EVO X
ja se musim priznat ze bych taky volil radsi evo...