Audi vybaví své modely plastovými pružinami

Audi se v posledních letech opravdu hodně snaží, aby "Vorsprung durch Technik" nebyl jen prázdný slogan. V případě laserových světel to sice úplně nevyšlo, teď mají ale v Ingolstadtu novou hračku. Sice nebude tolik vidět, bude však možná dokonce užitečnější.
Šéf technického vývoje Audi Ulrich Hackenberg oznámil, že ještě do konce roku vybaví zatím neupřesněný model vyšší střední třídy GFRP pružinami. Za touto zkratkou se skrývá Glass Fibre Reinforced Polymer, tedy plast, vyztužený skelnými vlákny.
Plastové pružiny jsou sice silnější, než ocelové, ale přibližně o 40 % lehčí, což znamená, že mají přibližně 1,6 kg oproti konvenčním 2,7kg. Jejich použitím tedy Audi ušetří na celém autě 4,4 kg, přičemž polovina z této hmotnosti připadá na "zlou" neodpruženou hmotu.
Jako další výhodu plastových pružin Audi uvádí odolnost proti korozi a působení chemikálií, jako jsou třeba čističe kol. "Hacki" k tomu dodává, že "GFRP pružiny šetří váhu v důležité části šasi a Audi díky tomu dokáže udělat reakce vozu přesnější a současně omezit vibrace."