Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto a peníze: Speciální příloha

Svět motorů
Diskuze (6)
Co stojí za úspěchem operativního leasingu pro běžné zákazníky? 15 věcí, které změnily pojištění. 40 oblíbených modelů - kolik stály před 10 lety a kolik za ně dáme dnes? Předplacený servis auta - ušetříte, nebo přeplatíte?

Auto a peníze

Speciální příloha

Svět motorů
Diskuze (6)
Avatar - matii
11. 3. 2015 12:41
Re: tlacenka?
Má pravdu ... předsedo. :-)
11. 3. 2015 10:24
Re: tlacenka?
Výhodu vidím hlavně v tom, že z nějakého důvodu chceš co 2 roky nové auto. A klidně jiné, větší, menší, výkonnější, podle toho, jaké máš zrovna potřeby a finanční možnosti. Nad lidmi, co bydlí v podnájmu, se nikdo nepozastavuje, stejně tak bych čekal, že se nikdo nebude pozastavovat nad lidmi v "podnájmu" jezdícími.
Avatar - matii
11. 3. 2015 08:05
Re: tlacenka?
Odpovím ti na otázku první, byť taky bych asi do OL nešel, ale spíše z důvodu toho, že si na autě nemůžeš nic udělat, ani dokoupit části lepší výbavy.

Takže ta odpověď: Cílová skupina pro nepodnikatelský OL jsou dle mého lidé se slušnějším platem, kteří chtějí nové auto, ale nechtějí (nebo na to momentálně nemají) dávat akontaci. Naopak rádi cestují (do 20 000km/rok), takže se nechtějí starat o případné řešení závad mimo záruku a to jak u nás tak v zahraničí. Tito lidé jsou bez dluhů a měsíčně třeba dají dohromady 40 000Kč. Takže si můžou dovolit cca 10 000 měsíčně za novou Octavii 1.6TDI Fresh vřetně pojištění s 1% účastí (při krádeži neocenitelná), s reálnou spotřebou kolem 5 litrů nafty, mají zdarma zimní pneu a v ceně veškerý servis, neustálou záruku a každé dva roky nové auto. To je můj názor.

Když pak zváží zda dávat akontaci a platit splátky za nějakou 1.2TSI, kupovat gumy, platit garančky, bát se pozáručních poruch atd., je to na rozmyšlenou.

Minule jsem to tu v diskuzi o OL propočítával, že ač se to zdá na první pohled strašně nevýhodné, v určitém případě je to lepší než položit akontaci a platit splátky a paradoxně to vychází levněji. Po pěti letech sice tomu druhému zůstane auto v hodnotě cca 150 000, ale ty máš už třetí nové auto a za opravy jsi nedal ani korunu a to nemluvím o případné krádeži a ušetřených korunách, za které si pak klidně tu jeho 150 000Kč Octavii můžeš koupit.
Avatar - Jenik3
10. 3. 2015 20:34
tlacenka?
Nedavno vysel clanek o "vyhodach" operativni lizingu na idnes. Samotny clanek byl tlacenkou OL skodovky, pricemz, aby se nereklo, tak autor zminil i nektere jine znacky.
Diskuze pod clankem byla velmi bourliva a jak to byva jedni byli zcela pro jiny si tukali na hlavu.
Ze se od OL cekal vetsi zajem je zcela zrejme. Zda se, ze cilova skupina nebyla dobre vybrana, pokud vubec nejaka existuje. Divam se na to tak, ze podnikatel zkousi, kde by dale prodal a budto to vyjde a objevi zajimavy segment nebo to nevyjde. Dela to kvuli penezum, ne jako charitu.
Otazka do teto diskuze: jaka je cilova skupina pro nepodnikatelsky OL?
Otazka druha: ma nekdo zkusenost s OL pro business (aby ne)? jak vypadaji ceny pronajmu.