Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2011 (vozy stáří 4-5 let): Porsche, Toyota, Porsche

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (39)
Druhá věková kategorie ukazuje podíly automobilů z let 2004 a 2005, kterým na německé STK zjistili technici vážné nebo nebezpečné závady. Vedou německé a japonské značky.

První desítka čtyř- až pětiletých aut je prakticky již tradičně tvořena automobilky německé a japonské produkce, přičemž v letošním roce mají mírně navrch vozy vyráběné u našich západních sousedů.

O první pozici se v letošním roce v kategorii 4-5letých vozů dělí Porsche Boxster/Cayman s Toyotou Corollou Verso. Vozy této kategorie mívají najeto v průměru 72 tisíc kilometrů, takže stav na počitadlech Porsche (47 tisíc km) je vskutku nižší než u průměrného automobilu, ale za sváteční vozidla je rozhodně označit nemůžeme. Naopak Toyota se 73 tisíci km je lehce nad průměrem.

Podobná situace jako na první pozici se opakuje i na dalších místech. Třetí příčku si pro sebe uhájilo Porsche 911, ale o čtvrté místo se dělí Porsche Cayenne s Toyotou Avensis.

Prvním modelem, který má jiný než japonský nebo německý původ, je až na 33. místě Hyundai Getz.

Ze zástupců francouzských značek je na tom nejlépe Renault Modus na 47. místě, který se s 9,0 % jako jediný ze země galského kohouta dostal nad průměr 10,4 %. V případě italských vozů se nepodařilo dostat nad průměr ani jednomu zástupci a nejlépe dopadl Fiat Panda na 78. místě s 12,0 % podstatných závad.

Mladoboleslavskou automobilku Škoda v hodnocení 4-5letých vozů zastupují dva modely. Škoda Octavia obsadila 37. místo (8,4 %) a Fabia na 78. místě spadla pod průměr (11,6 %).

Opět je znát nárůst závad

To, nad čím se musí zamýšlet i odborníci ze společnosti TÜV SÜD je následující skutečnost. Kvóta závad opět vzrostla – a to ve všech věkových třídách o 1,9 procentních bodů na 19,5 %. U pětiletých automobilů mělo podstatné závady 10, 4 %, zatímco v loňském roce to bylo 9,9 %.

Auto Bild TÜV Report 2011, kategorie 4-5 letých aut, průměr kat. 10,4 %
PořadíVýrobce a modelpodíl aut s vážnou závadou [%]počet ujetých tisíc km
1.Porsche Boxster/Cayman4,247
1.Toyota Corolla Verso4,273
3.Porsche 9114,650
4.Porsche Cayenne5,081
4.Toyota Avensis5,077
6.Mazda 25,154
7.VW Golf Plus5,262
8.Ford Fusion5,358
9.Subaru Forester5,473
10.Audi A85,5115
10.BMW 35,572
12.Toyota RAV45,866
13.Audi A66,0102
13.Ford Fiesta6,058
15.Audi TT6,160
16.Opel Zafira6,368
17.Mazda MX-56,450
17.Toyota Corolla6,464
19.Audi A46,593
19.Mercedes SLK6,550
21.Ford Focus C-Max6,663
21.Ford Focus6,669
21.Mazda 36,665
24.VW Golf6,769
25.Honda Jazz7,057
26.Audi A37,177
26.Honda CR-V7,171
26.Toyota Yaris7,159
29.Mercedes-Benz třída B7,373
30.VW Touareg7,592
31.VW Passat7,689
31.Seat Altea7,673
33.Hyundai Getz7,758
34.Mitsubishi Colt8,059
35.Audi A28,270
36.BMW 18,369
37.Škoda Octavia8,481
37.Suzuki Swift8,454
39.Opel Tigra TwinTop8,552
39.Mazda Premacy8,566
41.Ford Mondeo8,696
42.Nissan Almera8,863
42.Volvo S40/V508,894
44.Mercedes-Benz třída A8,958
44.Honda Accord8,980
44.Nissan X-Trail8,981
47.VW Touran9,091
47.Renault Modus9,053
49.Mercedes-Benz třída S9,1109
49.Smart Fortwo9,151
49.Honda Civic9,165
52.Opel Agila9,253
53.BMW X39,384
54.Smart Fortwo9,464
55.Nissan Micra9,556
56.VW Fox9,651
57.VW New Beetle9,856
57.Mazda 69,880
59.Suzuki Vitara9,967
60.BMW 510,0100
61.Opel Meriva10,458
62.VW Caddy10,589
63.Opel Astra10,670
64.BMW 710,8100
65.Kia Picanto11,156
66.Hyundai Matrix11,263
67.Ford Galaxy11,396
68.Ford Ka11,450
68.Mercedes-Benz třída C11,477
68.Mercedes-Benz CLK11,463
68.Chevrolet Kalos11,455
68.Renault Scénic11,469
73.Hyundai Santa Fe11,575
74.Škoda Fabia11,668
75.Mini11,755
76.Citroën C511,888
77.VW Sharan11,996
78.Daihatsu Sirion12,056
78.Fiat Panda12,053
78.Hyundai Tuscon12,066
81.Seat Ibiza12,265
81.Seat Leon12,283
83.BMW Z412,454
83.Opel Vectra12,488
83.Hyundai Atos12,449
86.VW Polo12,659
86.Volvo V70/XC7012,6113
88.Mercedes-Benz třída E12,9106
89.Citroën C213,163
90.Opel Corsa13,261
91.Citroën Berlingo13,381
92.BMW X513,6101
92.Kia Sorento13,685
94.Renault Mégane13,874
95.Citroën C313,961
96.Fiat Punto14,063
97.Seat Alhambra14,394
98.Volvo XC9014,499
99.Kia Rio14,662
100.Chevrolet Matiz14,749
101.Citroën C414,868
102.Peugeot 20614,961
102.Peugeot 40714,984
104.Renault Twingo15,053
105.Alfa Romeo 15615,788
105.Renault Clio15,760
107.Alfa Romeo 14715,972
108.Seat Arosa16,355
109.Peugeot 30717,474
110.Mercedes-Benz třída M17,895
111.Renault Kangoo18,976
112.Nissan Primera19,378
113.Fiat Doblo20,189
114.Fiat Stilo20,777
115.Renault Laguna20,882
116.Renault Espace23,191
117.Kia Carnival30,290

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2011?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2009 a končícím červnem 2010.

Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7.253.709 kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK.

Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil, na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby.

Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (39)
21. 12. 2010 08:23
Re: Žárovky
mozna to bude tim, ze u nas je trzni podil skodovek jiny nez v nemecku?
V moji statistice vedou jednooky fabie a nesvitici oktavky...
21. 12. 2010 08:20
Re: Žárovky
X5 ridi barbiny ktery umi jen otocit klickem a slapnout na plyn >:-[]
Je zajimavy, ze vetsina automobilek ma vetsinu modelu +- pohromade (obcas nejaky ten ustrel) ale BMW a Mercedes jsou rozhazene po cele tabulce
21. 12. 2010 07:06
Re: Žárovky
Kto mi potom vysvetlí, ako je možné, že keď na ceste vidím "jednooké" auto, skoro nikdy to nie je francúzska značka, ale spravidla nejaká Škoda...? Ak Francúz alebo iná značka, tak obvykle zas autá aspoň 15-20 rokov staré....
21. 12. 2010 06:28
Re: Žárovky
Může mi, prosím, někdo vysvětlit, proč BMW 3 (10. místo) má o tolik kvalitnější žárovky, než BMW X5 (92. místo)??
Děkuji.
20. 12. 2010 15:48
Žárovky
Statistika všelijaká, co si budem nalhávat, ale i přesto vypovídající.
Spousta špageťáků a žabožroutů se ohání tím, že je to statistika nesvítících žárovek... Pokud to ale vážně je o žárovkách, tak je to možná ještě smutnější - když neumí vyrobit nebo sehnat spolehlivé žárovky, jak sakra chtějí dělat spolehlivá auta?! 8-s
Aneb radši si koupím auto od někoho, kdo je schopný se postarat o svítící žárovku >:D