Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto, o kterém Vaculík musel něco natočit

Martin Machala Martin Machala 16. 7. 2020 • 23:55
41
62
Zobrazit náhledy (41)
Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster 1.0 TCe

Chybí vám svérázná videa Martina Vaculíka? Přes rok nic nenatočil a tvrdí, že nemá čas a chybí i inspirace. Jaké že výjimečné auto technika Světa motorů vytrhlo z letargie?

Je to auto s litrovým motorem, kterému však velmi konzervativní zákazníci dané značky nevěří.

Prodejci museli jejich odpor překonávat slevami, takže bylo možné koupit kompaktní SUV ve výbavě Comfort (tedy s klimatizací, čtyřmi elektrickými okny, koženým volantem, tempomatem a rádiem s Bluetooth) za 321.900 Kč, při využití značkového financování dokonce za 291.900 Kč. Ta sleva 30.000 Kč sice nebyla zadarmo, ale úvěr jste přeplatili jen zrovna o těch 30.000 Kč. Takže nebyl důvod finanční službu nevyužít. Zajímavé jsou i věci, které se do ceníků nepíší - kryt pod motorem je zde opravdu ocelový a před chladičem jsou elektricky ovládané klapky pro snížení aerodynamického odporu, a to dole i nahoře.

Pár takto zlevněných skladovek možná ještě najdete. Po skončení akce láká zákazníky jiná zajímavost - originální pohon na LPG montovaný už v továrně, a to z kvalitních komponentů Landi Renzo. Zatímco následná přestavba u specialisty by vyšla minimálně na 35.000 Kč, tak za originální z výroby připlatíte jen 10.000 Kč. Dacii se to vyplatí, neboť snižuje emise CO2 (za něž už automobilky letos zaplatí pokuty) o jedenáct procent. Povinné revize plynového pohonu zvládnou značkové servisy v rámci pravidelných prohlídek a nádrž na LPG se nemusí měnit po deseti letech, jako u přestavěných aut.

Tak už víte, do kterého vozu se redakční šéftechnik zamiloval? Pokud ne, podívejte se na dnešní video. A pokud ano, podívejte se taky - stálici českého trhu se vyplatí znát trochu podrobněji.

Související články

Témata
27. 7. 2020 15:54
Re: Lidi tyhle auta prostě chtějí.
Postavili ho sakra dobře stejně jako dvojkový Logan MCV. Ten je na tom nejen s pružením obdobně dobře :) Srovnání pružení Dusteru s GLEčkem https://m.youtube.com/watch?… ;) Nejen zde Duster RULEZ :)))
27. 7. 2020 15:34
Super :)
Kdy bude 2. díl? Nemůžu se dočkat!
27. 7. 2020 09:12
Osobní zkušenost
Velmi se mi líbí testy p. Vaculíka, neb na rozdíl od drtívé většiny ostatních "recenzentů" (a k nim se, bohužel, řadí i někteří mí oblíbení), nehodnotí jen jak nové auto krásně jede, jak krásně vypadá, kde má jakou přihrádku, ale hlavně jak je udělané. Je znát, že p. Vaculík je zkrátka praktik a že o konstrukci aut "něco" ví. Proto jsem rád, že si vzal pod lupu i nového Dustera, kterého jsem si shodou okolností, jako svou první Dacii, nedávno koupil (stejná výbava - Prestige, nikoliv Premium jak p. Vaculík chybně uvádí, pouze se silnějším motorem 1.3/110kW¨). Když jsme v loňském roce potřebovali něco menšího na skákání do práce, nakonec to "vyhrál" doprodejový Rapid v Ambition výbavě a silnějším litrovým tříhrnkem (81kW). Uvádím to proto, že když potřebuji auto, je mi více-méně jedno, zda je to koncern, francouz, japonec nebo snad rumun. Jde mi v prvé řadě o to, aby splňoval to, proč si ho jdu koupit. A ano, musí se nám samozřejmě i líbit.
Zatím co Rapid byl koupen primárně na "skákání po městě" a do práce pro manželku, Duster pak, krom denního dojezdu do práce pro mne, bude zastávat roli tahouna pro menší karavan a přívěs na nějaký ten mteriál k domku. Měl jsem před koupí půjčeného Dustera právě s oním testovaným slabším litrovým tříhrnkem a musím říci, že na takové to "domácí žvýkání" je to úplně v pohodě. Jeli jsme ve čtyřech (dva dospělí, dnes již dospělý mládežník a "už-taky-ne-dítě", 14ti letý mladší syn - celkem tedy cca něco přes 300kg živé váhy) na rodinný výlet. Bydlíme v kopcích za městem, takže jsem si vyzkoušel jak kopce, tak dálnici, a musím říci, že to nejelo vůbec špatně. A kdybych nepotřeboval odtáhnout karavan, klidně si ho pro mne a manželku (jelikož v něm z 60% jezdím sám, 30% s manželkou a pouze v 10% komplet rodina) dokážu v garáži představit. Nakonec tedy Duster koupený se 110kW jednatrojkou a samozřejmě je to úplně jiné kafe. Výkonu na rozdávání, zátah nádherný, tichý, kultivovaný projev. Radost z jízdy.
Interiér je takový spartánský. Je poznat, když si sednu do Rapida či Oktávky a na druhé straně právě do Dustera. Ano, jsou tu rozdíly. Přestože Rapid má také všude jen neměkčený plast a na rozdíl od Dustera není v "plné palbě", působí "honosnějším" dojmem. Je to jen pocit, ale je to tak. Tím ale vůbec nechci říci, že Duster je ošklivka a je mi v něm nepříjemně. AJen to, že pocitově na mne lépe působí interiér Rapidu.
Na Dustera však nemohu říci jediné hanlivé slovo - v interiéru vše perfektně provedené a až ná pár maličkostí typu "já-bych-to-udělal-jinak" mu opravdu nemohu nic vytknout. A z venku nový Duster rozhodně také neudělá osatudu. Ačkoliv jsou si s první verzí hodně podobni, je to při bližším pohledu úplně jiné auto.
Zkrátka, dle mého mínění se nový Duster opravdu povedl a jestli jedničkový patřil v Evropě mezi nejprodávanější auta, dvojkový určitě nezůstane pozadu. A jak je vidno, pragmatikům a těm, co si nepotřebují honit ego, je úplně buřt že je to Dacia, ale je pro ně důležitý poměr ceny a užitné hodnoty, kde na Dustera a Dacii obecně, dnes asi nikdo jiný zkrátka nemá.

Pro relevanci v diskusi je pak důležité odlišit od sebe několik skupin - v prvé řadě ty, co nemají s Dusterem zkušenosti žádné a nebo mají nějakou zkušenost pouze s jeho první verzí - "dvojka" je opravdu úplně nové auto a kdo zkoušel jen "jedničku" a na jejím základně šmahem odsoudí "dvojku", dělá chybu - ať si nejprve tento nový model vyzkouší.
V druhém sledu je důležité oddělit od sebe skupinku lidí "Dacia-fuj", aniž by k tomu měli jiný, než pocitový důvod, aniž by si Dustera někdy vyzkoušeli a skupinu těch, co Dustera osobně používají (krom těch, kterým byla zaměstnavatelem vnucena letitá olítaná holota).
A v neposlední řadě je důležité oddělit skupinku těch, která si na Dustera uškudlila z vlastního a skupinku druhou, které cokoliv jiného (určitě 100x lepšího) platí zaměstnavatel.
21. 7. 2020 23:51
Re: Dotaz na pana Vaculika
Chlazením palivem si pomáhaly staré turbobenzíny a proto taky celkem dost žraly. Jinak by se ale spálilo turbo tak to jinak nešlo. Dnes už výfukové plyny chladí jinak. Btw. nevím jak tento motor, ale 0,9 Tce žere v Capturu hrozně moc.
21. 7. 2020 23:45
Re: Pracant
LED světla nikdy - třeba ty od Opelu stojí 30 tisíc pokud se pokazí a bohužel se kazí dost. Rozebrat a opravit nejdou. To raději občas vyměním halogenku za kilo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku