Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto, o kterém Vaculík musel něco natočit

Martin Machala
Diskuze (64)

Chybí vám svérázná videa Martina Vaculíka? Přes rok nic nenatočil a tvrdí, že nemá čas a chybí i inspirace. Jaké že výjimečné auto technika Světa motorů vytrhlo z letargie?

Je to auto s litrovým motorem, kterému však velmi konzervativní zákazníci dané značky nevěří.

Prodejci museli jejich odpor překonávat slevami, takže bylo možné koupit kompaktní SUV ve výbavě Comfort (tedy s klimatizací, čtyřmi elektrickými okny, koženým volantem, tempomatem a rádiem s Bluetooth) za 321.900 Kč, při využití značkového financování dokonce za 291.900 Kč. Ta sleva 30.000 Kč sice nebyla zadarmo, ale úvěr jste přeplatili jen zrovna o těch 30.000 Kč. Takže nebyl důvod finanční službu nevyužít. Zajímavé jsou i věci, které se do ceníků nepíší - kryt pod motorem je zde opravdu ocelový a před chladičem jsou elektricky ovládané klapky pro snížení aerodynamického odporu, a to dole i nahoře.

Pár takto zlevněných skladovek možná ještě najdete. Po skončení akce láká zákazníky jiná zajímavost - originální pohon na LPG montovaný už v továrně, a to z kvalitních komponentů Landi Renzo. Zatímco následná přestavba u specialisty by vyšla minimálně na 35.000 Kč, tak za originální z výroby připlatíte jen 10.000 Kč. Dacii se to vyplatí, neboť snižuje emise CO2 (za něž už automobilky letos zaplatí pokuty) o jedenáct procent. Povinné revize plynového pohonu zvládnou značkové servisy v rámci pravidelných prohlídek a nádrž na LPG se nemusí měnit po deseti letech, jako u přestavěných aut.

Tak už víte, do kterého vozu se redakční šéftechnik zamiloval? Pokud ne, podívejte se na dnešní video. A pokud ano, podívejte se taky - stálici českého trhu se vyplatí znát trochu podrobněji.

Martin Machala
Diskuze (64)

Doporučujeme

27. 12. 2020 22:14
Hudba
Velmi zajimavy test (ostatne jako snad vsechny tohoto redaktora), podkresleny OTRESNOU a hlasitou hudbou, diky ktere se na to ani neda dodivat do konce. Skoda.
29. 10. 2020 19:48
Re: Duster
S prodeji to je dobré. Horší to je s kvalitou. Vysoké prodeje, víc budoucích nešťastníků...
https://www.autoforum.cz/…radi-se-vyhnout/?…
27. 7. 2020 15:54
Re: Lidi tyhle auta prostě chtějí.
Postavili ho sakra dobře stejně jako dvojkový Logan MCV. Ten je na tom nejen s pružením obdobně dobře :) Srovnání pružení Dusteru s GLEčkem https://m.youtube.com/watch?… ;) Nejen zde Duster RULEZ :)))
27. 7. 2020 15:34
Super :)
Kdy bude 2. díl? Nemůžu se dočkat!
27. 7. 2020 09:12
Osobní zkušenost
Velmi se mi líbí testy p. Vaculíka, neb na rozdíl od drtívé většiny ostatních "recenzentů" (a k nim se, bohužel, řadí i někteří mí oblíbení), nehodnotí jen jak nové auto krásně jede, jak krásně vypadá, kde má jakou přihrádku, ale hlavně jak je udělané. Je znát, že p. Vaculík je zkrátka praktik a že o konstrukci aut "něco" ví. Proto jsem rád, že si vzal pod lupu i nového Dustera, kterého jsem si shodou okolností, jako svou první Dacii, nedávno koupil (stejná výbava - Prestige, nikoliv Premium jak p. Vaculík chybně uvádí, pouze se silnějším motorem 1.3/110kW¨). Když jsme v loňském roce potřebovali něco menšího na skákání do práce, nakonec to "vyhrál" doprodejový Rapid v Ambition výbavě a silnějším litrovým tříhrnkem (81kW). Uvádím to proto, že když potřebuji auto, je mi více-méně jedno, zda je to koncern, francouz, japonec nebo snad rumun. Jde mi v prvé řadě o to, aby splňoval to, proč si ho jdu koupit. A ano, musí se nám samozřejmě i líbit.
Zatím co Rapid byl koupen primárně na "skákání po městě" a do práce pro manželku, Duster pak, krom denního dojezdu do práce pro mne, bude zastávat roli tahouna pro menší karavan a přívěs na nějaký ten mteriál k domku. Měl jsem před koupí půjčeného Dustera právě s oním testovaným slabším litrovým tříhrnkem a musím říci, že na takové to "domácí žvýkání" je to úplně v pohodě. Jeli jsme ve čtyřech (dva dospělí, dnes již dospělý mládežník a "už-taky-ne-dítě", 14ti letý mladší syn - celkem tedy cca něco přes 300kg živé váhy) na rodinný výlet. Bydlíme v kopcích za městem, takže jsem si vyzkoušel jak kopce, tak dálnici, a musím říci, že to nejelo vůbec špatně. A kdybych nepotřeboval odtáhnout karavan, klidně si ho pro mne a manželku (jelikož v něm z 60% jezdím sám, 30% s manželkou a pouze v 10% komplet rodina) dokážu v garáži představit. Nakonec tedy Duster koupený se 110kW jednatrojkou a samozřejmě je to úplně jiné kafe. Výkonu na rozdávání, zátah nádherný, tichý, kultivovaný projev. Radost z jízdy.
Interiér je takový spartánský. Je poznat, když si sednu do Rapida či Oktávky a na druhé straně právě do Dustera. Ano, jsou tu rozdíly. Přestože Rapid má také všude jen neměkčený plast a na rozdíl od Dustera není v "plné palbě", působí "honosnějším" dojmem. Je to jen pocit, ale je to tak. Tím ale vůbec nechci říci, že Duster je ošklivka a je mi v něm nepříjemně. AJen to, že pocitově na mne lépe působí interiér Rapidu.
Na Dustera však nemohu říci jediné hanlivé slovo - v interiéru vše perfektně provedené a až ná pár maličkostí typu "já-bych-to-udělal-jinak" mu opravdu nemohu nic vytknout. A z venku nový Duster rozhodně také neudělá osatudu. Ačkoliv jsou si s první verzí hodně podobni, je to při bližším pohledu úplně jiné auto.
Zkrátka, dle mého mínění se nový Duster opravdu povedl a jestli jedničkový patřil v Evropě mezi nejprodávanější auta, dvojkový určitě nezůstane pozadu. A jak je vidno, pragmatikům a těm, co si nepotřebují honit ego, je úplně buřt že je to Dacia, ale je pro ně důležitý poměr ceny a užitné hodnoty, kde na Dustera a Dacii obecně, dnes asi nikdo jiný zkrátka nemá.

Pro relevanci v diskusi je pak důležité odlišit od sebe několik skupin - v prvé řadě ty, co nemají s Dusterem zkušenosti žádné a nebo mají nějakou zkušenost pouze s jeho první verzí - "dvojka" je opravdu úplně nové auto a kdo zkoušel jen "jedničku" a na jejím základně šmahem odsoudí "dvojku", dělá chybu - ať si nejprve tento nový model vyzkouší.
V druhém sledu je důležité oddělit od sebe skupinku lidí "Dacia-fuj", aniž by k tomu měli jiný, než pocitový důvod, aniž by si Dustera někdy vyzkoušeli a skupinu těch, co Dustera osobně používají (krom těch, kterým byla zaměstnavatelem vnucena letitá olítaná holota).
A v neposlední řadě je důležité oddělit skupinku těch, která si na Dustera uškudlila z vlastního a skupinku druhou, které cokoliv jiného (určitě 100x lepšího) platí zaměstnavatel.