Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Shanghai: úžasné kupé Buick Riviera

Michal Otruba Michal Otruba 24. 4. 2007
23
20
Zobrazit náhledy (23)
Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera Buick Riviera
Koncept Buick Riviera, odhalený na Auto Show v Šanghaji, je kupé, které je určeno pro čtyři pasažéry. Bylo navrženo proto, aby předvedlo nový globální designový směr, kterým chce značka Buick prorazit i na (zatím) neprozkoumaných trzích.

Buick Riviera byl navržen v designovém studiu PATAC (Pan Asia Technical Automotive Center) v Číně, což je společný podnik GM a Shanghai Automotive Industry. Vyrábět se bude v šanghajské továrně GM a název Riviera si Buick vypůjčil ze svého staršího modelu, který vyráběl v letech 1963 až 1999 a kterého vyrobil více než 1,1 milionu.

Karoserie nové Riviery je vyrobena z uhlíkových vláken, což má zajistit jediné – nižší hmotnost. Je plná křivek, má křídlové dveře, které se otevírají vzhůru a podle Eda Welburna, viceprezidenta GM Global Design, má reprezentovat design pro 21. století. Předlohou pro členitou karoserii byly přírodní živly – země a voda. „Není to západ, není to východ, nejsou to Spojené státy a není to ani Čína. Je to Buick,“ říká o nové Riviéře James Shyr, šéf PATACu. Riviera má rozměry 4,71 x 1,94 x 1,42 m, rozvor náprav je 2,87 m, takže rozhodně nepatří mezi malá kupé.

Logo, světlomety, vnější zrcátka a víka hlavy válců – to vše bude v noci prosvětleno ledově zelenou barvou. Světlomodrá barva karoserie “Shell Blue“ také nebyla zvolena náhodně, má totiž zvýrazňovat křivky karoserie a maximálně přitahovat pozornost. Křídlové dveře otevírající se vzhůru mají zajistit pohodlný přístup k sedadlům v obou řadách. V noci navíc při otevření bude na podlaze jemně svítit nápis Buick. Noční cestu před automobilem budou osvětlovat světlomety tvořené světelnými diodami.

Riviera stojí na desetipaprskových hliníkových kolech s průměrem 21“, vnější zpětná zrcátka si vzala svůj vzor ve formuli 1. Konstrukce vozu od počátku směřovala k tomu, aby pod kapotou tepal hybridní pohonný systém. Ten se ale představí až příští rok, těsně před olympiádou v Pekingu.

Uvnitř bylo vše podřízeno jedinému – pohodlí. Kožená sklápěcí sedadla, přepychový koberec nebo luxusně potažený volant, to vše je pro pohodlí pasažérů. Interiér je vyveden opět v odstínech vody a země bez násilných přechodů. Trojrozměrný rychloměr, LCD obrazovka na středové konzole, řazení páčkami pod volantem – vše je přizpůsobeno tomu, aby i řidič mohl relaxovat a nic jej nerozptylovalo.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Pekelná Micinka
Hezkej kus nábytku
| 24. 4. 2007
Mě se za poslední dobu líbili zejména "mamuti" od FMC. ;-)
Er Or
| 24. 4. 2007
Před chvílí mi to nevzalo příspěvek u Alfy ;-\ :no:
Avatar - Pekelná Micinka
Sorry nějak to nevzalo ErRor
| 24. 4. 2007
Vozítko je to pěkný, ale co ty fotky... Nechci nikoho urazit, ale většina špatných fotek pochází od amerických výrobců, mimo většinou trochu odlišného provedení (daného mentalitou) bývají i technicky hůře provedený. Zejména ten nádech do modra u některých fotek je sice asi záměr, nicméně vytváří nepříjemnou atmosféru, co ta fotka přímo zepředu? To už neumí ani otočit o pár stupňů doleva? Takhle malý náklon nevypadá jako záměr, ale jako chyba. Odstranění tečky na sedačce je práce na minutku a co to čouhá zpod zadní nápravy u fotky "na dráze"? O nasvícení ani nemluvě..
Avatar - Pekelná Micinka
Er Or
| 24. 4. 2007
Okouzlující tvary...
| 24. 4. 2007
Bohužel si myslím totéž co ty...áách jo ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku