Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AutoBild: Nové Mondeo bude vypadat ještě sportovněji

Ladislav Čermák
Diskuze (97)
Německý AutoBild přinesl nové informace o nadcházejícím Mondeu

Současné Mondeo je v Evropě tradičně velice oblíbeným a uznávaným modelem, přesto je mu často vytýkán příliš usedlý design. To se rozhodl Ford radikálně změnit a novému modelu dal do vínku spoustu emotivních křivek, inspirovaných studií Iosis. Pravděpodobný vzhled všech karosářských verzí nového Mondea, které se začne vyrábět již v lednu příštího roku, přinesl německý AutoBild, známý vysokou úspěšností svých spekulací. Originální článek včetně fotogalerie najdete zde.

Stávající generace stále patří k prostorovým rekordmanům, přesto bude to nové ještě o kus větší. Za pozornost stojí zejména nárůst rozvoru o 8 cm, naroste i šířka a délka, výška naopak - navzdory současným trendům - o něco klesne. Využitelnost obrovského interiéru zvýší možnost zaklopit zadní sedačky do podlahy a celá paleta detailů, zlepšujících variabilitu. Již základní verze nabídne ESP, kompletní bezpečnostní a elektrickou výbavu, na horzním konci nabídky bude zákazník moci volit mezi luxusně laděnou verzí Ghia a dynamickým provededním Titanium. Mezi volitelnou výbavou nebude chybět např. motorizované otevírání víka zavazadelníku. Kromě klasického Sportpaketu bude k mání i moderní Techno-paket, obsahující moderní doplňky, například nejnovější generaci navigačního systému. Chybět nebude ani elektronická regulace tuhosti tlumičů či zcela nový palubní informační systém s intuitivním ovládáním.

Motorová paleta vychází ze současného Mondea, avšak posune se objemově o stupeň níže. Základní zážehovou jednotkou totiž bude opět šestnáctistovka ve dvou výkonových verzích, která nahradí stávající osmnáctistovku. Ke slovu přijde také dva-trojka z Galaxy a vrcholný třílitrový šestiválec nahradí lehce přeplňovaný dvaapůllitrový pětiválec Volvo; Mondeo by tak už nemělo tolik kanibalizovat zákazníky malým Jaguarům. K dvoulitrovému turbodieselu Duratorq přibyde i menší osmnáctistovka - velmi pravděpodobně další nasazení modernizované verze letitého litinového agregátu, pocházejícího prapůvodně ještě ze Sierry. Zhruba rok po zahájení výroby se ještě přidají dva motory, pocházející ze spolupráce s Peugeotem; očekávaná vznětová dva-dvojka a poněkud překvapivě i přímovstřiková přeplňovaná zážehová šestnáctistovka, o níž lze důvodně předpokládat, že se jedná o motor, vyvíjený ve spolupráci s BMW, mimojiné pro Peugeot 207 a nové MINI!

Ladislav Čermák
Diskuze (97)
22. 6. 2006 19:49
Re: DISCLAIMER.
Asi tak, jako ty :no: