Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Koenigsegg Quant – 512 elektrických plnokrevníků

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 7. 3. 2009 • 22:20
34
5
Zobrazit náhledy (34)
Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg Koenigsegg
Švédský Koenigsegg uvolnil technická data nového konceptu Quant. Vyvrátil tak spekulace o motoru spalujícím biopalivo E85.

Původně se hovořilo o zážehovém motoru o výkonu 759 kW (1018 k), který polyká právě směs etanolu a benzinu E85. Na světlo se také dostaly informace o dvouspojkové převodovce. Oficiální informace zní jinak – Quant je supersportovní sedan s elektrickým pohonem.

V Ženevě je vystaven model v životní velikosti, vývoj vozu stále pokračuje. Koenigsegg na něm spolupracuje se společností NLV Solar, která se zabývá sluneční energií. Quant sice vypadá jako kupé, ve skutečnosti se jedná o čtyřmístný automobil. Elektrická konkurence pro Aston Martin Rapide, Porsche Panamera nebo Lamborghini Estoque? Možná, každopádně bude mít pouze jeden pár vzhůru výklopných dveří, karoserie se tedy objede bez středního sloupku.

Pokud se dočkáme funkčního prototypu a případné kusové výroby, o které se vcelku seriózně uvažuje, bude automobil poháněn dvěma elektromotory. Ty budou poskytovat výkon zhruba 377 kW (512 k) a točivý moment 715 Nm. Baterie se pak nabijí za velmi krátkou dobu – jen 20 minut a měly by vydržet neomezenou dobu bez ztráty kapacity. Jejich druh však nebyl specifikován. Dojezd vozu by pak měl činit 500 km, k čemuž přispěje karoserie, která je potažená tenkým fotonapěťovým filmem. Elektrickou energii bude také možné regenerovat při brzdění.

1780 kg těžký Quant by měl dosáhnout největší rychlosti 275 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlit za 5,2 s. Ještě k možné výbavě – všichni čtyři dospělí cestující budou mít k dispozici elektricky nastavitelná sedadla. Bezpečnostní stránku pak reprezentuje ABS, elektronický stabilizační systém a šest airbagů. Žádné další informace dosud švédský výrobce nezveřejnil

Související články

Témata
Avatar - ManInBlack
9. 3. 2009 16:53
Nevim, nevim
Co se týče techniky - budiž (i když upozorňuji na komentář nh...birda). Detaily pěkný (zrcátka, záď). Interiér futuristický, ale ta počítačová verze vypadá dobře. Ale jinak příď a silueta je hnus jeden fialovej. A co se stalo s logem? Koenigsegg má přece ten erb (který je v pár detailech), ale na přídi je nějaký divný "C" nebo co to je. Od téhle automobilky jsem čekal víc.
7. 3. 2009 10:46
Výkony ??
Těm uváděným výkonům snad nevěří ani sami tvůrci.
Avatar - delphino
7. 3. 2009 09:06
takhle neeeee
to je hnus velebnosti. od Koenigseggu jsem čekal něco dramatičtějšího, něco hezčího, tohle opravdu nemůže soupeřit s avizovanou konkurencí ani vzhledem ani jménem.... auto to není špatný, ale k koenigseggu se nehodí ani tomu účelu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud