Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva : Lexus RX 450h – První dojmy

3. 3. 2009 • 08:21
58
6
Zobrazit náhledy (58)
Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX
Poprvé v Evropě je na ženevském autosalonu k vidění nová generace Lexusu RX.

Design exteriéru se od minulé generace výrazně nezměnil – Lexus se v této oblasti zaměřil spíše na evoluci. Profil i tvar bočních oken je prakticky stejný, hlavními rozdíly jsou zcela nový design přední části auta, rozšířené blatníky a nová zadní světla.

Interiér působí velmi příjemným dojmem, svůj podíl na tom jistě má i krémové čalounění sedadel. Přímo na autosalonu jsme měli možnost srovnání s BMW X5, model X6 je bohužel na expozici bavorské automobilky k dispozici jen v podobě hybridu, který zatím není přístupný. Do Lexusu se lépe nastupuje, má pohodlnější sedadla a přirozenější pozici za volantem, která se více blíží osobním autům.

Pozitivně v Lexusu hodnotíme výrazně vyšší středový tunel, než jaký je u BMW, a ergonomicky lépe rozložené ovládací prvky. Volič automatické převodovky je více v dosahu řidiče a to samé platí pro ovládací prvky na středovém panelu. BMW naproti tomu nabízí přední sedadla s lepším bočním vedením a lépe přístupnou středovou loketní opěrku. Zajímavostí Lexusu v hybridním provedeni RX 450h je ekonoměr na místě otáčkoměru, který by vzhledem ke složitosti soustavy stejně příliš cenných informací nepodával.

Lexus RX 450h
Motor3,5 V6 + eletromotory
Zdvihový objem [cm3]3456
Válce/ventily6/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]183/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]317/4800
Nejvyšší el. výkon vpředu/vzadu [kW]123/50
Nejvyšší el. toč. mom. vpř./vz [Nm]335/139
Max. rychlost [km/h]200
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,3
Pohotovostní hmotnost [kg]2115

Velmi kladné dojmy v nás zanechalo uživatelské rozhraní informačního systému, které má intuitivní ovládání a svou logikou výrazně překonává iDrive od BMW. Obrazovka je umístěna hluboko v horní častí palubní desky a řidič se po ni pohybuje kurzorem ovládaným “joystickem” před loketní opěrkou. Tlačítka pro potvrzení, návrat do menu a rychlý přístup k navigaci se nacházejí po stranách tohoto joysticku. Všechny operace lze provádět snadno a intuitivně.

Místa na zadních sedadlech je ve všech směrech dostatek, BMW X5 ovsem nabízí vice prostoru v oblasti kolen a nepůsobí na zadním sedadle tak stísněným dojmem (Lexus RX má více skloněný zadní sloupek a menší okna v zadních dveřích). Menší prostor v oblasti hlavy je v Lexusu možné kompenzovat nastavitelným sklonem zadního opěradla. Kromě toho má RX také podélně posuvná zadní sedadla. Zavazadlový prostor má objem 446 litru a je dobře přístupný, podběhy do něj zasahují jen minimálně. Nabízí sice menší variabilitu než BMW X5, ale jeho dílenské zpracování působí hodnotnějším dojmem.

Lexus u hybridního RX 450h láká na kombinovaný výkon 220 kW (299 k). Benzinový motor o objemu 3,5 litru dokáže poskytnout maximálně 182 kW, synchronní elektromotory mohou poslat na přední kola nejvíce 123 kW a na zadní 50 kW. Ve výsledku to znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s (nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/h) při kombinované spotřebě jen 6,3 l/100 km.

Podrobně o novém Lexusu RX 450h
Lexus RX 450h v Evropě: 0-100 km/h za 7,8 s, kombinovaná spotřeba 6,3 l/100 km

Témata
Avatar - kolmar
4. 3. 2009 23:34
Re: Lada
Infiniti je cool, no aj toto. Desig je vzdy subjektivny a ono ten interier ja konecne daco nove a neopozerane a pritom logicky rozmiestnene (srandy ako napr. C6 nemusim) ja davam :yes:
PS: asi si uz dlho nevidel ladu >:D
4. 3. 2009 12:50
Re: ROZPAKY
Bud v klidu, takoveto porovnani par redaktoru nic na veci nemeni, do roka se ukaze, na zaklade podrobnych testu a prodejnich vysledku.

Ja preji kazdemu uspech, cim veci konkurence tim vetsi snaha o zdokonaleni toho ci onoho, a tim padem lepe pro nas spotrebitele.

4. 3. 2009 08:32
Re: .
Ale povedlo, naživo to bude nádnera, desing vychází z IS který se hodně hodně vyvedl....
3. 3. 2009 17:33
ROZPAKY
Co teď ?? Rejžovýho hybrida si dovolej srovnat s mojí evropskou ikonou a navíc mu dá ve spoustě věcí na frak 8-s Jak to jenom já, věrný evropan, rozchodím 8-s . Su z teho na rozpacích,ale doufám, že mi to tu někdo povysvětlí a uvede mě zpět do normálu >:D >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud