Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley v Ženevě 2009

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 25. 9. 2009
20
Zobrazit náhledy (20)
Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports Continental Supersports
Nejvýkonnější a nejrychlejší Bentley všech dob - takovými přívlastky se pyšní nový extremní model Continental Supersports postavený na základě kupé Continental GT Speed a představený ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě.

Continental Supersports

Modely řady Continental značky Bentley prošly v posledních letech modernizací - kupé GT, sedan Flying Spur a naposledy kabriolet GTC dostaly facelift. Nabídka provedení kupé i kabrioletu byla obohacena o výkonnější verzi Speed, která se stala základem pro nové kupé Continental Supersports.

Bentley v tomto modelu svým zákazníkům nabízí to nejlepší, co má aktuálně řada Continental k dispozici. K tomu přidává odlehčenou karoserii přeplňovaný motor W12 naladěný na vyšší výkon a upravený pro spalování E85. Název Supersports je připomínkou modelu 3,0 Litre Supersports z roku 1925, který byl evolucí 3,0 Litre Speed a prvním Bentley schopným pokořit hranici 100 mil v hodině (160 km/h).

Nový model je výsledkem snahy o snížení hmotnosti Continental GT. Konstruktérům se podařilo reálně ušetřit nemalých 110 kg, což znamená, že Continental Supersports má pohotovostní hmotnost 2240 kg. Oficiální zpráva zmiňuje v této souvislosti mimo jiné dva kroky: osazení karbonovo-keramických brzd, které jsou o 20 kg lehčí (navíc se jedná o dosud největší brzdy instalované na sériové auto - průměr kotoučů vpředu je 420 mm a vzadu 356 mm) a použití nových 20palcových kol, která snížila hmotnost o 10 kg. Obě úpravy výrazně ubírají neodpružených hmot, což má příznivý vliv i na ovladatelnost.

Karoserie je ve srovnání s Continental GT vzadu rozšířená, aby ukryla zadní kola s rozchodem rozšířeným o 50 mm. Nově tvarované otvory v přídi dodávají turbodmychadlům a intercooleru o 10 % víc vzduchu a otvory v kapotě odvádí horký vzduch od motoru. Tyto změny vedly také k přínosnému zvýšení přítlaku na přední nápravě, který je vyrovnán pozměněným tvarem zádi.

Šestilitrový W12 je přeplňovaný dvěma turbodmychadly a má nejvyšší výkon 463 kW (630 koní) při 6000 ot./min (+3,5 % ve srovnání s Continental GT Speed). Maximum točivého momentu bylo zvýšeno o 6,7 % na 800 Nm a je dosaženo o 1700 ot./min napříč téměř celým spektrem otáček motoru až do 5600 ot. Automobilka vedle hodnot výkonu a točivého momentu upozorňuje důrazně na skutečnost, že novinka je jejím prvním modelem schopným spalovat benzin i biopalivo E85 nebo kombinaci obou v jakémkoliv poměru.

Převodovka Quickshift, která je novou variantou šestistupňového automatu ZF 6HP26, byla navržena přímo pro Continental Supersports a řadí o 50 % rychleji než automat v Continental GT. Navíc častěji podřazuje o více stupňů. Mezinápravový diferenciál TorSen má místo neutrálního poměru 50:50 sportovnější nastavení na 40:60.

Nejvyšší rychlost je 329 km/h, tedy o 11 km/h více než u Continental GT Speed. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 3,9 s (-0,9 s), na 160 km/h Continental Supersports akceleruje za 8,9 s.

Na předním čtyřramenném zavěšení je použito více hliníku, což snižuje hmotnost o 4 kg. K lepší ovladatelnosti přispívají tvrdší silentbloky, upravený tvar stabilizátorů a ostřejší nastavení posilovače řízení Servotronic. Vpředu i vzadu se nachází adaptivní tlumiče CDC. Stejně jako u Continental GT Speed byla snížena světlá výška vpředu o 10 mm a vzadu o 15 mm.

V interiéru jsou použity karbon, Alcantara a měkčená kůže. Nová skořepinová sedadla mají odlehčenou konstrukci. Vzadu se místo sedadel pro dva další cestující nachází úložný prostor a rozpěra. V interiéru konstruktéři celkem ušetřili 45 kg.

Do prodeje se Bentley Continental Supersports dostane na podzim letošního roku, v USA až v létě 2010. Tento model je prvním sériovým Bentley schopným spalovat etanol. Do roku 2012 mají mít tuto technologii všechny modely značky.


Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor