Bezpečnost Mazdy 6 zvýší balíček i-Activsense
Nová generace Mazdy 6 nejenže využije kompletní balíček techniky Skyactiv, její výbava bude zahrnovat také balíček i-Activsense, jehož součástí je devět bezpečnostních systémů. Automobil se začne prodávat ještě během letošního roku.
Systémy balíčku i-Activsense řidiči pomohou se samotnou jízdou, s rozeznáním nebezpečné situace, popřípadě pomůžou vyhnout se nehodě, nebo zmírní její následky.
Součástí i-Activsense je adaptivní tempomat Mazda Radar Cruise Control (MRCC), Forward Obstruction Warning (FOW) upozorňující řidiče na blížící se překážku tak, aby před ní stihl zabrzdit, nebo se jí vyhnul.
Dále je tu Lane Departure Warning System (LDWS) varující před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a Rear Vehicle Monitoring (RVM) hlídající vozidla v mrtvém úhlu.
High-Beam Control System (HBC) sleduje protijedoucí vozy a vozy jedoucí před Mazdou a automaticky přepíná tlumená a dálková světla. To zlepšuje viditelnost za tmy. Pod názvem Adaptive Front-lighting System (AFS) se skrývají natáčecí světlomety.
Smart Brake Support (SBS) je automatické brzdění v případě, že systém detekuje riziko nehody. Systém funguje při rychlosti vyšší než 15 km/h, jeho úkolem je snížit následky nehody. Smart City Brake Support (SCBS) je rovněž systém automatického brzdění, avšak fungující při rychlost 4 km/h až 30 km/h.
Posledním systémem je Distance Recognition Support System (DRSS) počítající vzdálenost od vozu jedoucího vpředu a na základě rychlosti ukazuje dobu, než Mazda tento automobil dojede.
Dlouhodobým cílem Mazdy je, aby její vozy nebouraly. S ohledem na to výrobce rozšiřuje svůj výzkum a vývoj bezpečnostních systémů. Modely značky nemají být jen bezpečné, řidičům mají nabízet také radost z jízdy.