BMW 135i Coupé: dvoudveřová střela z Mnichova
Už je to tak. Pod kapotou netrpělivě očekávaného BMW 1 Coupé se objeví dvojicí turbodmychadel dopovaný třílitrový benzinový šestiválec. Jeho výkonnostní parametry jsou velmi slibné, posuďte sami: maximální výkon 228 kW (306 koní) při 4400 ot./min., nejvyšší točivý moment 400 Nm dostupný od 1300 do 5000 ot./min., maximální rychlost (zasahuje omezovač) 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy. Tento agregát, vyrobený z lehkých slitin a hořčíku, je i za pomoci variabilního časování ventilů BI-VANOS schopný velkých výkonů za relativně málo paliva. Spotřeba by u tohoto vozu s více než třemi sty koni pod kapotou měla činit 7,7 l/100 km v kombinovaném cyklu a emise CO2 činí 220 g/km.
Pokud jste zastánci dieselových agregátů má pro vás BMW ve svém Coupé řady 1 přichystán kromě známého motoru 120d i dvoulitrový diesel s dvoustupňovým přeplňováním, o kterém jsme psali v článku BMW 123d (150 kW): malá dieselová střela.
Coupé řady 1 je o 133 mm delší než jeho pětidveřový bratříček, narostlo tak na 4.360 mm. Šířka činí 1.934 mm a Coupé je tak o zanedbatelný jeden milimetr širší než klasická řada 1. Zavazadlový prostor se díky úpravám zvětšil z 350 na 370 litrů. Zájemci o zakoupení BMW 1 Coupé si budou moci vybrat z agregátů 120d , 123d a 135i – poměrně zajímavá paleta, co říkáte? A to se prý ještě chystá tradičně atmosféricky plněné M1...