Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5 Touring: Základ za 1,15 milionu Kč, navíc 70 tisíc Kč proti sedanu

Diskuze (27)
Nová generace kombi BMW řady 5 přichází na český trh. Hned od počátku jsou na výběr tři zážehové a čtyři vznětové motory. Ceny začínající na 1,15 milionu Kč za model 520d jsou o 70 tisíc vyšší než u odpovídajícího provedení s karoserií sedan.

Portfolio BMW řady 5 Touring tvoří při uvedení na trh mix šesti šestiválcových motorů a jeden čtyřválec. Tím je vznětový 520d (135 kW) se základní cenou 1,15 milionu Kč. Nejslabší zážehový třílitr 523i (150 kW) vyjde na 1,18 milionu Kč. Oba jmenované motory se proto vejdou pod hranici milionu korun bez DPH.

Šest válců a zdvihový objem tři litry mají i motory 528i (190 kW), přeplňovaný 535i (225 kW) a turbodiesely: 525d (150 kW), 530d (180 kW) a dvakrát přeplňovaný 535d (220 kW). Na výběr vždy je šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka, jen u 535d je automat standardem.

Osmiválec 550i (300 kW) zůstává vyhrazen jen pro sedan a crossover 5 Gran Turismo, stejně jako pohon všech kol xDrive. Toho se ale řada 5 Touring jistě časem dočká.

BMW 5 Touring (F11) - ceny zážehových motorizací
Model523i528i535i
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]299629962979
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/6100190/6600225/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1500-4250310/2600-5000400/1200-5000
Maximální rychlost [km/h]231 (227)247 (246)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,2 (8,4)6,9 (6,9)6,0 (6,1)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,9 (7,8)8,0 (7,8)8,6 (8,5)
Cena [Kč]1.184.300,-1.277.900,-1.392.300,-

Všechny motorizace mají standardně šest airbagů, stabilizační systém DSC, aktivní opěrky hlavy vpředu, litá kola s pneumatikami 225/55 R17, látkové čalounění, černý lesklý dekor v interiéru, tempomat, světelný a dešťový senzor, mlhovky, dělená zadní sedadla (40:20:40), dvouzónovou klimatizaci, základní provedení rozhraní iDrive, rádio, palubní počítač, elektrické stahování oken a startování motoru tlačítkem bez použití klíče.

Střešní ližiny jsou za příplatek 7 tisíc Kč. Dále lze přiobjednat například M paket (130 tisíc Kč) polokožené čalounění (22 tisíc Kč), resp. kožené čalounění (od 53 tisíc Kč), adaptivní tlumiče Dynamic Damping Control (samostatně za 34 tisíc Kč, nebo pro silnější motory také za 78 tisíc Kč s aktivními stabilizátory), parkovací asistent (21 tisíc Kč), zadní kameru (11 tisíc Kč) nebo sadu kamer Surrond View (18 tisíc Kč).

Z bezpečnostních systémů se nabízí například adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go (41 tisíc Kč), monitorování slepých úhlů (16 tisíc Kč), varování před opuštěním jízdního pruhu (14 tisíc Kč), noční vidění (52 tisíc Kč), head-up displej (36 tisíc Kč) nebo adaptivní bi-xenonové světlomety (36 tisíc Kč).

Možnosti příplatkové výbavy jsou samozřejmě mnohem širší, ať už se jedná o různé druhy sedadel, materiály v interiéru, rozšíření komfortní nebo komunikační výbavy.

BMW 5 Touring (F11) - ceny vznětových motorizací
Model520d525d530d535d
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]1995299329932993
Válce/ventily4/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/4000150/4000180/4000220/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1900-2750450/1750-2500540/1750-3000600/1500-2500
Maximální rychlost [km/h]222 (220)232 (230)243 (242)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,3 (8,3)7,3 (7,3)6,4 (6,4)5,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,1 (5,3)6,3 (6,2)6,4 (6,3)6,3
Cena [Kč]1.151.930,-1.263.600,-1.367.600,-1.549.600,-

Stejně jako u dalších modelů BMW jsou v ceně auta zahrnuty údržbové a servisní práce po dobu 5 let nebo 100 tisíc km.

Diskuze (27)
Avatar - iudex
21. 9. 2010 14:41
Re: BANNERY a redakce
Beriem a viem, že pri prémii je to často tak. Ja ale jazdím mainstream a tam si servis cvakám sám. A viem, že niekedy sú servis a predaj dva dosť odlišné svety, ktoré akoby ani nepatrili pod jednu strechu. 8-s
Avatar - Dinar
21. 9. 2010 14:34
Re: BANNERY a redakce
Záleží jak kde, dnes se výrobci, alespoň v premii předhánějí v poskytování předplacených servisních služeb, tj. koupíš si, např. u bmw servis dopředu, myšleno v pořizovací ceně, a to pak při rozhodování roli hraje. Ono totiž posuzovat cenu auta jako pořizovací je málo, resp. dnes když kupuju auto, zajímá mě, za kolik budu ty tři nebo čtyři roky (dle záměru) to auto používat, tj. nemusím-li k pořizovací ceně odhadovat náklady na servis a porovnávat s předpokládanou prodejní cenou, je to jednodušší. Mám cenu vč. servisu na celou dobu inclusive (o této ceně jednám, tj. dostanu slevu i na cenu servisu) k tomu dám předpokl. prodejní cenu při odhadnutelném nájezdu a mám náklad. Takže mě opravdu moc nezajímá, kolik auto vlastně stojí, zajímá mě, kolik za ježdění s ním, za ty čtyři roky dám. A v této kalkulaci servis inclusive velmi pomáhá, a věc zlevňuje. Takže vazba prodejce a servis funguje a je důležitá, jak pro prodejce, tak pro mě. ;-)
Avatar - iudex
21. 9. 2010 13:58
Re: BANNERY a redakce
No ako ukazuje včerajší článok o veľkosti penisov a dnešné avizované doplnenie predmetu podnikania ACZ o sprostredkovanie poistenia, tak ju nachádzajú... 8-s
Avatar - iudex
21. 9. 2010 13:57
Re: BANNERY a redakce
A ja si viem docela predstaviť, že servisu je šumafuk, kde si auto kúpil (častokrát ani vzadu v servise nevedia, že si auto vpredu v salóne kúpil) a prístup bude k obom rovnaký (t.j. budeš nespokojný tak či tak). ;-)
Avatar - KANKUNEN
21. 9. 2010 13:44
Re: BANNERY a redakce
Docela si dovedu představit, že i přístup v servisu bude jiný, když budeš mít auto přímo od stejného prodejce nebo když si to auto přivezeš sám třeba z německa.