Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW
BMW
BMW
BMW
20
Fotogalerie

BMW Active Tourer: První živé dojmy

Mnichovská automobilka chce nahlédnout do segmentu MPV. V Paříži prezentuje první kreaci na toto téma.

Sportovní ražení a velkoprostorový automobil, jde vůbec tato kombinace k sobě? BMW konceptem Active Tourer dokazuje, že ano.

Sama automobilka o Active Tourer tvrdí, že kombinuje komfort a funkčnost s dynamikou a stylem. Při pohledu na skutečný vůz můžeme říci, že mu tato charakteristika doopravdy sedí.

Automobil používá to nejlepší ze současného designového stylu BMW. Jednotlivé detaily jsou známé – mohutné ledvinky z řady 7, koncové svítilny z řady 3Touring či přední nárazník ne nepodobný BMW s písmenem M v názvu. Jejich povedená kombinace a zpracování znamená, že Active Tourer můžeme nazvat jedním z nejhezčích BMW současnosti.

Netradičně řešená jsou vnější zpětná zrcátka. Ta jsou „obmotána“ leštěnou linkou. Linii střechy pak zakončuje výrazný střešní spoiler.

Vnitřek sází na praktičnost, jak bývá u MPV zvykem. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40, díky stolkům integrovaným do předních sedaček se pasažéři mohou třeba naobědvat během cesty. Při stolování by ale bylo třeba dávat pozor na světlé kožené čalouněn, aby se nezašpinilo. Díky obrazovkám se pak cestující vzadu mohou zabavit třeba sledováním filmu.

Svými rozměry Active Tourer jasně míří na Mercedes-Benz třídy B. Velkoprostorové BMW je dlouhé 4.350 milimetrů, široké 1.834 mm a vysoké 1.560 mm, rozvor činí 2.670 mm. Béčko je o devět milimetrů delší, o 48 mm užší a o tři milimetry nižší, jeho rozvor je dlouhý 2.699 mm.

BMW hraje na dynamičtější notu, zatímco Mercedes na elegantnější. Díky své šířce mnichovské MPV vypadá, jako by bylo více „připlácnuté“ k zemi. Active Tourer rovněž působí hbitě a lehce, zatímco třída B spíše opulentně.

Závěrem nastává dilema. Hodí se vůz kategorie MPV s pohonem předních kol ke značce BMW? Zákazníci svým zájmem sami ukážou, zda by takový vůz chtěli. Za sebe velkoprostorovému BMW říkám ano, ale to pouze za předpokladu, že si sériový vůz, nazvaný zřejmě 1 GT, ponechá křivky studie Active Tourer. Přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru bych ale osobně vyměnil za větší jednotku s více válci...