Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i: Nová divize mnichovské automobilky pro elektromobily

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
U BMW nás delší dobu napínali ohledně nové značky. Nyní je vše jasné - vzniká divize BMW i.

Tento sub-brand se bude věnovat vývoji a výrobě elektromobilů, které ponesou modifikované logo. Klasická roztočená vrtule s černým orámováním a třemi písmeny v jeho horní části je doplněna dalším vnějším kruhem, tentokrát v modré barvě. V Mnichově se nakonec nerozhodli pro vytvoření jiné značky s odlišným emblémem, ale postupovali podobně jako v případě BMW M.

Prioritou nového modelu i3 ovšem nebudou vysoký výkon a sportovní jízdní vlastnosti, ale ekologie. Písmeno i tedy už neznamená pouze vstřikování jako doposud, před číslem bude mít poněkud jinou symboliku. Výsledný vůz, který se až dosud jmenoval Megacity Vehicle, bude prvním sériovým elektromobilem značky a jeho určení je zřejmé: město a příměstské oblasti.

BMW i8 bude z trochu jiného těsta. Design prototypu, který se již testuje, vychází z konceptu Vision EfficientDynamics z Frankfurtu 2009. Nejedná se tedy o elektromobil, ale o plug-in hybrid, silueta sportovního kupé zůstane zachována, stejně jako vysoký výkon. Konstrukční detaily zatím známé nejsou, studie měla v útrobách tříválcový turbodiesel, který podporovaly dva elektromotory, byla schopna jet také pouze na elektřinu.

Obě novinky budou postaveny na hliníkovém podvozku, jako stavební materiál bezpečnostních buněk pro cestující poslouží plasty vyztužené uhlíkovými vlákny (CFRP - carbon fibre-reinforced plastic). Produkce se rozběhne v roce 2013 v Lipsku, do továrny bude nutné investovat 400 milionů eur a vznikne zde 800 nových pracovních míst.

Divize BMW i byla oficiálně představena 21. února 2011 v budově BMW Welt v Mnichově. Spolu s ní byla v New Yorku založena společnost BMW i Ventures s kapitálem 100 milionů dolarů, která bude poskytovat veškeré služby s elektromobily spojené.

Prvním výsledkem její činnosti je propojení s firmou My City Way, která vyvinula stejnojmennou mobilní aplikaci. Ta informuje uživatele o dopravě a parkovacích místech ve čtyřicítce měst, zatím pouze v USA. Globální verze se ovšem chystá. Nové vozy BMW i nepřijdou pochopitelně ani o výhody systému ConnectedDrive.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
22. 2. 2011 08:13
Re: i3, i8
Jo a co se číslic týče, Hyundai má za i dvojici čísel, případně ještě písmeno (x) BMW jedno. To už by byl pro právníky oříšek, ale myslím, že by se automobilky nějak dohodly - viz označení řad u BMW a Mazdy.
22. 2. 2011 08:10
Re: i3, i8
Jméno divize je BMW i, nikoli pouze i. Z právního hlediska tak s největší pravděpodobností nebude co řešit, v Mnichově mají nejspíše zaregistrován celý název. Jedno písmenko nelze chránit ani v tak velké zemi, jakou je Německo :o)))
21. 2. 2011 20:14
Re: i3, i8
U hyundaie znamená "i" inovativní, ale pravda (z mého pohledu) je, že od BMW je jejich "i" rozpačité - prakticky nikdo nebude vědět, že se něco podstatného děje. Marketing :no:
21. 2. 2011 18:25
Re: i3, i8
Myslis jako nejakou ochranou znamku na pismeno " i " + cislice ?

To je zajimavy dotaz.

Ja v tom problem nevidim... to uz je perlicka pro pravniky.
Avatar - kosmonaut
21. 2. 2011 18:18
i3, i8
Co na to Hyundai se svojí celkem kompletní evropskou i-řadou?