Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Vision EfficientDynamics: Vznětový tříválec a k tomu 2 el.motory pro sportovní kupé

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 1. 9. 2009 • 09:44
82
26
Zobrazit náhledy (82)
BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009) BMW Vision EfficientDynamics (2009)
Mnichovská automobilka BMW postavila koncept hybridního sportovního kupé s turbodieselovým tříválcem pod kapotou.

Název EfficientDynamics používá výrobce s roztočenou vrtulí ve znaku pro svou strategii snižování spotřeby paliva a tím pádem i emisí CO2. Nyní se dostal do názvu nové studie. O místě premiéry se bavorští nezmínili, ovšem vzhledem k nadcházejícímu autosalonu ve Frankfurtu o něm není pochyb.

Vision EfficientDynamics není na první pohled žádným ekologickým vozítkem, ale vysokovýkonným sportovním autem. Aby ne, na vývoji totiž spolupracovala i divize BMW M GmbH. Všichni, kteří byli v tomto projektu zainteresováni, se snažili skloubit dva na první pohled protichůdné směry vývoje – co největší jízdní dynamiku věrnou firemnímu sloganu Radost z jízdy a na druhou stranu co nejnižší spotřebu paliva. Vše zabalili do podoby malého prémiového sportovního kupé.

BMW Vision EfficientDynamics je, jak již bylo naznačeno v titulku, poháněn přeplňovaným tříválcovým vznětovým motorem, který podporují dva elektromotory. Největší výkon celého systému je 262 kW (356 k). Společný točivý moment celé soustavy pak leží na hodnotě 800 Nm. Žádné bližší údaje o motorech nebyly zveřejněny, výrobce (zatím?) tají zdvihový objem turbodieselového agregátu i rozsah otáček výkonu a točivého momentu. Studie má poháněné obě nápravy, o to se starají právě zmíněné elektromotory, jeden je umístěn vpředu, druhý vzadu.

Předpokládané výkony vzbuzují úctu – z 0 na 100 km/h koncept zrychlí za 4,8 s, elektronicky omezená maximální rychlost vrcholí německou hodnotou 250 km/h. A spotřeba? Dle metodiky EU v kombinaci 3,76 l/100 km. Díky tomu je dnes tolik sledovaná produkce emisí CO2 stlačena pod magickou hranici 100 g/km.

K nízkým údajům spotřeby paliva a s ní souvisejících emisí přispívá také systém rekuperace brzdné energie, který u BMW nazývají BER (Brake Energy Regeneration). Oba elektromotory jsou napájeny z 98 lithium-polymerových článků. BMW Vision EfficientDynamics je schopen jízdy pouze na elektřinu, a to do vzdálenosti asi padesáti kilometrů.

Modrobílí sice oznámili svůj odchod z Formule 1 na konci letošní sezony, při aerodynamické optimalizaci karoserie ovšem své know-how z této kategorie motoristického sportu neváhali využít. Výsledkem je součinitel odporu vzduchu 0,22, i ten samozřejmě přispívá ke střídmosti vozu v konzumaci paliva. Kupé není čistě dvoumístné, nabízí konfiguraci sedadel 2 + 2, dozadu se tedy vejdou malé děti, či drobnější dospělí. Dveře se otevírají směrem vzhůru do boku, což usnadňuje vstup celé posádce.

Automobilka je zatím na informace skoupá, doplňme jen to, že v interiéru byly použity přírodní materiály, střecha a dveře jsou pak z polykarbonátu. Tato skla mění své zatmavení v závislosti na intenzitě slunečního záření.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
3. 9. 2009 07:02
Re: Tohle nepochopím...
Pri výrobe klasických motorov, autobatérií, syntetických olejov alebo katalyzátorov emisie nevznikajú?
Avatar - twistedTSD
2. 9. 2009 17:41
Re: kupe? diesel? 3-valec?
no o tom mluvim - letadla, lode atd. jsou mnohem horsi, ale o tom se nemluvi, ale hlavne ze je tu furt nejaky euro5,6,7 a kdo vi kolik jeste, a proste se dnes strasne prozivaji emise aut.

s elektromobily taky docela souhlasim - jenze jde o to ze DNESNI elektromobily stoji za ....., jsou drahy, malej dojezd, dlouho se nabiji a proste rozhodne nejsou porovnatelny s klasickymi auty.

taky :yes:
Avatar - Mira328i
2. 9. 2009 10:39
Re: kupe? diesel? 3-valec?
No jo máš pravdu, sme prostě všichni eko-terorizovaní..
Avatar - Mira328i
2. 9. 2009 09:43
Re: BMW byla vždy moje oblíbená značka..
Taky sem si na to 4kousky dal :-) ...cigárko...
a dnes po ránu sem si užil zvuk 6hrnku ;-)
Avatar - gld
1. 9. 2009 23:06
Re: BMW byla vždy moje oblíbená značka..
kľud, relax, daj si pivko pozri futbal a svet bude krajší >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku