Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 REX: Je prodlužovač dojezdu vůbec potřeba?

Jan Mička Jan Mička 10. 11. 2013 • 21:20
125
10
Zobrazit náhledy (125)
BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3
BMW i3 lze zakoupit i se systémem REX, který výrazně prodlouží dojezd vozu. BMW tvrdí, že většina zákazníků se pro něj rozhodne, leč jej vlastně vůbec nepotřebuje.

Elektromobil BMW i3 už dávno není tajemstvím. Ať se jedná o technická data, ceny, nebo jízdní dojmy, které jsme nedávno nabyli v ulicích Amsterdamu, vše jsme vám na Auto.cz již přinesli. Pokud se podíváte do technických specifikací, zjistíte, že automobilka vůz nabízí také se systémem REX (range extender), který pomocí malého spalovacího agregátu prodlouží dojezd až o 150 kilometrů. Vize BMW říká, že si většina budoucích majitelů (prodej startuje 16.listopadu) se rozhodne právě pro „posílenou“ verzi. Je to ale ve skutečnosti potřeba?

BMW i3 má přesně danou cílovou skupinu. Podle výzkumu Německého federálního statistického úřadu dojíždí skoro polovina Němců do práce na vzdálenost okolo 10 kilometrů, což vzhledem k reálnému základnímu dojezdu okolo 150 km na jedno nabití vystačí na celý týden. Vezmeme-li v potaz příplatek 117.500 Kč, který v Česku navíc zaplatíte oproti čistě elektrické verzi, vyvstává otázka, zda je REX skutečně potřeba. Samozřejmě, občas se musí vyrazit i mimo město, kde se stopadesátikilometrový dojezd navíc hodí, většina zájemců o BMW i3 však bude mít v garáži ještě jiný vůz. BMW tvrdí, že až se majitelé naučí s elektromobilem jezdit a maximálně využívat jeho potenciál, nebude systém REX vlastně vůbec potřeba.

Na druhou stranu je systém REX velmi promyšlený. Nefunguje tak, že by vozidlo po vyčerpání energie z akumulátorů přešlo na pohon spalovacím motorem, agregát akumulátory pouze dobíjí. Kompaktní dvouválec umístěný u zadní nápravy pochází ze skútru BMW C 650, má objem 647 cm3 a devítilitrovou nádrž na benzin. Pokud klesne kapacita akumulátorů pod 3%, systém se automaticky aktivuje a prodlouží dojezd až o zmíněných 150 kilometrů.

Související články

Témata
13. 8. 2015 06:35
Re: Jasný dôkaz zvrátenosti "ekologických" elektromobilov ..
Moje vlastní zkušenost. Rex není potřeba. Dojel jsem s elektromobilem všude, kam jsem potřeboval. V noci spím, v noci nabijím. Každé ráno mám předehřáté auto s nabitou baterií na 150-180km. Ujet denně s elektromobilem za den 380km není problém. Stačí na cestě zastávka na 20minut u rychlonabíječky.
Nabíjecí stanice je každá zásuvka. Znáte v ČR vesnici, kde nemají el.proud? Znáte velké město, kde není nabíjecí stanici?

A za cenu příplatku REXe doletîm třeba 3x na Kubu a zpět letadlem.
10. 11. 2013 23:16
Re: Jasný dôkaz zvrátenosti "ekologických" elektromobilov ..
Bývam v byte ... takže nie ....

Ale i kto býva na dedine tomu sú fotovoltaické články nanič .... zmysel majú len kvalitné solárne panely na ohrev TÚV a ak je dobrý dom tak i prikurovanie.

Tepelné čarpadlo je samozrejme vec iná, to sa v dobre izolovanom dome určite oplatí.
10. 11. 2013 17:05
Re: Rex coby topení
i3 by mělo mít tepelné čerpadlo za příplatek (bohužel nemůžeš mít REx a čerpadlo zároveň). A Model S ho má také. Nejsem si jistý, jestli můžeš REx zapnout, jak se ti zlíbí. Elektromobily se typicky umí předehřát. A i komponenty elektrického pohonu generují teplo. Jen mnohem méně, protože jsou účinnější (u některých elektromobilů se podílí na vytápění).
10. 11. 2013 16:22
Rex coby topení
Nevíte jak je to s topením u elektromobilů? Podle mě se s tepelným čerpadlem asi nenamáhají a topí se klasicky elektricky. Proto by podle mě Rex měl mít výhodu i jakožto nezávislé topení, protože topit v elektomobilech odporem odporně zkracuje dojezd...
10. 11. 2013 12:36
Re: Jasný dôkaz zvrátenosti "ekologických" elektromobilov ..
No pokiaľ viem tak väčšina ľudí je normála a tieto autá nekupuje >:D

Kto ich kupjeje sú firmy a pár úplných bláznov .... a pár ľudí čo sa dajú zlákať na masívne podpory a zvýhodnenia, viď. Nórsko.

Samozrejme, že to nie je o majiteľoch BMW ... to je len skupina, ktorá nemá finančný problém si kúpiť hocičo ....

Ja som normálny a o elektromobile neuvažujem ... aspoň nie tých dnešných ...

Ale tí ekoblázni by chceli aby som prispel na ich "srandičky" ... lebo oni na to nemajú ....

Nech sa každý zabáva s tým na čo má ... a ak na to nemá ... nech neotravuje so svojimi "potrebami" iných ....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku