Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8: Nové fotografie hybridního supersportu

David Bureš David Bureš 21. 10. 2011 • 12:48
77
24
Zobrazit náhledy (77)
BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8
Sportovní plug-in hybrid kombinuje elektromotor s 1,5litrovým přeplňovaným tříválcem.

BMW zveřejnilo nové fotografie konceptu i8, který je předobrazem chystaného sportovního plug-in hybridu s konfigurací interiéru 2+2. Sériový automobil se ve výrobě nejspíše objeví v roce 2014.

Koncept BMW i8 kombinuje vzadu uložený přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,5litru, který poskytuje výkon 164 kW, s elektromotorem o výkonu 96 kW, umístěným u přední nápravy. Stejný elektromotor, avšak o výkonu 125 kW, používá i studie i3. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí je 260 kW, jeho maximální točivý moment činí 550 Nm.

Automobil má maximální hmotnost omezenou na 250 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,6 s. Spotřeba paliva v evropském kombinovaném cyklu je 2,7 litru na 100 km, BMW ale tvrdí, že reálná spotřeba paliva se bude pohybovat mezi 5 až 7 litry na 100 km. Jen na elektřinu i8 ujede 35 km. Jedním z prvků snižujících spotřebu paliva je i rekuperace brzdné energie.

Tvary karoserie byly navrženy tak, aby měly co nejmenší aerodynamický odpor. Boční dveře jsou definovány bohatým prosklením a nekonvenčním způsobem otvírání šikmo vzhůru, s panty u podlahy za předním kolem. Zajímavostí je i plovoucí zadní sloupek, který uvidíme i na produkčním autě. Světla sériového i8 mají být tvořeny laserovými diodami.

Automobil váží 1.480 kg, váha je mezi nápravy rozdělena v optimálním poměru 50:50. Konstrukce vozu se nazývá LifeDrive a zahrnuje dva celky: modul Drive zajišťuje pohon a jízdu (podvozek, akumulátory, motor), zároveň představuje klíčový prvek pasivní bezpečnosti. Life poskytuje prostor pro posádku a je vyroben z CFRP, plastů zesílených uhlíkovými vlákny.

Cesta k novému sportovnímu modelu začala v roce 2009, kdy BMW představilo studii Vision EfficientDynamics. Ten však byl poháněn přeplňovaným tříválcovým vznětovým motorem, který podporovaly dva elektromotory. Největší výkon celého systému byl 262 kW (356 k).

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2011 23:26
Re: No nevím...
Vidím to stejně, vše co jsem vynechala... :-)
23. 10. 2011 18:33
Re: No nevím...
:yes: Vidím to stejně. Vše, co jsem vynechal, abych zkrátil příspěvek, jsi doplnila :-) U i8 bych si představoval váhu mezi jednou a jednou a čtvrt tunou. Dojezd není tak zázračný, aby vyžadoval ohromné množství baterií, takže to vidím jako reálné, jedné tuně se přiblížit.

S BMW to vidím stejně a ano, tyhle vrcholné segmenty jsou hlavně o prestiži a bývají velmi rizikové (R8 bylo pro Audi hodně muziky za málo peněz, protože tyto technologie musí vyvíjet tak jako tak pro Lamborghini). Z8 byla famózní a mrzí mě, že BMW nic takového znovu nevyrobilo. I její předobraz 507 mám velmi rád. Nepotřeboval bych jí jako běžnou modelovou řadu s nepřetržitou produkcí. Ono BMW původně nechtělo vyrábět ani Z8, učinilo tak až na základě ohromné popularity konceptu. Ostatně 507 přinesla BMW ohromné ztráty a téměř bankrot. BMW má talent, ale nedaří se mu v tomto segmentu. Pořád tu byla Z4 M, neskutečný divoch, takže člověku větší bráška tolik nechyběl. Ale tenhle odklon v nové generaci zanechává pro mě citelnou díru zrovna v místě, kde člověk dříve mohl nalézt esenci BMW. Ač roadstery BMW nejsou špičkou na trhu, tak jsou klenotem.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2011 00:54
Re: No nevím...
Zrychlení 0-100 km/h za 4,6 s je velmi slušná hodnota (to zas tak moc aut NEmá :-) dnes třeba MB SL s nejlepším atmosferickým velkoobjemovým 8miválcem, tedy verze 6.3 AMG), maximálka je "všude stejná" (250 km/h) + tahle "hračka (z) budoucnosti" bude mít MENŠí spotřebu = delší dojezd = šance že ujedu, je docela REÁLná ;-)
PS: Bez urážky a bez ironie - tohle JE (reálný) náskok díky technic(k)é vyspělosti :yes: :-)
22. 10. 2011 22:05
Re: No nevím...
Ujedete jen v případě ,že vám dají jako náhradní auto v servisu bmw nějaké pořádné auto
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2011 01:09
Re: No nevím...
Souhlasím že i v mých představách BMW i8 "mohlo" vážit třeba o 200-250 kg MÉNĚ..
STEJNĚ tak souhlasím s chybějícím "SLS či R8" což má ovšem své (velké) ALE..
BMW je sice vnímáno jako "nejsportovnějších" značka (myslím že OPRÁVNĚNĚ), ovšem NE v nejvyšších kategoriích (téměř) supersportů! Co si pamatuji, tímto směrem (a to jen částečně!) šel model Z8 (který mne ovšem "naživo" dostal málem "do kolen" :-) nicméně byť šlo o stroj "překrásný", prodeje NEbyly nikterak převratné - což možná přispělo k "NEvývoji" nějakého třeba jen "volného nástupce") a know-how BMW v tomto směru NEbude "převratné"..
Nevypadá to, ale vedení BMW firmu vede "střídmě ekonomicky" (mají výborné výsledky - "pro-/nevý-dělečným" modelům/motorům aktivitám se "vyhýbají") a model tohoto typu jsou VELKÉ investice a "jistojistě" MALÉ prodeje (je to v reálu spíše IMAGEová záležitost) = NEjsem z toho "nadšena", ale dá se říci že vedení BMW "chápu".. ;-)
.. a stejně tak "chápu" že to co "ušetřili" na vývoji vozu typu R8, SLS apod. (které jsou nám "sympatické", ale za prvé v kategorii je už "poměrně nabito" a za2hé je otázkou jak moc velká je návratnost i u stávajících vozů segmentu - krom 911 :-) ) tak investovali do "zcela nového proudu" (kde asi vidí budoucnost a je dost možné že jí vidí "správně") u nich nazvaného "i"

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku