Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8: Nové fotografie hybridního supersportu

BMW i8
BMW i8
BMW i8
BMW i8
77 Fotogalerie
Diskuze (24)
Sportovní plug-in hybrid kombinuje elektromotor s 1,5litrovým přeplňovaným tříválcem.

BMW zveřejnilo nové fotografie konceptu i8, který je předobrazem chystaného sportovního plug-in hybridu s konfigurací interiéru 2+2. Sériový automobil se ve výrobě nejspíše objeví v roce 2014.

Koncept BMW i8 kombinuje vzadu uložený přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,5litru, který poskytuje výkon 164 kW, s elektromotorem o výkonu 96 kW, umístěným u přední nápravy. Stejný elektromotor, avšak o výkonu 125 kW, používá i studie i3. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí je 260 kW, jeho maximální točivý moment činí 550 Nm.

Automobil má maximální hmotnost omezenou na 250 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,6 s. Spotřeba paliva v evropském kombinovaném cyklu je 2,7 litru na 100 km, BMW ale tvrdí, že reálná spotřeba paliva se bude pohybovat mezi 5 až 7 litry na 100 km. Jen na elektřinu i8 ujede 35 km. Jedním z prvků snižujících spotřebu paliva je i rekuperace brzdné energie.

Tvary karoserie byly navrženy tak, aby měly co nejmenší aerodynamický odpor. Boční dveře jsou definovány bohatým prosklením a nekonvenčním způsobem otvírání šikmo vzhůru, s panty u podlahy za předním kolem. Zajímavostí je i plovoucí zadní sloupek, který uvidíme i na produkčním autě. Světla sériového i8 mají být tvořeny laserovými diodami.

Automobil váží 1.480 kg, váha je mezi nápravy rozdělena v optimálním poměru 50:50. Konstrukce vozu se nazývá LifeDrive a zahrnuje dva celky: modul Drive zajišťuje pohon a jízdu (podvozek, akumulátory, motor), zároveň představuje klíčový prvek pasivní bezpečnosti. Life poskytuje prostor pro posádku a je vyroben z CFRP, plastů zesílených uhlíkovými vlákny.

Cesta k novému sportovnímu modelu začala v roce 2009, kdy BMW představilo studii Vision EfficientDynamics. Ten však byl poháněn přeplňovaným tříválcovým vznětovým motorem, který podporovaly dva elektromotory. Největší výkon celého systému byl 262 kW (356 k).

Vstoupit do diskuze (24)