BMW i3 Concept: 125 kW, 250 Nm, 0-100 km/h za 7,9 s (nové fotografie)

BMW i3 Concept: 125 kW, 250 Nm, 0-100 km/h za 7,9 s (nové fotografie)

 
 

Konstruktéři BMW dostali možnost vytvořit na čistém listu papíru městský elektromobil. Prodávat se začne v roce 2013.

Výsledkem projektu MegaCity je BMW i3. Vůz, který se začne prodávat v roce 2013, zatím nese přívlastek Concept. Automobilka ale pracuje na dokončení vývoje, aby s ním mohla už za dva roky zahájit činnost své značky BMW i.

Model i3 se jako první vůz mnichovské automobilky pochlubí jednoprostorovou karoserií. Automobilka sice s touto koncepcí experimentovala již v minulosti (vizte koncepty BMW Z11 a Z12 od divize BMW Technik), dosud ale nikdy veřejně nedeklarovala úmysl takový vůz vyrábět.

Ta chvíle přichází až nyní. Klaus Draeger, šéf vývoje v BMW, tvrdí, že zvolená koncepce je pro účel modelu i3 optimální. Zároveň dodává, že mezi i3 a (současně představeným) i8 je dost volných číslic. Mnichovští tedy nejspíš nabídnou postupně i větší modely než je i3, jen se teď nechtějí k ničemu konkrétnímu zavazovat.

Vozy BMW i mají konstrukci LifeDrive, která zahrnuje dva celky: modul Drive zajišťuje pohon a jízdu (podvozek, akumulátory, motor), je vyroben z hliníku a zároveň představuje klíčový prvek pasivní bezpečnosti. Life poskytuje prostor pro posádku a je vyroben z CFRP, plastů zesílených uhlíkovými vlákny.

Koncept i3 staví tyto moduly ve vrstvách na sebe. Karoserie dlouhá 3845 mm veze akumulátory v podlaze mezi nápravami (rozvor 2570 mm). Tato část je chráněna hliníkovými profily, z hliníku jsou i přední a zadní deformační zóny. Čtyřmístný interiér není omezován středovým tunelem, poskytne proto víc prostoru. Kromě prostoru pro pasažéry má vůz ještě místo pro 200 litrů zavazadel.

Vůz překvapí extrémní celkovou šířkou 2011 mm a také výškou. Ta se s hodnotou 1537 mm nijak nevymyká dnešním malým a kompaktním hatchbackům, ačkoliv má i3 odlišnou konstrukci karoserie a na živo působí spíš dojmem vyššího MPV.

Adrian van Hooydonk prohlašuje, že design – jeho celkové vyznění, proporce auta, vizionářský přístup a aplikace prvků typických pro BMW – byl hlavní prioritou při určování technických specifikací auta.

V současné fázi je i3 plně elektrické, jeho elektromotor má 125 kW a 250 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy a nejrychleji jede 150 km/h. Reálný dojezd je dle BMW 130 až 160 km (v souladu s normou 225 km), 80 % kapacity akumulátorů se s rychlonabíječkou dobije za jednu hodinu. Standardní cestou zabere úplně dobití prázdných akumulátorů 6 hodin.

Vůz plynule přechází mezi akcelerací a brzdění elektromotorem (rekuperací), k ovládání proto po většinu času stačí jediný pedál akcelerátoru.

Elektromotor se společně s převodovkou a diferenciálem nachází u hnané zadní nápravy. Proti předchozí generaci aplikované v Mini E se podařilo zmenšit rozměry elektromotoru o plných 40 %.

BMW má také v záloze verzi REx (zkratka pro Range Extender) s prodlouženým dojezdem, která dostane k zadní nápravě malý spalovací motor. Ten pomocí generátoru dodá trakčnímu elektromotoru energii v případě, že by se vybily baterie.

Automobilka také pracuje na pokročilé palubní elektronice. Navigační systém bude vyhledávat dobíjecí stanice v dosahu a bude schopen zjistit jejich dostupnost a rezervovat volné místo. Automobilová navigace se navíc propojí s dalšími databázemi – pokud by bylo rychlejší dojít pěšky nebo dojet MHD, navrhne odstavit auto na parkovišti. S pomocí mobilního telefonu pak pomůže v návratu k vozidlu.

Funkce určené pro domácí použití zahrnují programovatelné dobíjení a klimatizaci/topení. Řidič tak bude moci koordinovat regulaci teploty interiéru s dobíjením – například v zimě k vytopení interiéru poslouží energie z rozvodné sítě místo cenných kilowatthodin v akumulátoru.


BMW i3
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů

Pražské Protonové centrum uzavřelo smlouvu s britskou…

Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci

Brněnská Neogenia chce se svým Mobilním rozhlasem…

Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV

Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své…

Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka

Agentura Bison & Rose vytvořila z vyřazených…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




BMW i3: Svolávačka elektromobilu kvůli… Úniku paliva! BMW i3: Svolávačka elektromobilu kvůli… Úniku paliva!

Když elektromobilu uniká palivo, je to pochopitelně dost…

BMW prý umí zrecyklovat skoro celé i3. Podívejte se, jak to dělá! BMW prý umí zrecyklovat skoro celé i3. Podívejte se, jak to dělá!

U moderního auta se v průměru 80 % jeho komponentů dá…

 



 
Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Dnes 17:50

Řada řidičů každoročně touto dobou řeší otázku, zda jsou stávající pneumatiky ještě použitelné, nebo je lepší se jich zbavit. Víme, jak mít během pár vteřin jasno!




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na aukcích až za trojnásobek

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na…

Na Spartě se zaprášilo za hodinu a půl. Na Slavii za hodinu. Takhle málo stačilo, v cuku letu bylo po lístcích.…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…