BMW i3 Concept: 125 kW, 250 Nm, 0-100 km/h za 7,9 s (nové fotografie)

BMW i3 Concept: 125 kW, 250 Nm, 0-100 km/h za 7,9 s (nové fotografie)

 
 

Konstruktéři BMW dostali možnost vytvořit na čistém listu papíru městský elektromobil. Prodávat se začne v roce 2013.

Výsledkem projektu MegaCity je BMW i3. Vůz, který se začne prodávat v roce 2013, zatím nese přívlastek Concept. Automobilka ale pracuje na dokončení vývoje, aby s ním mohla už za dva roky zahájit činnost své značky BMW i.

Model i3 se jako první vůz mnichovské automobilky pochlubí jednoprostorovou karoserií. Automobilka sice s touto koncepcí experimentovala již v minulosti (vizte koncepty BMW Z11 a Z12 od divize BMW Technik), dosud ale nikdy veřejně nedeklarovala úmysl takový vůz vyrábět.

Ta chvíle přichází až nyní. Klaus Draeger, šéf vývoje v BMW, tvrdí, že zvolená koncepce je pro účel modelu i3 optimální. Zároveň dodává, že mezi i3 a (současně představeným) i8 je dost volných číslic. Mnichovští tedy nejspíš nabídnou postupně i větší modely než je i3, jen se teď nechtějí k ničemu konkrétnímu zavazovat.

Vozy BMW i mají konstrukci LifeDrive, která zahrnuje dva celky: modul Drive zajišťuje pohon a jízdu (podvozek, akumulátory, motor), je vyroben z hliníku a zároveň představuje klíčový prvek pasivní bezpečnosti. Life poskytuje prostor pro posádku a je vyroben z CFRP, plastů zesílených uhlíkovými vlákny.

Koncept i3 staví tyto moduly ve vrstvách na sebe. Karoserie dlouhá 3845 mm veze akumulátory v podlaze mezi nápravami (rozvor 2570 mm). Tato část je chráněna hliníkovými profily, z hliníku jsou i přední a zadní deformační zóny. Čtyřmístný interiér není omezován středovým tunelem, poskytne proto víc prostoru. Kromě prostoru pro pasažéry má vůz ještě místo pro 200 litrů zavazadel.

Vůz překvapí extrémní celkovou šířkou 2011 mm a také výškou. Ta se s hodnotou 1537 mm nijak nevymyká dnešním malým a kompaktním hatchbackům, ačkoliv má i3 odlišnou konstrukci karoserie a na živo působí spíš dojmem vyššího MPV.

Adrian van Hooydonk prohlašuje, že design – jeho celkové vyznění, proporce auta, vizionářský přístup a aplikace prvků typických pro BMW – byl hlavní prioritou při určování technických specifikací auta.

V současné fázi je i3 plně elektrické, jeho elektromotor má 125 kW a 250 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy a nejrychleji jede 150 km/h. Reálný dojezd je dle BMW 130 až 160 km (v souladu s normou 225 km), 80 % kapacity akumulátorů se s rychlonabíječkou dobije za jednu hodinu. Standardní cestou zabere úplně dobití prázdných akumulátorů 6 hodin.

Vůz plynule přechází mezi akcelerací a brzdění elektromotorem (rekuperací), k ovládání proto po většinu času stačí jediný pedál akcelerátoru.

Elektromotor se společně s převodovkou a diferenciálem nachází u hnané zadní nápravy. Proti předchozí generaci aplikované v Mini E se podařilo zmenšit rozměry elektromotoru o plných 40 %.

BMW má také v záloze verzi REx (zkratka pro Range Extender) s prodlouženým dojezdem, která dostane k zadní nápravě malý spalovací motor. Ten pomocí generátoru dodá trakčnímu elektromotoru energii v případě, že by se vybily baterie.

Automobilka také pracuje na pokročilé palubní elektronice. Navigační systém bude vyhledávat dobíjecí stanice v dosahu a bude schopen zjistit jejich dostupnost a rezervovat volné místo. Automobilová navigace se navíc propojí s dalšími databázemi – pokud by bylo rychlejší dojít pěšky nebo dojet MHD, navrhne odstavit auto na parkovišti. S pomocí mobilního telefonu pak pomůže v návratu k vozidlu.

Funkce určené pro domácí použití zahrnují programovatelné dobíjení a klimatizaci/topení. Řidič tak bude moci koordinovat regulaci teploty interiéru s dobíjením – například v zimě k vytopení interiéru poslouží energie z rozvodné sítě místo cenných kilowatthodin v akumulátoru.


BMW i3
 

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí

České zastoupení automobilky BMW znova poskytlo své vozy…

BMW i1 Isetta: Virtuální návrat bubliny BMW i1 Isetta: Virtuální návrat bubliny

O vzkříšení Isetty v režii BMW už se mluvilo před nějakým…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…