Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M2: 370 koní, 500 N.m a šestistupňový manuál

bmw ceniky ceskytrh novemodely sportovni
bmw ceniky ceskytrh novemodely sportovni
bmw ceniky ceskytrh novemodely sportovni
bmw ceniky ceskytrh novemodely sportovni
56 Fotogalerie
Diskuze (192)
BMW představuje jediné opravdové "emko". Kompaktní kupé M2 má ty správné rozměry a pořádně silný turbomotor.

Když bylo jasné, že se letos na podzim představí nástupce modelu BMW 1 M Coupé, musela být celá petrolheadská komunita jako na trní. Přece jen M3 a od něj odvozené M4, jakkoli to jsou dobrá auta, už trošku odrostly rozměrům, optimálním pro agilní a zábavný sporťák, no a zbytek nabídky divize M je na tom ještě hůř. BMW M2 by tak měl představovat, podobně jako jeho jedničkový předchůdce, dnes asi nejčistší možnou esenci ///M.

No a teď je tady. Vzhled nepřekvapí, vypadá víceméně tak, jak jej předpovídaly četné počítačové retuše, nicméně stejně potěší - příď s novým nárazníkem vypadá dravě, stejně jako vytažené blatníky, umocňující efekt výrazného prolisu na boku a ani zadní nárazník s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuku nenechá nikoho na pochybách, s čím má tu čest. Komplet dotváří velmi decentní křidélko na víku kufru a kovaná kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. Přední ráfky 9Jx19" obouvají pláště o rozměru 245/35, zadní 10Jx19" pak 265/35.

A vy jste určitě nejvíc zvědaví na motor. Řadový třílitrový šestiválec M TwinPower Turbo je prý nově vyvinutý a pro potřeby M2 je naladěn na výkon 370 koní (272 kW) při 6500 otáčkách, přičemž motor lze točit až do 7000/min. Točivý moment činí při overboostu 500 N.m a je k dispozici od 1450 do 4750/min, pokud nemáte plyn až pod podlahou, na kola jde "jen" 465 N.m v rozmezí 1400-5560 otáček. V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou M DCT (se šesti volitelnými režimy), aktivovaným launch control a elektronicky ovládaným zadním diferenciálem zvládne stovku za 4,3 s. Auto se ovšem bude standardně dodávat se šestistupňovým manuálem a v tom případě počítejte se 4,5 sekundami. Maximálka je klasicky omezena na 250 km/h, s M Drivers Package pak 270 km/h.

Adekvátním způsobem musí být dimenzovány též brzdy. Vpředu jsou 15" disky a třmeny se čtyřmi pístky, vzadu mají kotouče průměr 14,5" a třmeny dva pístky. BMW M2 si vypůjčilo komponenty šasi z většího M4, zavěšení je téměř celé z hliníku, u manuální převodovky za vás bude při podřazování dávat meziplyny elektronika, která bude upravovat též klapky výfuku, ovlivňující zvuk. Řízení má elektrický posilovač, systém jízdní stability opět umožňuje různé módy asistence. I přes použití lehkých materiálů má BMW M2 pohotovostní hmotnost 1495 kg, což není úplně málo...

Interiér dostal kromě emblémů ///M sportovní sedadla a volant s modrým kontrastním šitím a karbonové dekory, nechybí ovšem ani armáda elektronických asistentů kdečeho, bez nichž už se dnes žádné auto neobejde, BMW k nim navíc přidává i aplikace GoPro a M Laptimer, zaznamenávající na okruhu telemetrická data.

S dnešním představením BMW M2 přichází ještě jedna informace – čas na jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu. Ve srovnání s ostrými hatchbacky není výsledek 7:58 nijak šokující, důležité je ale srovnání s vozy z vlastní stáje. Nová M2 je o 7 sekund rychlejší než předchozí M3 a kupé 1M nadělí dokonce 14 sekund. Mrštnost jej nakonec vynesla až do sfér současného modelu M5 – ten projel jednu z nejzáludnějších evropských tratí o 3 sekundy rychleji.

Vstoupit do diskuze (192)