Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M4 GT4 oficiálně: Zákaznický závoďák má 550 koní i klimatizaci

Filip Melich
Diskuze (2)

Automobilka BMW na novou generaci zákaznického závodního speciálu M4 GT4 začala lákat už před více než půl rokem. Finální podoba je zde a nabízí nejen 550 koní výkonu, ale také klimatizaci.

BMW ukázalo první upoutávku na novou generaci zákaznického závodního speciálu již v listopadu 2021. Nyní navazuje představením finální podoby vozu, který má navázat na závodní úspěchy svého předchůdce. BMW v tiskové zprávě hovoří o tom, že M4 GT4 je kombinací nejnovějších klíčových technologií z produkčního modelu a komponent ze závodního M4 GT3.

Franciscus van Meel, šéf BMW M, o autě hovoří takto: „Pustili jsme se do výzvy vyvinout nástupce velmi úspěšné první generace BMW M4 GT4. Použili jsme obsáhlou zpětnou vazbu od zákazníků, náš zkušený vývojový tým a nové produkční BMW M4 šesté generace [pozn. red.: van Meel do toho počítá i předchozí kupé BMW M3], což vedlo k rychlejšímu, ještě spolehlivějšímu a velmi emotivnímu, zcela novému BMW M4 GT4.

Vývojový tým se zaměřil na čtyři klíčové oblasti: jízdní výkony, spolehlivost, udržovatelnost a nákladovou efektivitu. V BMW zapracovali také na ergonomii a elektronických systémech, čehož je příkladem M Track Cockpit. Jeho prostřednictvím je nyní možné nastavit a zkontrolovat celou řadu údajů, což minimalizuje nutnost připojit auto k počítači. O pohon se stará třílitrový přeplňovaný řadový šestiválec, který s ohledem na regule poskytuje až 405 kW (550 k) a 650 Nm. Změnu převodových stupňů má na starosti sedmistupňový automat od ZF.

Jak se na závodní auto sluší, řadu jeho nastavení lze přizpůsobit potřebám řidiče či závodní trati. Upravit jde například kontrola trakce v deseti stupních, v pěti stupních přední i zadní stabilizátory, ve třech úrovních tuhost pružin, geometrie předních i zadních kol či poloha přítlačného křídla na zádi. BMW M4 GT4 se však také stará o komfort svých řidičů. Auto je totiž vybaveno klimatizací, vyhřívaným čelním sklem a ventilovaným sedadlem Recaro.

Nové BMW M4 GT4 do prodeje vstupuje s cenovkou 187 tisíc euro, tedy přibližně 4,6 milionů korun.  Výroba začne ještě letos v říjnu tak, aby bylo možné zákaznické vozy doručit včas před začátkem závodní sezóny 2023. Ještě před startem výroby BMW stihne provést finální fázi testování, která zahrnuje nasazení v několika závodech.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (2)

Doporučujeme

21. 6. 2022 19:33
Re: Luxus...
jj tohle přesně v závoďáku potřebuješ, navíc se můžeš koukat na ty prima decentní mega bobří zuby jako bonus ;-)
21. 6. 2022 06:16
Luxus...
...klima, ventilovaná sedačka, automat. S tím už může na okruh skoro každý :D