Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Nazca M12: Na prodej v ČR

David Bureš
Diskuze (6)
Jeden z prototypů supersportovního BMW si český prodejce cení na 725.000 euro.

V nabídce českého dovozce aut z Kolovrat se objevila studie BMW Nazca M12. Plánovaný nástupce BMW M1 vznikl v nejméně třech exemplářích. Jeden z nich, v modrém laku a modrým koženým interiérem, je nyní prodáván za 725.000 euro, což je v přepočtu zhruba 17,4 milionu korun.

Koncept BMW Nazca M12 vytvořilo italské designérské studio Italdesign v roce 1991. V tomtéž roce vznikla radikálnější Nazca C2, v roce 1992 následovala otevřená verze Nazca C2 Spider. Český prodejce však tvrdí, že prodávaný automobil byl vyroben až v roce 1993.

Při představení byl automobil poháněn uprostřed uloženým pětilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 221 kW (300 k), pocházejícím z BMW 850i. Ten byl kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou od firmy ZF.

Český prodejce však říká, že je v motorovém prostoru umístěn dvanáctiválec o objemu 5689 cm3 od německého úpravce Alpina. Jeho výkon 279 kW je posílán na zadní kola. S větším a silnějším motorem má supersport zvládnout rychlost 327 km/h.

Nebyla by to jediná změna, originálně byl automobil lakován stříbrným lakem, nabízený exemplář je modrý. Vůz má navíc pravostranné řízení, a tak se zdá, že je prodávaný BMW Nazca M12 čtvrtým exemplářem, postaveným na zakázku.

Další údaje o nabízeném autě říkají, že měl jediného majitele a má najeto 30 km. V ceně 17,4 milionu korun není započítán převoz auta, může být však prodejcem zorganizován.

BMW Nazca M12 bylo inspirováno monoposty formule 1 a závodními auty Skupiny C. Karoserie auta byla zhotovena převážně z karbonových vláken a hliníkových komponent. Díky tomu supersport vážil asi 1.100 kg.

Karoserie a záď byla vyrobena z jednoho kusu, dveře se sice otevíraly konvečně, okénka se však vyklápěla vzhůru. Součinitel aerodynamického odporu činil 0,26.

Na Nazcu M12 navázala Nazca C2, kterou Italdesign na tokijském autosalonu v roce 1991 prezentoval jako závodní automobil. Výkon pětilitrového dvanáctiválce vzrostl na 257 kW (350 k), váha naopak o 100 kg klesla. Vůz má agresivnější křivky, podvozek byl snížen.

V roce 1992 bylo na 61. monacké grand prix představeno BMW Nazca C2 Spider. Otevřená verze se lišila především přepracovanou zádí a byla poháněna dvanáctiválcem o objemu 5660 cm3, původem z BMW 850 CSi. Výkon motoru 283 kW (380 k) znamenal použití silnější, šestistupňové převodovky.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - pallas
9. 5. 2011 06:53
Tatra Metalex
neobkreslili oni tu Kralovu tatru?
[odkaz]
8. 5. 2011 23:20
Re: Působí
lepsie povedane fotky boli skopirovane odtial
8. 5. 2011 22:34
Re: Působí
Jo, tak to sedí... takhle kupuju spousty kár :)))
8. 5. 2011 21:03
Re: Působí
Na znak se vyprdni, hlavně, že je o čem psát a není to Hanychová... ;-)
8. 5. 2011 19:51
Působí
to na mě jako nezdařená replika. Všimněte si, že na kapotě není znak BMW, ale něco jinýho (znak ALPINA?)...