Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW představuje diodový Laser Light

Michal Fokt
Diskuze (50)
Sportovní i8 není pro BMW přelomovým vozem jenom kvůli systému pohonu, v Mnichově pro vůz připravili i v současném autoprůmyslu unikátní diodové světlomety, označované Laser Light.

Německé automobilky se teď trumfují i v takových "drobnostech", jako jsou světlomety. Momentálně sice boduje Audi a jeho Matrix LED, ale ani u sousedů v Mnichově se nenechají zahanbit a prezentují své Laser Light, použité na sportovním BMW i8.

BMW se chlubí tím, že má Laser Light až dvakrát delší světelný kužel, než konvenční světlomety a jsou pětkrát jasnější. To jsou ale dost neurčité informace, důležitější asi je, že mají svítivost 170 lumenů, zatímco dnes běžné diodové světlomety kolem 100, přičemž světlo je čistě bílé. Prostě nic, čím byste chtěli na horizontu dostat do očí.

Jak toho bylo dosaženo? Pokud z toho budete moudří, pak vězte, že světelný paprsek z laserových diod je veden přes fluorescentní fosforový materiál uvnitř světlometu, čímž je získáno extrémně jasné "jednobarevné" světlo.

Michal Fokt
Diskuze (50)
23. 12. 2013 14:31
Re: a zase..
Konstukce šasi, řešení pohonu? V čem je to jiné než u A6 Quattro? Fakt nevím... Nepřipadá mi, že když řídím A6 je to znatelný rozdíl (třeba že by auto plavalo na silnici, nezatáčelo) a naopak, že by pětka byla fantastická, pevná a perfektně vyvážená. Nechci tím nějak provokovat, jenom nevím, co si pod tou radostí z jízdy představit. Jakože držíš volant a projíždíš nějak zatáčky? Rychleji než v Audi nebo Jaguaru? Nebo, že sedíš pohodlně v sedačce a nemusíš mít na dálnici skoro ruce na volantu, jak je vše vyvážené? Necítím to tam...
A co se týče vypiplaného interiéru. Když bude perfektní v detailu, subjektivně mi to dává pocit, že je celé auto takto zkonstruované. Nevím, mě daleko více baví řídit v zatáčkách Audi než pětku.
21. 12. 2013 09:40
Re: a zase..
Možná jenom od BMW čekáš něco, co ti z principu nechce/nemůže dát.
To spojení BMW + luxus je spíš zprofanované médii, schválně se podívej, když se třeba píše o nehodě dvou Oktávek, tak je titulek "Řidič Škodovky boural'" (představím si stodvacítku), ale když se nabourá BMW, tak je titulek třeba "Muž nezvládl řízení silného luxusního vozu a skončil v příkopě" (představím si minimálně X6). Pak na ty články mrkneš a zjistíš, že v prvním případě se střetly dvě dvojkové Oktávky a v druhém se vyklopilo -náctileté pako za volantem E36 316i, která byla zralá do šrotu...
Aby BMW bylo luxusní, tak k základu musíš pustit pěkných pár set tisíc, Audi i MB jsou na tom stejně, jen bych řekl, že ten základ nesmrdí korunou tolik jako u BMW.
Radost z jízdy? Tak pro mně každopádně, konstrukce šasi, řešení pohonu - to je vedle MB v Evropě špička, a ta vysoká cena se tvoří právě tam, ne ve vydetailovaném interiéru. Kdyby třeba tvoje A3 měla motor podélně a pohon na zadek + ZF8HP, tak jsem v klidu, dal bys za ni o stovky tisíc více, než tak, jak ji máš teď včetně té barevné hudby... Musíš to auto brát jako celek. A zase na druhé straně ho zase brát jen jako auto - pokud ti nevyhovuje fanouškovská základna, holt to není problém auta ;-)
20. 12. 2013 10:25
Re: a zase..
Mimochodem všímáš si, jak mi pořád podsouváš "můj kus"?

Já napíšu seznam vynálezů, ale může za to má frustrace z mého BMW. To už vážně není moc normální. A taky... "můj kus" je jiný, než ostatní kusy? Vždyť je to jedna linka ne? Musíš vymyslet něco jiného, s tou "smůlou na kus" už prostě nejde argumentovat...

Nicméně, budu nahrávat další a další videa, dokud lidi neprozřou:
[odkaz]

Dneska ráno mi v teplé garáži nešly otevřít dveře, lamela ve výdechu klimy se opět zalomila.

20. 12. 2013 09:46
Re: a zase..
Tak ono to nemusí být Audi, klidně počkám na Lexus. Ne, v tom i3 je opravdu hezké jezdit, strašně se mi líbí. Myslím, že i filozofie výroby u i3 je tak nějak jiná. BMW se mi hnusí hlavně z výše uvedených důvodů. Hrají si na luxus, ale třeba jejich "individual" program není schopen nabídnout to co ostatní značky a druhá věc, jejich fanoušci prostě pohrdají celým autosvětem. Ať prohlásí, že jsou sportovní značkou a přestanou vyrábět modely od pětky nahoru, protože tam nestíhají na konkurenci luxusem.

Z modelů, které bych okamžitě bral je to i3, i8, 850CSi, 507 a M6.

Designově se mi moc líbí nová M3 / M4, ale tam bych měl strach z té výrobní kvality...
20. 12. 2013 09:38
Re: a zase..
Tady jsem něco připravil... To je vážně pecka, ale v podstatě se nedivím. Odráží to quality management BMW.

[odkaz]

Jinak s tím zevšeobecňováním... Proč myslíš, že zrovna Ty máš pravdu? Není to naopak zevšeobecňování z Tvé strany? Myslím si, že u majitelů BMW vždycky bude fungovat jakýsi placebo efekt, ve smyslu "mám opravdovou radost z jízdy". A když už ses pasoval do role nejvyšší spravedlnosti a pravdy, proč to samé nenapíšeš "Cejsi Mpower"? On tady napsal "BMW je opět napřed". Tak proč jsi nereagoval stejně? To není hysterie ze tří písmenek?

Abych to shrnul, jseš stejný jako ostatní fanatici BMW. Pokud bych tady psal o tom jak je BMW skvělá značka, tak by jsi mi to samosebou odkýval a byli bychom všichni spokojeni. Ale když začnu BMW kritizovat, tak už hysterčím.