Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW představuje novou X5 M a X6 M, pod kapotou mohou mít až 625 koní

Ondřej Mára
Diskuze (14)

Standardně se pod kapotou nových modelů BMW X5 M a X6M zabydlí 4.4 litrový V8 o výkonu 600 koní, k dispozici je však i výkonnější varianta Competition, která posune výkon až na 625 koní.

Zájemci o pořádně výkonnou variantu BMW X5 se dosud museli spokojit pouze s modelem M50i, nyní však na scénu dorazila i plnohodnotná varianta X5 M, kterou navíc doplňuje i dynamičtěji tvarované SUV-kupé X6 M.

Základem obou modelů je 4.4 litrový motor M TwinPower Turbo V8, který nabídne výkon 441 kW (600 k) a točivý moment až 750 Nm. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou M Steptronic, která posílá výkon na speciálně upravený systém pohonu všech kol s aktivním M diferenciálem.

Oba vozy by tak měly zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.9 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, díky příplatkovému balíčku M Dirver’s Package však lze posunout omezovač až na 290 km/h.

To jsou celkem působivá čísla, zvláště na velká a těžká SUV, jenže to stále není to nejlepší, co ze sebe umí dvojice novinek dostat. Pro řidiče bažící po skutečně nevšedním zážitku totiž automobilka připravila ještě modely s označením Competition, jejichž výkon se posunul na 460 kW (625 koní), točivý moment však zůstal stejný. Akcelerace z 0 na 100 km/h probíhá ještě o 0.1 sekundy rychleji, maximální rychlost však zůstává stejná.

Úpravy dvojice nových Mkových SUV však zahrnují podstatně více, než jen instalaci výkonného motoru V8, který by měl být stejný jako v modelech M5 a M8. Nechybí například adaptivní podvozek s aktivními diferenciály, unikátní systém řízení se zvětšenými rejdy a došlo i na úpravy samotného šasi, které dostalo unikátní panely karoserie a speciální výztuhy.

Vysoký výkon si vyžádal také instalaci výkonných brzd, které stejně jako u nové řady 8 dostaly technologii Brake-By-Wire, díky které se dá upravit citlivost brzdového pedálu pro jednotlivé jízdní režimy. A zatímco vpředu jsou instalovány 395 mm kotouče s šestispístkovými třmeny, vzadu jsou 380 mm kotouče s jednopístkovými třmeny.

Video se připravuje ...

Na první pohled pak oba modely poznáte díky agresivnějším předním nárazníkům, upravené mřížce chladiče a aerodynamicky upraveným zrcátkům. V zadní části je nejvýraznějším prvkem čtveřice koncovek výfukového systému, jehož zvuk se mění společně se změnou jízdních režimů.

Pro ostřejší varianty Competition je pak připraven ještě výraznější výukový systém M Sport, který je dostupný i ke standardním X5 a X6 M – ovšem za příplatek. Modely Competition se navíc od standardních X5 a X6 M odlišují i díky tmavě lakovaným detailům v podobě krytů zrcátek, rámečků masky a různých symbolů.

Standardní Mkové modely jsou obuty na 21palcových ráfcích s run-flat pneumatikami, varianty Competition však dostaly 21 palcová kola vpředu a 22 palcová kola vzadu. Zadní pneumatiky by přitom měly mít šířku až 315, zatímco přední 295.

Video se připravuje ...

Úpravy interiéru byly provedeny v tradičním duchu modelů M. Nechybí například prošívaný kožený M volant, multifunkční sportovní sedadla, podsvícené prahové lišty, loga M, karbonové detaily, kontrastní prošívání, atd. Zkrátka tradiční kombinace luxusu, komfortu a funkčnosti.

Oficiální výstavní premiéra je naplánována až na autosalon v Los Angeles 2020, české zastoupení automobilky však už prozradilo i ceny. BMW X5 M se bude prodávat za ceny od 3.320.200 Kč, zatímco cena BMW X6 M startuje od 3.395.600 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (14)

Doporučujeme

18. 5. 2020 13:38
SUV
Když je to "monstrózní" SUV, umí to jezdit i mimo silnici?
Avatar - speedfred
4. 10. 2019 07:54
Re: Tomu rikam pokrok! Diky za tu ekoloogii...
Buď rád že je možnosť výberu. Všetci tu pindajú na R3 motory (aj keď polovica ich ani nevidela, nieto jazdila) a tu je poriadny plnotučný motor a je to znova zle. Elektrovehikle na Vás! :-[]
Avatar - Ja Prvni 123
3. 10. 2019 19:59
Re: Tomu rikam pokrok! Diky za tu ekoloogii...
Jenomže jejich svoboda končí tam, kde začíná moje...
3. 10. 2019 18:41
budíky
Dočkám se konečne jiné grafiky budíků u BMW? Jak dlouho budou tento hnus, co vypadá už teď zastarale tlačit? :no:
Avatar - iudex
3. 10. 2019 17:04
Re: Tomu rikam pokrok! Diky za tu ekoloogii...
Presne tak, toto ľudia chcú a výrobcovia to preto robia. Keby ľudia chceli športiaky, tak by iste automobilky nekončili výrobu malých kupé či zadokoliek. Ľudia chcú mať výkon, ale nechcú nepohodlie spojené s čistokrvnými športiakmi, nechce sa im súkať do malých kupátok, zle sa im nasadá do sedadiel 10 cm nad vozovkou, neakceptujú diskomfort odľahčených športiakov. Chcú veľké auto, ktoré odvezie x ľudí a veľa batožiny, chcú mať dobrý výhľad, chcú pocit bezpečia, chcú rešpekt budiace auto, ale pri tom všetkom chcú aj ten výkon a dynamiku športiaku. A X5M im to ponúka, výkon a dynamiku, akú mali donedávna len superšporty od Ferrari a spol., ale v kabáte priestranného, praktického a pohodlného SUV. Takže z toho vznikajú tieto mastodonty. Sám ich nemám rád a nekúpil by som to, ale plne chápem ľudí, ktorí áno. A keďže ich je zjavne dosť, tak automobilky také autá vyrobia.