BMW řady 3 přijíždí v nových verzích. Sportovní doplňuje plug-in hybrid
Na blížícím se autosalonu v Los Angeles se světu poprvé ukáže sportovnější verze BMW M340i (a M340i xDrive s pohonem všech kol). Nejde sice o čistokrevné „emko“, na to si ještě musíme nějaký čas počkat, i tak jsou ale parametry novinky působivé.
Zatím nejostřejší verzi nové řady 3 pohání třílitrový řadový šestiválec s výkonem 275 kW a 500 newtonmetry točivého momentu. Ve srovnání s předchůdcem se bavíme o nárůstu síly o 35 kW, krouťák si polepšil o rovných 50 N.m. Pomineme-li čistokrevné M3, je tento produkt nejvýkonnější řadou 3 vůbec. Když je vůz vybaven pohonem všech kol, zrychlí z klidu na stovku za 4,4 sekundy, což je o půl sekundy méně než předchůdce. Kromě čtyřkolky pomáhá hbité akceleraci osmistupňová samočinná převodovka Sport Steptronic a systém launch control.
Na celkových jízdních vlastnostech se pozitivně promítne i snížená hmotnost, tato trojka ve srovnání s předešlým provedením zhubla 55 kilogramů. Chlubí se ideálním rozložením hmotnosti téměř 50:50 a samosvorným diferenciálem M Sport, nízkým těžištěm a o 25 procent tužší karoserií.
Pro zájemce o plug-in hybrid zase bavorská automobilka připravila verzi 330e, která se pyšní hlavně prodlouženým dojezdem na jedno nabití. Ten má totiž nově hodnotu 60 kilometrů, což je o polovinu více než u předchůdce. Čistě na elektřinu můžete cestovat až do rychlosti 140 km/h. Jde navíc o první BMW vybavené systémem XtraBoost, jenž krátkodobě zvyšuje výkon celého ústrojí.
Konkrétně se bavíme o dvoulitrovém zážehovém čtyřválci TwinPower Turbo s výkonem 135 kW a elektromotorem, jenž generuje výkon 50 kW (krátkodobě až 83 kW). Pohonný systém nabízí celkový výkon 185 kW a 420 newtonmetrů točivého momentu. Na stovku vůz zrychluje 6 sekund a pokračovat může až na maximálních 230 km/h. Síla putuje na kola prostřednictvím osmistupňového automatu Steptronic.
BMW integrovalo elektromotor vozu do převodovky, která je jen o 15 mm delší než ústrojí v konvenčně poháněných vozech. Vedle pohonu je elektromotor v režimu generátoru připraven rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, čímž dobíjí akumulátor.