Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 3 přijíždí v nových verzích. Sportovní doplňuje plug-in hybrid

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 11. 2018
81
13
Zobrazit náhledy (81)
BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW M340 BMW M340 BMW M340 BMW M340 BMW M340 BMW M340 BMW M340 BMW M340 BMW M340 BMW M340 BMW M340 BMW M340 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3
Hvězda pařížského výstaviště se krátce po své premiéře ukazuje v dalších provedeních. Jedno z nich je předjezdcem ostré M3, druhé dostává kabel do zásuvky.

Na blížícím se autosalonu v Los Angeles se světu poprvé ukáže sportovnější verze BMW M340i (a M340i xDrive s pohonem všech kol). Nejde sice o čistokrevné „emko“, na to si ještě musíme nějaký čas počkat, i tak jsou ale parametry novinky působivé.

Zatím nejostřejší verzi nové řady 3 pohání třílitrový řadový šestiválec s výkonem 275 kW a 500 newtonmetry točivého momentu. Ve srovnání s předchůdcem se bavíme o nárůstu síly o 35 kW, krouťák si polepšil o rovných 50 N.m. Pomineme-li čistokrevné M3, je tento produkt nejvýkonnější řadou 3 vůbec. Když je vůz vybaven pohonem všech kol, zrychlí z klidu na stovku za 4,4 sekundy, což je o půl sekundy méně než předchůdce. Kromě čtyřkolky pomáhá hbité akceleraci osmistupňová samočinná převodovka Sport Steptronic a systém launch control.

Na celkových jízdních vlastnostech se pozitivně promítne i snížená hmotnost, tato trojka ve srovnání s předešlým provedením zhubla 55 kilogramů. Chlubí se ideálním rozložením hmotnosti téměř 50:50 a samosvorným diferenciálem M Sport, nízkým těžištěm a o 25 procent tužší karoserií.

Pro zájemce o plug-in hybrid zase bavorská automobilka připravila verzi 330e, která se pyšní hlavně prodlouženým dojezdem na jedno nabití. Ten má totiž nově hodnotu 60 kilometrů, což je o polovinu více než u předchůdce. Čistě na elektřinu můžete cestovat až do rychlosti 140 km/h. Jde navíc o první BMW vybavené systémem XtraBoost, jenž krátkodobě zvyšuje výkon celého ústrojí.

Konkrétně se bavíme o dvoulitrovém zážehovém čtyřválci TwinPower Turbo s výkonem 135 kW a elektromotorem, jenž generuje výkon 50 kW (krátkodobě až 83 kW). Pohonný systém nabízí celkový výkon 185 kW a 420 newtonmetrů točivého momentu. Na stovku vůz zrychluje 6 sekund a pokračovat může až na maximálních 230 km/h. Síla putuje na kola prostřednictvím osmistupňového automatu Steptronic.

BMW integrovalo elektromotor vozu do převodovky, která je jen o 15 mm delší než ústrojí v konvenčně poháněných vozech. Vedle pohonu je elektromotor v režimu generátoru připraven rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, čímž dobíjí akumulátor.

360p720p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - woody-alien
Nežádoucí "pokrok"
woody-alien
| 18. 11. 2018
Ta otázka už byla zodpovězena. Arese tady popsal, že nedílnou součástí radosti z auta je i řidičský rituál před samotným vyjetím. Nastoupíš, pokocháš se pohledem na fofrklacek a mechanickou ručku, něžně je pohladíš a hned máš lepší den. >:-[] Tady jsou jakékoliv argumenty stran pohonu, funkce či čehokoliv jiného zbytečné a Dinarova poznámka zcela na místě.
Avatar - woody-alien
Nežádoucí "pokrok"
woody-alien
| 18. 11. 2018
Teď ses do toho teda parádně zamotal. Z logiky věci by při tvých žalozpěvech snad mělo omezovat řidičskou radost el.stahování oken.
Avatar - speedfred
Nežádoucí "pokrok"
speedfred
| 17. 11. 2018
Mám v autách el. parkovaciu brzdu aj mechanickú ale pri elektrickej nevidím/necítim žiadnu väčšiu radosť z jazdy. Je chyba v mojej osobe ?
Nežádoucí "pokrok"
webpaja
| 17. 11. 2018
V čem tě u rwd nebo awd s preferencí zadní nápravy omezuje absence mechanické ručky?

Řekni nám to ty sexy mozku :-!
Nežádoucí "pokrok"
Market
| 16. 11. 2018
Problem to asi nebude, problemom je len to, ze ludom sa uz nechce radit manualne. :-( Premavka hustne, ludia leniveju a ucit sa koordinacii hlavy (pemavka, zvuk motora), lavej nohy (spojka), pravej nohy (akcelerator), pravej ruky (paka) a lavej ruky (volant) sa im vobec nechce.
Ved soferovat auto s automatom je podstatne, ale podstane jednoduchsie...

Jaj, a este je tu ekoterorizmus, kde automat ma podla blbej, nerealnej normy o 0,2 l na 100 km nizsiu spotrebu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku