Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Z4 sDrive28i: Dvoulitrový čtyřválec nastupuje

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 4. 2011 • 21:39
50
5
Zobrazit náhledy (50)
BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW
BMW Z4 je po X1 dalším zástupcem mnichovské značky, pod jehož kapotu míří přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.

Zájemce o BMW Z4 má při návštěvě českých showroomů značky možnost výběru ze tří řadových šestiválcových motorizací. Základ představuje sDrive 23i (2,5 l, 150 kW, 250 Nm), po něm následuje sDrive30i (3,0 l, 190 kW, 310 Nm) a na vrcholu je sDrive35i (3,0 l, 225 kW, 400 Nm).

Ještě v letošním roce se dočkáme proměny verze sDrive30i v sDrive28i. V číselném označení se sice jedná o malé změny, ale pod kapotou bude všechno jinak. Řadový šestiválec o objemu 2996 cm3 se odebere na odpočinek a jeho místo zaujme nový zážehový čtyřválec o objemu 1997 cm3 vybavený přeplňováním BMW TwinPower Turbo. Ten má hliníkový blok motoru, přeplňování pomocí dvoukomorového turbodmychadla, vysokotlaké přímé vstřikování High Precision Injection se solenoidovými vstřikovači a dále zdokonalený variabilní zdvih ventilů VALVETRONIC.

BMW X1 xDrive28i: První turbo-dojmy

BMW prozatím uvolnilo informace o výkonech přeplňovaného čtyřválce pro severoamerické provedení Z4 sDrive28i, které má být standardně vybaveno osmistupňovou automatickou převodovkou. Maximální výkon této verze je 177 kW (240 k) při 5000 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 353 Nm při 1250 min-1. Tisková zpráva vyzdvihuje o 20 % nižší spotřebu paliva ve srovnání se Z4 sDrive30i.

BMW Z4 sDrive28i- porovnání se Z4 sDrive30i
ModelsDrive28isDrive30i
Převodovka8A6A
Zdvihový objem [cm3]19972996
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]177/5000190/6600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]353/1250310/2600-3000
Max. rychlost [km/h]-250
Zrychlení 0-100 km/h [s]-5,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]-8,5

JAKE.AUTO.CZ: BMW Z4: všechny testy a další články

Související články

Témata
20. 4. 2011 15:21
Re: R6
ideálna nie je V6, ale R6
Avatar - CHerokee
20. 4. 2011 14:22
Re: R6
Souhlasím, v takových autech je ideální atmosférický motor a V6.
20. 4. 2011 13:18
R6
Měl jsem možnost jet v "základní" 2,5 - řadový šetiválec, ten zvuk a sametovost nedokáže 4 - válec napodobnit, a čert vem spotřebu a emise, se střechou dole to byla paráda - nemám nic proti motorům s turbem, ale do Z4 nepatří 4-válec a už vůbec ne diesel /doufám, že je ani nenapadne ho tam dát/
Avatar - iudex
20. 4. 2011 13:05
Re: Paráda
Z4 je vskutku nádherná, pre mňa stelesnenie roadsteru (aj keď počuť kritiky na jej medzigeneračné pribratie). Len v prípade otvoreného auta by som oveľa radšej počúval, ako nádherný barytón radového šesťvalca s otáčkami prerastá do jačania pri limite, namiesto hluku štvorvalca s pískajúcim turbom. 8-s
Avatar - CHerokee
20. 4. 2011 12:27
Paráda
Fantastické auto a skvělá konkurence pro nový MB SLK! :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud