Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Z4: Výroba roadsteru skončila. Zatím bez náhrady...

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 8. 2016
90
27
Zobrazit náhledy (90)
BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4
Druhá generace roadsteru BMW s pevnou skládací střechou už patří minulosti. Výroba v německém Řezně skončila v pondělí 22. srpna.

Série E89 byla od května 2009, kdy přišla na trh, kritizována skalními fanoušky modrobílé značky za to, že neměla na výběr více karosářských variant. Předchůdce, v USA vyráběný E85, se ještě chlubil plátěnou střechou a Mnichov k němu logicky nabídl i kupé. Zatím poslední zástupce dvoumístných sporťáků BMW už dostal výhradně kovovou skládací, což znamenalo značný nárůst hmotnosti - na zhruba 1,5-1,6 tuny. Design exteriéru z pera ženy, Juliane Blasi, se na druhou stranu určitě povedl lépe než prapodivné tvary Anderse Warminga, kokpit navrhla jiná dáma, Nadya Arnaout.

Chyběla ovšem také M verze, což znamenalo další kyselé obličeje a nelichotivé přídomky majitelů starších vozů. I přesto nakonec vzniklo v Řezně (Regensburgu) přes 115 tisíc aut. Posledním byla top verze sDrive35is dvakrát přeplňovaným řadovým šestiválcem 2,97 l o 250 kW (340 k) v oranžové metalíze Valencia. Šlo o poslední vůz značky, ve kterém přežil motor N54, ve slabší variantě 35i nabízel 225 kW.

Atmosférické šestiválce sDrive23i (2,5 l/150 kW) a sDrive30i (3,0 l/190 kW) byly nahrazeny už na podzim 2011 „dopovanými“ čtyřválci 2,0 l (sDrive20 i měl 135 kW, sDrive28i pak 180 kW, pozdější základní 18i jen 115 kW). Označení sDrive znamená dodnes pohon zadní nápravy, čtyřkolku druhá Z4 nikdy nedostala, stejně jako turbodiesel, na rozdíl od konkurence s trojcípou hvězdou. Komfortem se postavila právě spíše proti Mercedesu, než aby měřila své síly s Porsche. Ještě že konstruktéři zachovali alespoň tradiční dlouhatánskou kapotu...

I když ji pravověrní fans nemusejí, s E89 lze na silnici užít pořád spoustu zábavy. Nástupcem se stane nová řada s kódem G29, která se vrátí k černé měkké látkové klasice. Bude tedy logicky lehčí a řidič a spolujezdkyně si na cestu mohou vzít víc zavazadel. Jedná se o sporťák vyvíjený ve spolupráci s Toyotou, stále se spekuluje i o změně jména na Z5. To už mimochodem mělo nést kdysi dávno kupé Z3!

Klientela si ale na ni bude muset ještě počkat, minimálně rok a půl. Představí se poprvé koncem sezóny 2017. Změní se opět místo produkce: tentokrát se jím stane továrna Magna Steyr v rakouském Štýrském Hradci (Grazu). S emkem ani kupé se nepočítá, ale možná přijde i hybrid.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Strecha
acALIEN
| 30. 8. 2016
z hoveziho >:D >:D >:D >:D
konec Z4
acALIEN
| 30. 8. 2016
precut si to jeste jednou :)))
Strecha
sudik
| 29. 8. 2016
Sice nejsem odborník, ale tipuji, že z koniny...
Avatar - Zetti
konec Z4
Zetti
| 29. 8. 2016
Biturbo v trilitru je pro tebe slabsi verze?
konec Z4
acALIEN
| 29. 8. 2016
No hlavne oturbeny....bez turba jsou jen slabsi verze a ty stoji za prd....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku