Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Boj německých luxusních značek: Náskok BMW se zmenšuje

David Bureš
Diskuze (112)
Německé luxusní značky opět hlásí nárůst prodejů. Letos zatím nejvíce rostou prodeje Mercedesu.

Souboj německých luxusních značek se v poslední době přiostřuje. BMW luxusním autům v minulých 10 letech dominovalo, nyní jej ale soupeři ze Stuttgartu a Ingolstadtu dohánějí.

BMW za prvních devět měsíců letošního roku prodalo 1.319.492 nových aut, což je o více než devět procent více než před rokem. Prodeje Audi a Mercedes-Benzu ale rostly ještě rychleji. Ingolstadtští v prvních třech čtvrtletí roku prodali 1.298.650 aut (+10 %), Stuttgartští pak 1.195.156 (+12,5 %).

Rozdíl mezi prvním BMW a druhým Audi tak po prvních devíti měsících roku činí jen 20.842 vozů, zatímco loni v tomto období činil 28.836 vozů. Mercedes-Benz na BMW ztrácí 124.336 prodaných automobilů, před rokem to ale bylo 146.946 automobilů.

Mercedes-Benz těží především z úspěchu svých kompaktních modelů. A, B, CLA a GLA mají letos na svém kontě už 335.190 prodaných kusů, o 25,3 % více než loni touto dobou. Stuttgartským kompaktům pomohlo rozšíření nabídky o SUV GLA, které se vyrábí od konce roku 2013. Úspěšná je rovněž třída E, která má od začátku roku na svém kontě 260.997 prodaných exemplářů, což je o 12,4 % více než před rokem.

Přestože Audi a Mercedes-Benz dohánějí BMW, někteří odborníci nečekají, že by na nejvyšší pozici došlo v následujících letech k nějaké změně. IHS Automotive odhaduje, že BMW v roce 2019 prodá 2,04 milionu aut, zatímco Audi a Mercedes-Benz zůstanou pod hranicí dvou milionů prodaných kusů. Podle odhadu IHS Automotive čtyři kruhy za pět let prodají 1,91 milionu aut a trojcípá hvězda 1,67 milionu aut.

Kvůli snaze o vyšší prodeje celá trojka chystá rozšíření modelové palety o nové vozy, aby značky vyplnily poslední mezery na trhu. Audi třeba pracuje na malém SUV Q1 nebo gran turismo A4 Vario. BMW zase přiveze sedmimístné MPV a luxusní SUV X7, Mercedes-Benz pak třeba kombi CLA Shooting Brake nebo sportovně laděné SUV MLC.

Prodeje německých luxusních značek v roce 2014
ZnačkaAudiBMWMercedes-Benz
Prodeje 9/2014 [ks]159.950167.584162.746
Meziroční rozdíl [%]+6,4+6,1+13,8
Prodeje 1-9/2014 [ks]1.298.6501.319.4921.195.156
Meziroční rozdíl [%]+10,0+9,1+12,5
Evropské prodeje 1-9/2014 [ks]590.000?534.263
Meziroční rozdíl [%]+4,5?+7,6
Čínské prodeje 1-9/2014 [ks]415.704?203.485
Meziroční rozdíl [%]+16,0?+30,5
Americké prodeje 1-9/2014 [ks]130.983236.591233.211
Meziroční rozdíl [%]+14,5+11,0+8,4

David Bureš
Diskuze (112)
14. 10. 2014 07:44
Re: Tleskám
Máš v tom ale hokej, ty petrolheade, plácáš tady, jak lamba a mclareny rotují hlavy, srovnáváš to s německou produkcí, ovšem jakou? Chceš snad tvrdit, že taková 911, i8 nebo R8 neotočí jedinou hlavu? >:D njn, žij ve svém omezeném světě dál ;-)
Avatar - HitmanPB
13. 10. 2014 23:17
Re: o čo tu vlastne ide...? :-/
Amen :yes: ... a je jedno, za ktorý tábor kopeš ;-)
Avatar - HitmanPB
13. 10. 2014 23:04
Re: Suma sumárum
V podstate máš pravdu.
Skoro všetky automobilky robia dobré autá.
ALE, niektoré ich robia lepšie a v tom je ten "skoro nepodstatný" rozdiel...
Teraz Ťa možno zaskočím - pokiaľ by som potreboval auto na lietanie, kde viem, že mi ho zamestnanci jednoducho rozflákajú - tak by som tam pokojne kúpil jazdenú Daciu za pár šupov a potom ju jednoducho vymenil alebo zošrotoval.
Avatar - _Karel_
13. 10. 2014 22:15
Re: o čo tu vlastne ide...? :-/
:yes:
Avatar - AUDIRS6
13. 10. 2014 22:01
o čo tu vlastne ide...? :-/
ked sa divam akymi cudnymi smermi sa tu tato diskusia zvrhla, az mi je "divne"...
Nemam bohuzial chut rozpisovat sa tu siahodlho o celej problematike D3 / konkurencia, alebo D3 / mainstream. ALE : mali by sme byt radi za celu D3 a k tomu aj ich konkurenciu v podobe Porsche, Jagu, Lexusu a inych "snaziacich sa konkurentov". - ano, inac ich oznacit nemozem - uspech D3 je nespochybnitelny, a neide len o marketing, ide aj o technologie kvalitu spracovania, ktoru sa oni snazia ponuknut zakaznikovi za viac, ci menej stravitelne ciastky.
Priklad za vsetky - vyssia stredna - kiez by mali vsetci na to, aby si mohli dopriat napr. taky A6 allroad - najuniverzalnejsie auto pre rodinu, v podobe 3.0 BiTDi aj auto, ktore dokaze potesit aj zvukom aj spotrebou aj nejakeho toho "uspechanejsieho tátu" ;-)
Proste a jednoducho - komplexne 1 auto, ktore si clovek nakonfiguruje k obrazu svojmu, bez akychkolvek obmedzeni, ktore u "noD3" proste su.
A je to hlavne D3, ktora - nuti ostatne automobilky ist vpred. Technologie, vybava, ktore ona dnes zavadza, sa za cim dalej kratsiu dobu dostavaju do mainstreamu.
kazdemu je jasne, z akeho "taboru" som, ale to nic nemeni na tom, ze celej D3 drzim palce. Hlavne vdaka nim sa za posledne roky aj mainstream posunul hodne vpred, pri snahe im nejakym sposobom konkurovat. Niekto viac, niekto menej uspesne...