Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

2014: Příští Audi A4 bude i v GT-verzi nazvané Vario

Michal Fokt
Diskuze (101)
Příklady táhnou - Audi nenechá nic náhodě a bude mít v příští generaci A4 obdobu Gran Turismo od konkurenčního BMW.

Nová generace Audi A4 se nám představí v příštím roce a přinese kromě očekávaného i pár překvapení. Je samozřejmé, že můžeme počítat se sedanem i kombi Avant a nebude chybět kupé a kabriolet s označením A5. Tím ale škála karosářských verzí neskončí. A trošku překvapivě teď nemluvíme o liftbacku A5 Sportback, ostatně nemluví o něm ani Auto Bild, jenž s informací přišel, ale o úplně nové verzi.

Tedy nové pro Audi, už jsme ale měli možnost ji vidět u jeho bavorské konkurence - bude se jmenovat A4 Vario a půjde o obdobu verze Gran Turismo od BMW. Audi tuto verzi ale pojme trošku jinak. Bude údajně postavena na prodlouženém šasi Audi A4 Long pro Čínu, což spolu s vyšší stavbou karoserie umožní nabídnout zákazníkům ve střední třídě dosud nevídanou úroveň luxusu.

Vůz vybaví designéři, stejně jako ostatní modely řady, ostřejšími liniemi a přísně se "tvářícími" předními světlomety. Použití konstrukce "ultra" přinese mezigenerační snížení váhy všech verzí o přibližně 100 kg, byť v případě většího modelu A4 Vario tomu asi tak nebude. A mimochodem - těšit se máme i na zcela nový systém ovládání multimediálního rozhraní MMI.

Co se motorů týče, počítejte s benzinovými motory 1.8 TFSI s výkony 90 a 122 a 132 kW a dvoulitrem s 165 kW a 210 kW. Třílitrový V6 s výkonem 250 kW zůstane vyhrazen verzím S a nemohou chybět 2.0 TDI se 110 a 135 kW a 3.0 TDI se 160 a 200 kilowatty. Specialitou pak bude plug-in hybrid e-quattro.

Michal Fokt
Diskuze (101)
25. 6. 2013 16:57
recenze
V roce 2008 se začala prodávat třetí (podle někoho už čtvrtá) generace Audi A4. Pořadí záleží na tom, zda druhou generaci B6 a její faceliftované provedení B7 považujeme za jeden nebo dva modely. Každopádně Audi A4 vyráběné od roku 2008 nese interní označení B8 (typ 8K) a navazuje na úspěšné předchozí typy, jejichž nedostatky se snaží eliminovat. Audi sice tvrdí, že A4 je teď nejsportovnější sedan prémiové střední třídy, ve skutečnosti to ovšem není pravda. Zato spolehlivý polykač ohromných porcí kilometrů je to zcela jistě. A4 platí za jeden z nejkomfortnějších vozů třídy a jeho jízdní vlastnosti patří mezi vozy s pohonem předních kol k naprosté špičce. V případě nové A4 byly také vyslyšeny nářky na adresu trochu stísněného interiéru a nově je tu ve všech směrech místa dostatek. [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 00:35
Re: Nejsem si jistý,
:no:
3. 6. 2013 19:31
Re: Nejsem si jistý,
To je ale něco, co jsi vyčetl mezi řádky:-) nic takového tam nestálo.
Byla jen otázka:
A co ty dva vozy mají společného?
a následně tvrzení:
BMW 5 GT není čtyřdveřové kupé.
Pozn. to je taková lekce z kličkování á la jedna paní, nemusím psát víc, že:-)
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2013 14:29
Re: Nejsem si jistý,
Pardon že "se vměšuji", ale "to jste tomu pomohl" :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2013 14:27
Re: Nejsem si jistý,
Ten "průvanový" argument samozřejmě znám, ale asi jsme oba měli/jezdili s vozy kde se otevírala "celá záď" = ;-)
Liftback se k ("levnějšímu") vozu jako je škoda (dle mne) "hodí" (maličko mne překvapuje u vozů jako je Panamera - ale přiznám že mi tam "nevadí" :-)
PS: Popravdě "dozadu" během cest(y) NEchodím - a jestli ano, tak ... (teď opravdu jen "střelím") ..jednou za 10 tisíc kilometrů? ;-)
PPS: Také je mi (ani nevím proč) "bližší" sedan, ale (zdaleka) NEjvíce cupka (ani nevím proč jí nemám? :-|
Možná snad by "šanci" mohl mít Lexus RC (IS 300h mi na "denní ježdění" příjde OPRADU zajímavý - NE"obcházím" autosalony a nezkouším vozy, to je VELMI výjímečně když mne něco OPRAVDU zajímá = IS určitě CHCI vyzkoušet..