Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus SV12 S Biturbo: A kdo je víc?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Nabídka velkých luxusních kupé je v současnosti trochu omezená a zákazníci si mohou vybírat prakticky jen mezi dvěma vozy, kterými jsou Bentley Continental GT a Mercedes-Benz CL.

Ti, kteří se rozhodnou pro CL a mají pocit, že zvolili příliš usedlý stroj to mají jednoduché, protože jim stačí navštívit společnost Brabus a nechat si své kupé přestavět na Brabus SV12 S Biturbo coupe.

Úpravce ve svých materiálech uvádí, že jeho výtvor je v současnosti nejrychlejším a nejvýkonnějším čtyřmístným kupé. Pod kapotou je uložen dvanáctiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel. Pohonná jednotka původem z modelu CL 600 má objem zvětšený z 5,5 l na 6,3 l a poskytuje výkon 537 kW (730 k) při 5100 ot/min a točivý moment 1320 Nm od 2100 ot/min, ten je ale ve voze elektronicky omezen na „pouhých“ 1100 Nm.

Pohonná jednotka, která má kromě zvětšeného objemu celou řadu úprav, jako jsou větší turbodmychadla, výkonný mezichladič, upravené výfukové potrubí se sportovním katalyzátorem nebo přeprogramovanou řídící jednotku, nebude příliš děsit zelené, protože samozřejmě splňuje Euro IV.

O přenos výkonu ke kolům zadní nápravy se stará upravená pětistupňová automatická převodovka. Na přání může Brabus na svůj výtvor namontovat také diferenciál se zvýšenou svorností.

Brabus SV12 S Biturbo coupe se může vedle impozantních parametrů motoru pochlubit také pekelnými jízdními výkony. Jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje z 4,0 s a 200 km/h zdolá za 11,9 s.

K těmto výkonům nestačí jen silný motor a tak inženýři Braubusu zašli také do aerodynamického tunelu a tady si trochu pohráli s karoserií CL, která dostala kompletní sadu spoilerů.

Dvanáctiválcové kupé není žádný drobeček a tak asi nepřekvapí, že u Brabusu dostal nové brzdy, které mají vpředu průměr 380 mm s dvanáctipístkovými třmeny a vzadu 355 mm s šestipístkovými třmeny. Brabus také přepracoval systém odpružení ABC, kterým je CL standardně vybaveno a kupé se tak přiblížilo k asfaltu o 25 mm.

Velké auto potřebuje také velká kola a tak Brabus nabízí rozměry od 18, 19, 20 až po 21 palců. Největší použitelná kola jsou disky Brabus Monoblok VI o velikosti 9Jx21 vpředu a 10.5Jx21 vzadu na které se obouvají pneumatiky o rozměrech 265/30 ZR 21 vpředu a 295/30 ZR 21 vzadu. Brabus majitelům doporučuje používat pneumatiky značek Pirelli a YOKOHAMA.

Pro optimální přenos výkonu motoru na silnici si Brabus nemohl dovolit nechat ve voze standardní stabilizační systém a tak vyvinul vlastní, který se postará o to, aby řidič nespálil své zadní pneumatiky hned při první rozjezdu.

Brabus se nezaměřil jen na dosažení co nejvyššího výkonu a dokonalých jízdních vlastností, ale pustil se i do zušlechtění interiéru, který může být na přání zákazníka přečalouněn kůží Mastik a Alcantarou. Světelné diody v prazích prosvětlí okolí vozu a odhalí případnou kaluž, jestliže se k vozu přiblíží majitel s který má u sebe ovladač bezklíčového vstupu.

Za kompletní Brabus SV12 S Biturbo coupe si úpravce řekne o 178 980 Euro (zhruba 5 050 000 Kč) nebo může být k přestavbě použit vůz, který si přiveze zákazník.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Avatar - da_b0mb
25. 5. 2007 08:43
Re: FERRARI Už LEN O ZISKU ATD.
:yes:
Avatar - MeSiL
24. 5. 2007 21:59
Re: FERRARI Už LEN O ZISKU ATD.
Vážíš jabka s hruškama...Srovnávat závodní stroj Ultima a luxus CL...
24. 5. 2007 12:03
Hm
Ja osobne jsem pres BMW a jeste jednou BMW, ale todle je jeden z mála mercedesu ktere muzu... navic z upravou od brabusu, mnamka... zajimave ze to rikam zrovna ted kdyz sem asi pred hodinou boural :-/
Avatar - da_b0mb
24. 5. 2007 10:18
Skvost
Tak tohle muzu,dokonalost! Ten motor,brutalni parametry... :yes: