Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brno živě: Ultima CanAm twin turbo, silnější než Veyron!

Miro Mihalik Miro Mihalik 7. 6. 2007 • 23:18
8
23
Zobrazit náhledy (8)
Ultima Can-Am Ultima Can-Am Ultima Can-Am
Veyron? Nenechte se vysmát. V Brně na autosalonu, v expozici společnosti Construct, stojí vůz, který má o deset koní vyšší výkon než magické Bugatti.

Pohled do tabulky technických parametrů dokáže nepřipravenému jedinci přivodit krátkou zástavu srdce. Britský sportovní automobil s brutálně vyladěným americkým motorem LS7 z Chevroletu Corvette Z06 (v sérii 373 kW/507 k) dokáže při 6250 ot./min. vyprodukovat výkon 743 kW (1011 k).

Můžou za to dvě obří turbodmychadla, která stojí také za točivým momentem z říše nákladních automobilů – 1300 Nm (!) odchází z klikové hřídele mezi 4000 až 6000 ot./min. Zdá se vám, že na to motor 7,0 l V8 potřebuje příliš vysoké otáčky? Tak vám prozradíme, že při 2500 ot./min. je pod plynem 750 Nm. Elektronický omezovač dovolí motoru vytočit se až na 7300 ot./min., což je na přeplňovaný motor celkem neobvyklý údaj.

Ultimativní supersport využívá upravenou 6stupňovou manuální převodovku z Porsche GT2, která, v kombinaci s muší váhou 950 kg, stačí na maximální rychlost 380 km/h. CanAm twin turbo jezdí na 19palcových kolech Forgeline s centrální maticí, nehledejte však běžné silniční pneumatiky. Protože tento vůz je připravený na pokoření rekordů 0-160-0 a 0-320-0 km/h, potřebuje k tomu závodní slicky Hooslier s rozměry 235/35 ZR19 vpředu a 345/30 ZR19 vzadu. Není bez zajímavosti, že tato Ultima se bude snažit překonat rekordy, které drží vozy stejné značky. Světový rekord drží model GTR720, jež dokázal akcelerovat a zastavit (0-160-0 km/h) za 9,4 s. Bugatti Veyron bylo pomalejší o půl sekundy.

Jak jsme již psali v první zprávě, vozidlo, jehož základem je anglická Ultima CanAm, bylo postaveno na jaře 2007 na objednávku českého zákazníka. Projekt realizovala česká firma INNOTECH International ve spolupráci s americkým partnerem. Tyto vozy se u nás neprodávají, ale na objednávku jsou Britové, jak ukazuje i tento příklad, schopni postavit cokoliv.

Související články

Témata
14. 2. 2009 14:56
Re: Rychlejší?
Bugatti je hnusná sra*ka. Nej je Dodge Viper Hennessey Venom 1000 TwinTurbo SRT. Je prodaný v Ostravě a recenze je v Chrom & Plameny 02/07
8. 6. 2007 15:16
Re: Naradie pre samovraha....
Ovsem ta elektronika je v jednom ohlade nebezpecna. "Kovboji" za volantmi takto skrotenych stoviek koni nadobudaju pocit, ze pre nich nie iba cestne predpisy, ale ani fyzika neplati a potom na cestach vyvadzaju to co vyvadzaju...
7. 6. 2007 20:17
Re: Naradie pre samovraha....
Tak taki by sa so stadom 1000 koni ani nepohli...iba by spalili gumy na mieste..... ;-)
Avatar - Pjenkava
7. 6. 2007 20:10
Rychlejší?
Možná je to rychleší než Veyron, ale je to taky formule. Veyron - to je alespoň nádhernej design a luxus! Sofistikovanost a renomé... Veyron neni jenom o rychlosti. Tohle je podle mě pouze křečovitej pokus překonat Veyron v rychlosti. Rychlost je ale jen část výjímečnosti Bugatti Veyronu ;-)
7. 6. 2007 18:18
Naradie pre samovraha....
...proste toto dat do ruk nejakemu frajdovi a pustit ho na beznu cestu by bola vylozena sialenost. Amater nema sancu zvladnut taky zaprah, preniest tisicku koni na cestu chce viac ako cerstvy vodicak...
Dizajn na to, ze je to kusovka na objednavku v pohode. Musi trcat z davu, inak by to auto nemalo zmysel... >:D
Články odjinud