Bruselský Volkswagen ukončí výrobu Golfů, propustí většinu zaměstnanců
Ze současných 5400 zaměstnanců bruselského závodu jich zůstane ve službách Volkswagenu jen 1500. Důvodem je razantní snížení výrobních kapacit VW v Evropě, které zůstávají dlouhodobě nevyužité. Volkswagen oznámil, že plán restrukturalizace počítá na německém území se snížením počtu pracovních míst o 20000, většina opatření však již údajně proběhla.
Model Volkswagen Golf, kterého se změny v Bruselu týkají v prvé řadě, se bude nadále vyrábět na dvou místech v Evropě. Golf bude doma ve Wolfsburgu a jako doplňkový resp. záložní výrobní zdroj bude závod Mosel. Tam se již nebudou vyrábět Passaty, které budou mít svůj hlavní domov v Emdenu. Mateřský závod Pola bude ve španělské Pamploně a alternativou této lokace pak má být právě bruselský závod. V Belgii se přitom v minulém roce vyrobilo 200 tisíc Golfů, ale jen 10 tisíc Pol. Bratislava, dobře vytížená terénními Touaregy, Audi Q7 a komponenty pro Porsche Cayenne zřejmě zůstane u výroby vozů této třídy.
Podle neoficiálních informací je skutečnost, že VW pouze zásadně omezil výrobu, ale neuzavřel belgickou továrnu výsledkem ekonomických propočtů. Ukončení výroby v Bruselu by totiž znamenalo větší poplatky státu a zaměstnancům než udržování automobilky v provozu.