Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bude tohle Ferrari 250 GTO nejdražším autem historie?

Ferrari 250 GTO (1962)
Ferrari 250 GTO (1962)
Ferrari 250 GTO (1962)
Ferrari 250 GTO (1962)
36 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Třináctého listopadu možná padne jeden aukční rekord. Světoznámá aukční síň RM Sotheby´s se totiž chystá vydražit nádherné Ferrari 330 LM/250 GTO, jehož cena může dosáhnout 1,4 miliardy korun. A možná i víc.

Zatímco v rámci soukromých obchodů nemáme o přesných částkách přehled, v rámci aukcí historických aut panuje docela přesný přehled. Díky němu víme, že aktuálně nejdražším vydraženým vozem se v roce 2018 stal jeden z celkově 36 vyrobených exemplářů Ferrari 250 GTO. Za to nový majitel dal 48.405.000 dolarů, v tehdejším kurzu zhruba 1,075 miliardy korun. Dosavadní rekord se však pomalu začíná otřásat v základech. V rámci aukce síně RM Sotheby´s se totiž 13. listopadu chystá dražba úžasného Ferrari 330 LM/250 GTO se závodním rodokmenem, které by mohlo dosáhnout částky 60 milionů dolarů, tedy téměř 1,4 miliardy korun.

Nádherný vůz v obligátním červeném laku za svou soutěžní kariéru absolvoval například 1000kilometrový závod na Nürburgringu (1962), kde svou třídu vyhrál a celkově skončil druhý. V témže roce se zúčastnil také slavné 24hodinovky v Le Mans. Stal se také jedním z mála soutěžních aut, která Ferrari ihned neprodalo do soukromých rukou, ale používalo ho v rámci továrního týmu Scuderia Ferrari. Jedním z majitelů draženého 250 GTO byl také někdejší předseda americké pobočky klubu majitelů ferrari (Ferrari Club od America).

Na rozdíl od většiny ostatních 250 GTO s třílitrovým dvanáctiválcem s výkonem okolo 300 koní dostal tenhle konkrétní vůz čtyřlitrovým agregát V12 se zhruba 390 koni. K vozu jsou k dispozici prakticky veškeré dokumentů včetně popsaných technických příprav na zmíněné podniky na Nürburgringu a v Le Mans a papíry dokumentující následnou přestavbu z modelu 330 LM na 250 GTO, jež proběhla přímo v Maranellu.

Začít diskuzi