Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost traktorů je také v hybridech. Naznačuje to Steyr zajímavým konceptem

David Bureš David Bureš 22. 5. 2020 • 14:21
17
7
Zobrazit náhledy (17)
Steyr Konzept Steyr Konzept Steyr Konzept Steyr Konzept Steyr Konzept Steyr Konzept Steyr Konzept Steyr Konzept Steyr Konzept Steyr Konzept Steyr Konzept Steyr Konzept

Elektrifikovaný pohon zřejmě již brzy expanduje také do světa zemědělské techniky. Steyr už představil zajímavý koncept hybridního traktoru.

Hybridní pohon je dnes už běžnou součástí automobilové nabídky, který navíc kvůli stále přísnějším emisním normám dále expanduje. Naopak v ostatních sférách motorových vozidel, například u zemědělské techniky, je zatím méně častým řešením. To by však neznamenalo, že by se neobjevoval i tady. Třeba Steyr již představil zajímavý koncept traktoru s plug-in hybridním pohonem.

Steyr Konzept je vize traktoru nové generace, který se proti soudobé technice v lecčems odlišuje. Primárně především plug-in hybridním pohonem, který kombinuje blíže nespecifikovaný vznětový čtyřválec s generátorem elektrické energie a čtyřmi elektromotory umístěnými v nábojích kol, které umožňují pohon i výhradně na elektřinu. Energii čerpají buď z generátoru elektrické energie nebo z baterií, které lze dobíjet rekuperací při brzdění nebo ze zásuvky.

Tvůrci přitom zdůrazňují výhody hybridního pohonu v traktoru. Jednak výrazně snižuje emise takového vozidla, nejen díky využití elektrické síly, ale díky možnosti zmenšit spalovací motor, jednak zvyšuje pohodlí posádky díky minimálnímu hluku elektromotorů. Plusem je vysoká síla elektromotorů a její okamžitá dostupnost, stejně jako nižší těžiště, zlepšující stabilitu. Jízda čistě na elektřinu je zase ekologická nejen na poli, ale také třeba při průjezdu městem nebo v blízkosti skleníků či stájí.

Autoři šli navíc ještě dál a použili také další vyspělou techniku. Nechybí pohon všech kol pro optimální přenos síly pohonného ústrojí, nezávislé odpružení pro vyšší pohodlí nebo natáčení kol obou náprav pro lepší obratnost. Snižuje to totiž poloměr otáčení.

video

Za designem stojí centrum CNH Industrial, které bylo za návrh oceněno prestižní cenou Platinum Award v rámci soutěže 2020 MUSE Design Awards. Ústředním prvkem je kabina navržená pro co nejlepší výhled řidiče ven. Ten zlepšuje nejen bohaté prosklení, ale také sada kamer pro výhled do všech stran. Nechybí ani head-up displej promítající důležité informace do zorného pole řidiče nebo dron vybavený snímači plodin, který během práce letí nad před traktorem a poskytuje řidiči potřebné informace v reálném čase.

„Steyr ukázal tuto studii, aby umožnil pohled na budoucnost traktorů. Steyr Konzept je užitečný v tom, že nám umožňuje znovu se podívat na technické možnosti kombinující pohodlí, efektivitu a udržitelnost zcela novým způsobem. Jsme rádi, že jsme zdůraznili konkrétní přístupy k překonání budoucích výzev v zemědělství a ve společnosti obecně,“ říká o konceptu Christian Huber, viceprezident pro značku Steyr.

Související články

Témata
23. 5. 2020 07:42
Rekuperace
Rekuperace si při celodenní práci na poli opravdu "užije".
Avatar - kari.laz
22. 5. 2020 12:42
Re: Joseph Goebbels byl propagandy břídil
Přesně tak, zakrytovat kola pod karoserii, aby koukali jen kousek dole, sice v bahně i na poli to bude imrvére na něčem viset, nebo se pod tím totálně zase*re blátem, že se to kolo pak ani neotočí, ale mechem zarostlí mozci si budou plácat po zádech, až si zlámou klíční kosti :D.
Mohli by jim rovnou nařídit elektro ne?

"Chlapi, zítra má pršt, fofrem na stroje a musíme tu pšenici sklidit"..."šéfe, ale máme vybito a nabito bude za 48 hodin"

žně dneska cca 3 dny. žně v době elektrické cca "možná se to i do prvního sněhu stihne" :D
22. 5. 2020 12:38
s traktorem
se má jezdit po poli takže plastovej volant a led světylka si strčte
22. 5. 2020 12:10
slátanina
Vydávat jeden pokus za nějaký směr do budoucnosti, je bezbřehá drzost. Že je hybrid pitomost ověřil už pan Porsche. Celý článek zavání tak trochu bulvárem a snahou o lacinou senzaci, Trapné až běda.
Avatar - KANKUNEN
22. 5. 2020 12:06
Joseph Goebbels byl propagandy břídil
Navrhuji užší pro zmenšení valivého hluku a zakrytovat zadní kola pro lepší aerodynamiku, pak to bude lépe rekuperovat. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku